Gå til innhold

Hvilken multifunksjonsskriver er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Plompa
Skrevet

Har kjøpt meg ny stasjonar PC, og skal nå kjøpe en multifunksjonsskriver med kopiering, foto ovs. Har du tips? Må kunne skrive rimelig raskt ut, og være lett å forstå.

Skrevet

Canon Pixma MP800, eller hva som nå er siste modell. Vi har Canon Pixma MP760, og den er super! Men det har altså kommet nyere modeller, MP800 eller høyere tall.

Vår har ikke arkmater ifbm. kopiering, så vi må legge ett og ett ark på glassplata. Nyere eller mer avanserte modeller har slik arkmater. Men ved utskrift er det selvsagt arkmater, en til vanlig papir, og en ekstra - fx til fotopapir.

Den scanner foto, vanlig tekst/bilde, OCR (tekstgjenkjenning), samt foto-negativer og dias.

Den kan også skrive ut på printbare cd/dvd, slike som har matt overflate (det står printable på pakken).

Fargeutskriftene blir veldig bra, selv min svært foto-interesserte venninne ble imponert da hun fikk se hvor bra bilder den skriver i foto-kvalitet på bra fotopapir.

Enkel og fin er den også, og bra programvare som følger med.

Skrevet

Hvis du skal ha en maskin som faktisk er god på alle områdene, så holder det aldri med billigmaskinene til tundt tusenlappen (og under). Egen erfaring tilsier at man må opp i 2-3.000,- før det begynner å bli noe å skryte av.

"............................................"

Gjest Plompa
Skrevet

Hvis du skal ha en maskin som faktisk er god på alle områdene, så holder det aldri med billigmaskinene til tundt tusenlappen (og under). Egen erfaring tilsier at man må opp i 2-3.000,- før det begynner å bli noe å skryte av.

Ja det er jeg enig i. Har tenkt å bruke litt penger for å få en bra skriver.

Skrevet

Canon Mp500 er vel en god skriver/scanner/kopiering.

Koster litt under 2000.

Skrevet

Jeg har en Canon Pixma MP 800.

Den er helt suveren og har også vunnet omtrent alt av tester. MP 500 er "lillebroren" og den får som regel "mest for pengene" i slike tester. Den er også veldig bra. Hovedforskjellen ligger i hstigheten, men det er selvf. også litt kvalitetsforskjell.

Skrevet

Jeg har en fra HP til 700 kr (tilbud, men jeg vet ikke hvor mye avslag). Jeg er veldig fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...