Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kræsjet pc`n etter å ha sett tv på mediacenter. Restartet maskinen og nå er skjermen stripete. Vertikalt. Det er striper både på skjermen og på prosjektoren. Og Mediacenter får jeg ikke startet igjen. Da blir skjermen svart.

Hva kan jeg gjøre?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis defekt minnebrikke på skjermkortet.

Er stripene veldig tynne og står helt statisk?

Det kan også være elektrisk støy fra en defekt kabel eller kontakt eller fra et apparat.

Skrevet

Sannsynligvis defekt minnebrikke på skjermkortet.

Er stripene veldig tynne og står helt statisk?

Det kan også være elektrisk støy fra en defekt kabel eller kontakt eller fra et apparat.

når jeg starter opp maskinen så har jeg ikke problemet, når det står windows xp, men så fort windows xp åpnes kommer stripene. Det kom plutselig etter at maskinen kræsjet en gang så det er ikke ytre støy som forårsaker problemet

Skrevet

når jeg starter opp maskinen så har jeg ikke problemet, når det står windows xp, men så fort windows xp åpnes kommer stripene. Det kom plutselig etter at maskinen kræsjet en gang så det er ikke ytre støy som forårsaker problemet

Da er det sannsynligvis en minnebrikke på skjermkortet som er defekt. Åpningsbildet bruker ikke hele minnet, men når XP skrivebordet åpner, da brukes mer eller hele minnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...