Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, hva skal vi gjøre?

...

Jeg har det, vi starter voksenopplæring om Hellas og gresk språk!

*LOL*

Ja, det hadde søren meg ikke gjort noe ser det ut som..

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

10

• MsSophie

8

• Gemini

6

• petter smart

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Uttales med skikkelig harkelyd.

Det gjør det ikke.

Skrevet

Det gjør det ikke.

Lyden kan kanskje nærmest beskrives som "starten på kj-lyden" i fx kino?, bare med a- og ikke i-åpning på munnen.

Nei, huff, dette er håpløst å beskrive, så mye enklere i RL :-)

Skrevet

Lyden kan kanskje nærmest beskrives som "starten på kj-lyden" i fx kino?, bare med a- og ikke i-åpning på munnen.

Nei, huff, dette er håpløst å beskrive, så mye enklere i RL :-)

Nai more!

Skrevet

Når på året reiser dere? I høysesongen er det temmelig folksomt og tett i Platanias, ikke minst på stranda. Jeg synes det var litt roligere i den "neste" lille landsbyen i retning Chania, tror den heter Agia Marina.

Og der nede funker det dårlig å håpe på at bilene skal stoppe for kryssende fotgjengere. Bilene kjører som gærninger.

Ja, jeg skjønner jo at det ikke er bilene som kjører selv, da.

Reiser i slutten av august. Har vært der en gang før for sånn ca 100 år siden (les: 20 år). Men jeg husker jeg tenkte at hornet helt sikkert måtte skiftes på 1.gangsservicen.

Skrevet

Ikke reis til Kreta da hvis dere først skal til Hellas. Der er det kjedelig og kjipe mennesker.

Det er en helt annen kultur enn resten av Hellas. Jeg må si at jeg synes fastlandet er det triveligste og ikke noen av øyene. Men kan ikke uttale meg om Nord Hellas da for der her jeg aldri vært.

Skrevet

Ikke reis til Kreta da hvis dere først skal til Hellas. Der er det kjedelig og kjipe mennesker.

Det er en helt annen kultur enn resten av Hellas. Jeg må si at jeg synes fastlandet er det triveligste og ikke noen av øyene. Men kan ikke uttale meg om Nord Hellas da for der her jeg aldri vært.

Du er sikkert kjedelig og jævlig kjip du også!

Skrevet

Du er sikkert kjedelig og jævlig kjip du også!

Nei, det er jeg ikke. Liker best grekere fra fastlandet jeg. Kanskje jeg er farget av dem, de påstår at folk fra Kreta ikke er grekere, og sier at det er bare bønder.

Jeg har bare bodd i Athen jeg, jeg likte meg der, spennende by :o)

Men jeg har vært på Kreta på ferie flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...