Gå til innhold

Ensom påske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en gang alene noen dager i påska. Da skrev jeg brev og ryddet i fotoalbum. Jeg spilte mye musikk og snakket i tlf med folk jeg vanligivs ikke hadde tid å snakke så mye med. Et par turer fikk jeg også tid til.

Men i og med at jeg har unger er slik alenetid som luksus å regne..

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

7

• mariaflyfly

2

• amerikafareren

2

• keinstein

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest anonym i kveld...
Skrevet

Hvor gammel og i hvilken by? Er ei til som muligens må bli her i byen pga flystreiken..

Vet ikke om jeg vil røpe det. Kanskje du kan si det først.:)

Skrevet

Kjøp inn masse god mat og dvd-boksen med alle Sex and the city-episodene (kr 799 på Platekompantiet). da får du en fin påske, og tiden kommer til å fly! :)

Den har jeg! :-)

amerikafareren
Skrevet

Kanskje du oppdager hvor fantastisk selskap du selv er i slike situasjoner. Jeg antar at du er ung og da er dette vanskelig. Det forstår jeg og husker det veldig godt, men det kommer perioder i livet hvor det blir sånn og da er det godt å ha trening i å trives i eget selskap.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Kanskje du oppdager hvor fantastisk selskap du selv er i slike situasjoner. Jeg antar at du er ung og da er dette vanskelig. Det forstår jeg og husker det veldig godt, men det kommer perioder i livet hvor det blir sånn og da er det godt å ha trening i å trives i eget selskap.

Det å trives i sitt eget selskap er kjempe viktig ,ja!Er så heldig at jeg stortrives med det.

Skrevet

Neida, bor sammen med min kjære, men han skal ikke være hjemme. Han må jobbe. Men takk for tips. Kanskje jeg tar meg en skogstur alene.

Skogtur alene kan være kjempekoselig det. Du kan lytte til fuglene som har begynt å komme tilbake! Kanskje finner du noen helt ferske vårblomster du kan ta med hjem.

Ellers finnes det massevis av gode bøker, filmer og musikk man kan kose seg med.

Og så kan det være en bitte-bitteliten trøst at jeg som trebarnsmor er kjempemisunnelig. For meg hadde det vært paradis å få ei hel uke fullstendig for meg selv...

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Jeg skulle litt ønske det var meg, jeg..Jeg VIL være alene, men "får ikke lov":(

Det er jo mye en kan finne på alene:

- se bra filmer

- gjøre seg fin til våren (skrubbe, selvbruning osv.)

- lese gode bøker

- lage noe fint (smykker eller kort f.eks.Eller påskepynt:)

- shoppe (når det er åpent i butikkene da. Og hvis du har penger..)

- sitte på nettet/ være på dol:) Skrive mail til kjente og kjære.

Håper du får en god påske tross alt!!

amerikafareren
Skrevet

Skogtur alene kan være kjempekoselig det. Du kan lytte til fuglene som har begynt å komme tilbake! Kanskje finner du noen helt ferske vårblomster du kan ta med hjem.

Ellers finnes det massevis av gode bøker, filmer og musikk man kan kose seg med.

Og så kan det være en bitte-bitteliten trøst at jeg som trebarnsmor er kjempemisunnelig. For meg hadde det vært paradis å få ei hel uke fullstendig for meg selv...

Jeg er ikke sikker på at jeg hadde greid å være alene i en uke sånn helt plutselig i den tiden jeg var småbarnsmor;)

Gjest anonym i kveld...
Skrevet

Ja, si fra hvis du har lyst til å bytte litt, da. Jeg kan passe barna dine et par dager. :-)

mariaflyfly
Skrevet

Det siste er jeg veldig enig i. Sev om jeg bare har to. ;)

Skrevet

Ja, si fra hvis du har lyst til å bytte litt, da. Jeg kan passe barna dine et par dager. :-)

Åååå, det hadde vært helt herlig! Men jeg bør nok vente til jeg ikke ammer så mye lenger.

Can I call you? :)

Skrevet

Det siste er jeg veldig enig i. Sev om jeg bare har to. ;)

Tror alle har godt av litt tid alene av og til - uten at det gjør oss til dårlige mødre (eller fedre).

mariaflyfly
Skrevet

Tror alle har godt av litt tid alene av og til - uten at det gjør oss til dårlige mødre (eller fedre).

Nettopp :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker på at jeg hadde greid å være alene i en uke sånn helt plutselig i den tiden jeg var småbarnsmor;)

Det hadde jeg klart helt glatt! Selvsagt hadde jeg savnet dem, og det hadde vært herlig og komme tilbake. Men jeg tror absolutt det hadde vært sælebot for en til tider ganske sliten mor.

Jeg kommer nok til å prøve å få det til også, men må vente til jeg ikke ammer lillebror så mye lenger.

Gjest prust
Skrevet

Det hadde jeg klart helt glatt! Selvsagt hadde jeg savnet dem, og det hadde vært herlig og komme tilbake. Men jeg tror absolutt det hadde vært sælebot for en til tider ganske sliten mor.

Jeg kommer nok til å prøve å få det til også, men må vente til jeg ikke ammer lillebror så mye lenger.

Skriver under på det! Jeg hadde jo en deilig uke på Lanzarote nå i mars sammen med fire venninner. Utrolig deilig! Bare avslapping og soling :-) Fikk virkelig ladet batteriene.

Og den ferien var nøye planlagt: Vi hadde en liknende ferie for tre år siden (tre venninner). Siste kvelden vi spiste ute sa jeg til kelneren: "Jeg kommmer tilbake, må bare hjem å få et barn til først!" Så var det hjem, med fulladede batterier, lage barn, være gravid, føde, amme ferdig - og så en sydentur til :-)

Skrevet

Skriver under på det! Jeg hadde jo en deilig uke på Lanzarote nå i mars sammen med fire venninner. Utrolig deilig! Bare avslapping og soling :-) Fikk virkelig ladet batteriene.

Og den ferien var nøye planlagt: Vi hadde en liknende ferie for tre år siden (tre venninner). Siste kvelden vi spiste ute sa jeg til kelneren: "Jeg kommmer tilbake, må bare hjem å få et barn til først!" Så var det hjem, med fulladede batterier, lage barn, være gravid, føde, amme ferdig - og så en sydentur til :-)

Kuult!!!

Det høres herlig ut med en sydentur. Skal absolutt vurdere det - kanskje på tidligvåren til neste år...

Skrevet

Les en god bok, gå ut i det fine (?) været og nyt stillheten i helligdagene. Sett inn alle bildene dine i album, vær kreativ og lag påskepynt (mal på egg, man blir aldri for gammel), ring en gammel tante eller venninne du skulle ha ringt for lenge siden. Lag noe god mat til deg selv.

Gjest anonym i kveld...
Skrevet

Åååå, det hadde vært helt herlig! Men jeg bør nok vente til jeg ikke ammer så mye lenger.

Can I call you? :)

Ja,klart du kan. Jeg er en snill og god sykepleier-jente med et hjerte av gull;=)

Petrine Eiffel
Skrevet

Vettu, jeg misunner deg. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt muligheten til en hel uke alene!! Det har jeg aldri hatt, og ikke noe hadde vært bedre enn det. Skal vi bytte??

Skrevet

Ja,klart du kan. Jeg er en snill og god sykepleier-jente med et hjerte av gull;=)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...