Gå til innhold

3.årsstudent vernepleie, hvilken praksis skal jeg fordype meg i?

Anbefalte innlegg

Gjest Tusen mill takk
Skrevet

Skal ha 3. praksis i vernepleie. Mine tidligere praksiser har vært i bolig for psykisk utviklingshemmede og sykehjem. Har nå av skolen fått tilbud om ønskepraksis, men vet ikke hva jeg skal velge. Har du noen anbefalinger? Noe givende og spennende. Interessen min ligger på flere felt.

Videoannonse
Annonse
Gjest 3. årsvplstud
Skrevet

Hmm... Hørtes kjent ut, men realiteten er en helt annen.

Jeg valgte, i prioritert rekkefølge; psykiatrien, barnevernet og utviklingshemmede.

Og havnet på sykehjem atter en gang... Blir enda oppkarret bare av å tenke på det, er så bitter over at de kunne plassere meg på sykehjem i en praksis til, det var jo nøyaktig det samme som året før! Lærte ingenting.

Men lykke til...:)

Gjest Tusen mill takk
Skrevet

Hmm... Hørtes kjent ut, men realiteten er en helt annen.

Jeg valgte, i prioritert rekkefølge; psykiatrien, barnevernet og utviklingshemmede.

Og havnet på sykehjem atter en gang... Blir enda oppkarret bare av å tenke på det, er så bitter over at de kunne plassere meg på sykehjem i en praksis til, det var jo nøyaktig det samme som året før! Lærte ingenting.

Men lykke til...:)

Tør jeg spørre hvilken skole? synes bare jeg har hørt om det du sier. Har faktisk tenkt på det selv.

Skrevet

Jeg hadde første praksisen på sykehjem(pleie). Andre i barnehage med autist.Tredje i bolig, men i administrativ praksis så jeg hadde ingenting med brukerne å gjøre - lærte bare å være sjef ;-)

Skrevet

Feks på flyktningkontor eller innen rus eller psykiatri?

Gjest Vernepleier`n
Skrevet

Hei.

Hva tenker du å jobbe med i fremtiden? Liker du å arbeide med barn, unge, gamle, hvor fungerende skal de være?

Ut i fra dette kan man i allefall velge noe ,man muligens ønsker å lære mer om og muligens kunne tenke seg å jobbe med i frentiden.

Noen ganger er det lurt å velge et sted man vet man kunne tenke seg å søke jobb, på den måten kan man vise hvem man er og hvordan man jobber. Mulig det er lettere å få jobb der senere.

Lykke til:-)

Gjest Håper ingen kjenner meg igjen
Skrevet

Tør jeg spørre hvilken skole? synes bare jeg har hørt om det du sier. Har faktisk tenkt på det selv.

HiH...

Gjest Tusen mill takk
Skrevet

HiH...

He he, går selv på HIH. Ingen kjenner deg igjen.

Gjest 3. årsvplstud
Skrevet

He he, går selv på HIH. Ingen kjenner deg igjen.

Hehe, regna sterkt med det var deg skjønner du;)

Ikke sååå mange som stiller vernepleieutdanningsspørsmål her inne.

God påske!

P.S: Så deg i avisa:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...