Gjest prust Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hva koster det å bestille dette, sånn ca pr pers? Og hvis man ev lager selv, hva trenger man da tro?? Jeg er bare sååå grønn på dette med å arrangere fester:o) Men denne gangen har jeg skikklig lyst da... Jeg har aldri bestilt selv, men vært gjest i selskap der maten er bestilt. Synes oppriktig talt at hjemmelaget mat er mye bedre! Det jeg har hatt har vært aspic m/ remuladesaus, potetsalat, waldorfsalat, tre ulike kjøttpålegg m diverse grønnsaker til (asparges, agurk, tomat, salat), karbonader, kylling, laks, eggerøre, og gjerne en vanlig salat i tillegg. MMmmmmmm! Deilig! men jeg aner ikke hvor mye jeg laget... 0 Siter
fresja Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det har du rett i, man kan igrunn bare pøse på med alt...) Vanskeligere er det å beregne hvor mye man må ha av hvert... Når vi bestiller koldtbord, får vi også mye mer enn vi trenger. 0 Siter
mariamamma Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 På forhånd gratulerer!11 Ja nå er det snart 10 år siden jeg ble 30.... gulp. Koldtbord!er drøyt, godt og gjestene kan velge selv, kjøtt og all slags godt. Vi bestillte (hadde rimelig cateringfirma for hånden). Kjøper du inn selv er det veldig godt med røkelaks eggerøre, roastbiff, waldorfsalat, reker,spekemat, flattbrød, pastasalat, vanlig salat, osv osv, og gjerne tilbehør i små skåler (oliven, marinert hvitløk, gulrøtter, stangselleri osv). Men pass på å ha masse brød og masse salat! Og snacks! Man kan også gjøre det så enkelt som å bare kjøpe inn en haug med reker, men da blir man jo litt fortere sulten igjen. Min 30årsdag: Hadde bursdag på en søndag. Lørdagen inviterte vi venner til hippiefest (vokste opp på 70-tallet). Leiligheten var "pyntet" med peacemerker (laken) på veggene, røkelse, madrass med store puter på gulvet osv. Av mat bestillte vi koldtbord som over + + og lagde div.salater, fletteloff m.m selv. med 30 lys måtte vi jo ha. I tillegg hadde vi mye variert snacks, også div.grønnsaker og dip. Alle kledde seg jo ut og det var fantatisk gøy! Musikken var upåklagelig ;o) Søndagen var det familiens tur kl.15, husker jeg. Da hadde vi restene av koldtbordet (som hadde stått trygt i kjøleskapet) dandert på nye fat, og kaker og kaffe. Samboern min dukket aldri opp. Han lå strakt ut på soverommet ;o) Da gjestene gikk kom en slukøret samboer ut med 30 langstilkete røde roser og vi spiste tunfiskssalat (min yndlingsrett) liggende på sofan og så på TV, mer orket vi ikke på den store dagen ;o) Men for en bursdag! Om ett år er jeg 40... ikke fullt så stas, nei. Puh det var Å. Lykke til! 0 Siter
mariamamma Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 På forhånd gratulerer!11 Ja nå er det snart 10 år siden jeg ble 30.... gulp. Koldtbord!er drøyt, godt og gjestene kan velge selv, kjøtt og all slags godt. Vi bestillte (hadde rimelig cateringfirma for hånden). Kjøper du inn selv er det veldig godt med røkelaks eggerøre, roastbiff, waldorfsalat, reker,spekemat, flattbrød, pastasalat, vanlig salat, osv osv, og gjerne tilbehør i små skåler (oliven, marinert hvitløk, gulrøtter, stangselleri osv). Men pass på å ha masse brød og masse salat! Og snacks! Man kan også gjøre det så enkelt som å bare kjøpe inn en haug med reker, men da blir man jo litt fortere sulten igjen. Min 30årsdag: Hadde bursdag på en søndag. Lørdagen inviterte vi venner til hippiefest (vokste opp på 70-tallet). Leiligheten var "pyntet" med peacemerker (laken) på veggene, røkelse, madrass med store puter på gulvet osv. Av mat bestillte vi koldtbord som over + + og lagde div.salater, fletteloff m.m selv. med 30 lys måtte vi jo ha. I tillegg hadde vi mye variert snacks, også div.grønnsaker og dip. Alle kledde seg jo ut og det var fantatisk gøy! Musikken var upåklagelig ;o) Søndagen var det familiens tur kl.15, husker jeg. Da hadde vi restene av koldtbordet (som hadde stått trygt i kjøleskapet) dandert på nye fat, og kaker og kaffe. Samboern min dukket aldri opp. Han lå strakt ut på soverommet ;o) Da gjestene gikk kom en slukøret samboer ut med 30 langstilkete røde roser og vi spiste tunfiskssalat (min yndlingsrett) liggende på sofan og så på TV, mer orket vi ikke på den store dagen ;o) Men for en bursdag! Om ett år er jeg 40... ikke fullt så stas, nei. Puh det var Å. Lykke til! Wops det var bløtkaken som hadde 30 lys, ikke fletteloffen ;o) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Du elsker å stelle isten til fest! Kult... Da har du kanskje noen tips til opplegg og da:o) Trenger vel litt opplegg eller? Det er jo masse folk og ikke alle kjenner hverandre... Finnes det noen typer "leker" man MÅ ha med, eller blir det bare krampe ut av sånt? Nå forventer jeg at du fikser festen min jeg altså) Et lite tips til en noe annerledes "lek" for at folk skal bli litt kjent: Alle deltakerne går sammen med en annen, altså i par. Disse parene kan godt kjenne hverandre fra før, eller ikke. Disse parene får et par små minutter til å snakke sammen, og så tar man en rask runde der man sier navnet til den andre i paret og forteller hvor denne personen og jubilanten traff hverandre for første gang. Mange synes det er vanskelig å snakke om seg selv, de får det ikke vanskelig. Og er det noen som overhode ikke klarer å snakke til fremmede så får de bare stå over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.