Gå til innhold

Min mor ydmyker meg...

Anbefalte innlegg

Gjest gravid_80
Skrevet

Når jeg og min mor er ute å handler sammen, er hun alltid spydig og ekkel mot personalet i butikken, mens jeg selv prøver å holde en koslig tone.

Slik som i dag: Vi var ute å skulle kjøpe et nytt stellebord. Jeg syns det var mange fine der, men moren min snakket skikkelig høylytt om hvor upraktiske de var for å få personalet til å høre det og ydmyket meg som syntes "dette" stellebordet var fint, og når personalet kom å spurte om vi trengte hjelp så stillte min mor mange psyke spørsmål til dem. Jeg prøvde å hysje på henne og fortelle rolig at vi kan heller snakke slik når vi er kommet alene i bilen, da ble hun sur og fornærmet og mente at jeg var utakknemmelig som behandlet henne slik når vi var ute å handlet sammen.

Og svigermor skal kjøpe noe utstyr til meg og samboeren min og ba meg om å gå å legge det av på en utvalgt butikk. Da diltet min egen mor etter meg og kritiserte bilstolen (som for øvrig har best i test) foran personalet. Personalet prøvde så godt de kunne å berolige henne om at det var et sikkert sete, men min mor ga seg ikke og sa at det var farlig for ungen å sitte i bilstol fordi det kunne ødelegge ryggen dems.... Hun diskuterer med personalet som om hun visste alt best i denne verden.

Nå er hun sint på meg fordi jeg sa hun måtte roe seg litt fordi det var flaut, og fordi jeg har valgt helt "feil" bilstol... så nå sitter jeg her å bekymrer meg for at jeg skal bli en slik mor for sønnen min.... jeg vil jo ikke det!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en svært dårlig idé å ha henne med på handletur.

Gjest gravid_80
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en svært dårlig idé å ha henne med på handletur.

Huff jah, ikke sant? Jeg har liksom alltid skjønnt hvorfor pappa skilte seg med henne for noen år tilbake... Hun har alltid vært sånn... det er trist syns jeg... for en periode i livet mitt trodde jeg at jeg var på vei til å bli som henne og behandlet samboeren min helt forferdelig fordi jeg var stresset... det har jeg sluttet med. Nå er jeg snill pike! ;)

Skrevet

Hun høres ut som hun har vanvittig behov for å "hevde" seg, ha rett og å vite best i alt. Dårlig selvtillit?

Skrevet

Det høres jo akkurat ut som min mor!

"Løsningen" er at når ho er her, så går vi bare ikke på handel, bortsett fra en tur på matbutikken. Dama ville heller aldri bidratt med utstyr el.l. til oss/barna, selv om ho sitter ganske så godt i det.

Bare prøve å heve deg over det, og ta shoppingen alene, så langt det går.

Lykke til!

Gjest gravid_80
Skrevet

Hun høres ut som hun har vanvittig behov for å "hevde" seg, ha rett og å vite best i alt. Dårlig selvtillit?

At hun har dårlig selvtillit? Jah det skulle ikke forundre meg egentlig, for det har flere av mine venninner spurt meg om, da de også har reagert på hennes oppførsel i forhold til meg. Som for eksempel at jeg ikke fikk lov å gå til skolen før jeg tok av meg maskaraen jeg påførte meg om morgenen en gang jeg var 15 år... Eller når hu skjeller meg ut midt inne på et kjøpesenter for ingen grunn, rett og slett bare fordi hun er generellt sur...

Gjest Thekla84
Skrevet

Det høres jo akkurat ut som min mor!

"Løsningen" er at når ho er her, så går vi bare ikke på handel, bortsett fra en tur på matbutikken. Dama ville heller aldri bidratt med utstyr el.l. til oss/barna, selv om ho sitter ganske så godt i det.

Bare prøve å heve deg over det, og ta shoppingen alene, så langt det går.

Lykke til!

Huff jah... jeg prøver så godt jeg kan å heve meg over det. Jeg skal slutte å gå på handleturer med henne, for det ender bare med at hun ødelegger dagen for meg...

Skrevet

At hun har dårlig selvtillit? Jah det skulle ikke forundre meg egentlig, for det har flere av mine venninner spurt meg om, da de også har reagert på hennes oppførsel i forhold til meg. Som for eksempel at jeg ikke fikk lov å gå til skolen før jeg tok av meg maskaraen jeg påførte meg om morgenen en gang jeg var 15 år... Eller når hu skjeller meg ut midt inne på et kjøpesenter for ingen grunn, rett og slett bare fordi hun er generellt sur...

Huff, det hørtes ikke enkelt ut. Kanskje hun har en depresjon, virker ganske selvsentrert. Har hun et negativt syn på omverdenen rundt seg generelt? Tiltaksløs?

Gjest Bare et lite tips
Skrevet

Huff jah... jeg prøver så godt jeg kan å heve meg over det. Jeg skal slutte å gå på handleturer med henne, for det ender bare med at hun ødelegger dagen for meg...

Lurt å holde seg til ett nick i en tråd...

Gjest gravid_80
Skrevet

Huff, det hørtes ikke enkelt ut. Kanskje hun har en depresjon, virker ganske selvsentrert. Har hun et negativt syn på omverdenen rundt seg generelt? Tiltaksløs?

Hun gjennomgikk en skilsmisse for 2 år siden, men hun har alltid vært slik som hun er den dag i dag. Alltid sur og grinete, tåler INGEN kritikk, skal ha alt på sin måte. Og det nytter ikke si imot henne for da hever hun bare stemmen, eller bare slutter å snakke... Så depresjon kan hun vel kanskje ha hatt alle årene jeg har kjennt henne.

Gjest gravid_80
Skrevet

Lurt å holde seg til ett nick i en tråd...

I know ;) er bare et så forferdelig følsomt tema.. liker ikke at alle og enhver vet hvem som skriver... om du forstår..

Skrevet

Du blir nok garantert ikke en slik mor. Men var jeg deg, så ville jeg nok gjort mine innkjøp uten mor på slep, selv om hun hadde blitt dødelig fornærmet.

Skrevet

Jeg føler med deg, eks'en min var akkurat sånn, alltid pinlig å gå i butikker med sånne....

Skrevet

Hun gjennomgikk en skilsmisse for 2 år siden, men hun har alltid vært slik som hun er den dag i dag. Alltid sur og grinete, tåler INGEN kritikk, skal ha alt på sin måte. Og det nytter ikke si imot henne for da hever hun bare stemmen, eller bare slutter å snakke... Så depresjon kan hun vel kanskje ha hatt alle årene jeg har kjennt henne.

Synd det skal stå og falle på deg om dere skal ha et godt forhold.. jeg har en i nær familie som oppfører seg nøyaktig slik du beskriver, og jeg har kuttet nesten helt kontakten med denne personen. Når det blir ens egen mor så er det verre.

Har dere et slikt forhold at du kan være fortrolig og fortelle henne hvordan hun virker på deg? Men hun er kanskje ikke lydhør for sånt..?

Gjest Har ei slik mor jeg og
Skrevet

Dama har garantert et elendig selvbilde. Hold deg mest mulig borte fra henne.

Gjest livsglede9
Skrevet

Du får handle uten din mor for ettertiden.

Skrevet

Du må nok gå på handletur alene heretter, eller gå med ei venninne.

Gjest akkurat som min situasjon
Skrevet

Slik har jeg det og! Det er så pinlig. Jeg føler jeg må være ekstra hyggelig og snill mot personalet for å veie opp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...