Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et relativt nytt kjøleskap som har begynt å renne. Da mener jeg ikke flom, men det drypper av døren når jeg åpner den. I tillegg kommer det ganske høy lyd fra det, men ingen dunking eller andre uvanlige lyder egentlig.

Det er kjedelig når jeg må tørke under døren hver gang jeg åpner det. Noen med tips til hva dette kommer av?

Gjest Lyst på cola
Skrevet

Du må avrime det, eller hva det nå heter. Ut av stikkontakta, vente til isen er smelta, vaske, på igjen.

Bruke å funke

Skrevet

På bakveggen inni kjøleskapet er det gjerne et "avrenn" der vann renner ned i et lite hull i midten. Sjekk at dette hullet ikke er tett, og i så fall stak det opp.

Har som regel pleid å være dette som er problemet hvis kjøleskapet har dryppet her i alle fall.

Skrevet

Du må avrime det, eller hva det nå heter. Ut av stikkontakta, vente til isen er smelta, vaske, på igjen.

Bruke å funke

Et kjøleskap uten fryseboks inni selve skapet skal ikke behøve å avrimes.

Gjest Har lyst på cola
Skrevet

Et kjøleskap uten fryseboks inni selve skapet skal ikke behøve å avrimes.

Der er jeg ikke enig med deg. Vanlige kjølpeskap kan også få is inni. men så har jeg heller ikke det nyeste skapet.

Skrevet

Der er jeg ikke enig med deg. Vanlige kjølpeskap kan også få is inni. men så har jeg heller ikke det nyeste skapet.

Da må det jo være minusgrader inne i skapet og det skal være rundt +4 der, ergo skal det ikke kunne danne seg is i kjøleskapet.

Skrevet

På bakveggen inni kjøleskapet er det gjerne et "avrenn" der vann renner ned i et lite hull i midten. Sjekk at dette hullet ikke er tett, og i så fall stak det opp.

Har som regel pleid å være dette som er problemet hvis kjøleskapet har dryppet her i alle fall.

Takk skal du ha, jeg sjekket og der er det et "hull". Bare en liten ting, det er såpass tynt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få staket det opp. Forsøkte med en strikkepinne..... noen bedre forslag?

Nå ble det rent i hvertfall. :-)

Skrevet

Takk skal du ha, jeg sjekket og der er det et "hull". Bare en liten ting, det er såpass tynt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få staket det opp. Forsøkte med en strikkepinne..... noen bedre forslag?

Nå ble det rent i hvertfall. :-)

Det fulgte med en liten plastpinne da du kjøpte kjøleskapet. Den ligger ikke i et av rommene i døra f.eks.?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Da må det jo være minusgrader inne i skapet og det skal være rundt +4 der, ergo skal det ikke kunne danne seg is i kjøleskapet.

Vi har is i vårt også.. Og ting som ligger helt inntil bakveggen kan gjerne fryse litt også, så der er det minusgrader innimellom..

Skrevet

Vi har is i vårt også.. Og ting som ligger helt inntil bakveggen kan gjerne fryse litt også, så der er det minusgrader innimellom..

og da blir agurken rar å se på!

Skrevet

Det fulgte med en liten plastpinne da du kjøpte kjøleskapet. Den ligger ikke i et av rommene i døra f.eks.?

Hm... nei. men jeg fant noen utmerkede drops i døra *gomle* men den pinnen fant jeg ikke.....

Gjest Lyst på cola
Skrevet

og da blir agurken rar å se på!

Agurken har det ikke godt i kjøleskapet. Men den smaker jo best når den er kald!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...