Gå til innhold

I fall noen har glemt det....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jo tidligere her på dol diskutert skattemoral og moral generelt sett. Og vi kan fastslå at moralen er høy... i alle fall intensjonene.

En som kanskje kunne ha skjerpet sin moralske standard, er vår tilsynelatende så prektige statsminister (han med hjelm når han sykler, du vet). Vi snakker om Jens Stoltenberg.

Her har vi historien om hvordan han opptrer når han kommer i skade for å bulke en annen bil på parkeringsplassen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

En gammel historie, javel, og kanskje velkjent blant dolerne. Likevel har jeg en viss glede av å rippe opp i historien :-)

Gjest Sannd
Skrevet

lik mann skal være statsminister. For en skam.

Lille fattige meg kom en gang borti en bil også, noe lakk gikk av på den andre bilen. Satte lapp på ruta og betalte totusen kroner jeg. Vil da ikke gå med dårlig samvittighet. Jeg tror vi som er litt konservative er bedre oppdratt kanskje.

Gjest sannd
Skrevet

Lille fattige meg kom en gang borti en bil også, noe lakk gikk av på den andre bilen. Satte lapp på ruta og betalte totusen kroner jeg. Vil da ikke gå med dårlig samvittighet. Jeg tror vi som er litt konservative er bedre oppdratt kanskje.

Skjønner ikke hvor de første bokstavene ble av. Det skulle stå: " En slik mann......"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du måtte virkelig grave dypt i arkivet for å finne noe dritt og si i anti-sosialist-kampanjen din.

Du har vel ikke glemt Carl i Hagen som kastet søpla i andres containere heller?

Og så den teite unnskyldningen han kom med da.

Skrevet

Du måtte virkelig grave dypt i arkivet for å finne noe dritt og si i anti-sosialist-kampanjen din.

Nå er vel ikke grip noen typisk Frp'er - så det driter han sikkert i! :)

mil1365380270
Skrevet

"Du har vel ikke glemt Carl i Hagen som kastet søpla i andres containere heller?"

"Andres" i dette tilfellet var hagesenteret der han hadde kjøpt jorden som posene han kastet var i. Ja, han burde spurt på forhånd! Og ja, lagt seg flat med en gang! Uakseptabel oppførsel det også!

Men det er helt klart verre det Jensemann gjorde! Han forvoldte skade på annen manns eiendom og stakk av...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Du har vel ikke glemt Carl i Hagen som kastet søpla i andres containere heller?"

"Andres" i dette tilfellet var hagesenteret der han hadde kjøpt jorden som posene han kastet var i. Ja, han burde spurt på forhånd! Og ja, lagt seg flat med en gang! Uakseptabel oppførsel det også!

Men det er helt klart verre det Jensemann gjorde! Han forvoldte skade på annen manns eiendom og stakk av...

Begge deler er umoralsk og ja hvis historien er korrekt gjengitt, så er jeg enig.

Synes likevel det blir litt komisk å hente frem en såpass gammel historie.

Men det tyder jo bare på at det er lite annet og klage på for tiden og det er jo fint.

Skrevet

hehe..hvor CIH kaster søpla driter jeg i, ja. Men jeg synes å huske at han måtte ty til en "jens" når han skulle forklare saken.

Menneh..jeg ble minnet om bulke-saken på en annen sait, og fant altså en smule glede å trekke den frem igjen.

Blant oss kara som har følelser for jernet vårt, er det utenkelig å bulke og stikke av.

Derfor blir vi da også så inni helvete forbanna hvis noen gjør noe slikt. Hadde Jens gjort noe slikt mot meg (og jeg kunne få fatt i han) ville det kommet til håndgripeligheter.

Det vitner om dårlig dømmekraft og slapp moral. Ikke akkurat egenskaper som jeg ønsker å finne hos vår statsminister.

mil1365380270
Skrevet

Begge deler er umoralsk og ja hvis historien er korrekt gjengitt, så er jeg enig.

Men det tyder jo bare på at det er lite annet og klage på for tiden og det er jo fint.

Ja, bortsett fra trollen som sliter som rakkern for å hisse opp stemningen, er det ikke mye krangling å spore.

Har nok ikke kommet helt i påskestemning, for jeg savner litt krangel, jeg ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men han er vel ingen typisk Ap-er heller.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, bortsett fra trollen som sliter som rakkern for å hisse opp stemningen, er det ikke mye krangling å spore.

Har nok ikke kommet helt i påskestemning, for jeg savner litt krangel, jeg ;-)

Ja, litt heftige diskjoner/krangel er morro:)

Skrevet

"Men det tyder jo bare på at det er lite annet og klage på for tiden og det er jo fint."

Nuvel...det er nok mer enn nok å klage på, synes jeg. Men det er ikke nødvendigvis spesiellt for denne regjeringen :-)

"............................................"

Skrevet

hehe..hvor CIH kaster søpla driter jeg i, ja. Men jeg synes å huske at han måtte ty til en "jens" når han skulle forklare saken.

Menneh..jeg ble minnet om bulke-saken på en annen sait, og fant altså en smule glede å trekke den frem igjen.

Blant oss kara som har følelser for jernet vårt, er det utenkelig å bulke og stikke av.

Derfor blir vi da også så inni helvete forbanna hvis noen gjør noe slikt. Hadde Jens gjort noe slikt mot meg (og jeg kunne få fatt i han) ville det kommet til håndgripeligheter.

Det vitner om dårlig dømmekraft og slapp moral. Ikke akkurat egenskaper som jeg ønsker å finne hos vår statsminister.

"Hadde Jens gjort noe slikt mot meg (og jeg kunne få fatt i han) ville det kommet til håndgripeligheter.

Det vitner om dårlig dømmekraft"

*LOL* Dårlig dømmekraft, ja - og ikke bare fra den ene parten i såfall...:-)

Skrevet

"Jeg tror vi som er litt konservative er bedre oppdratt kanskje"

Ja...jens stoltenberg er nok litt av en radikaler...:-)

Skrevet

"Hadde Jens gjort noe slikt mot meg (og jeg kunne få fatt i han) ville det kommet til håndgripeligheter.

Det vitner om dårlig dømmekraft"

*LOL* Dårlig dømmekraft, ja - og ikke bare fra den ene parten i såfall...:-)

Njaa..det er vel nærmest balansert gjengjeldelse, ikke?

Husk; han påførte en annen person skade for 8000 kroner og forsøkte å snike seg unna ansvaret sitt. Han forsøkte også å lure et vitne ved å gi inntrykk av at han la en lapp med navn og telefonnummer på vinduet. Løgn og bløff fra ende til annen.

Saken ble visstnok oppgjort ved at AP betalte for skaden. Vi kan anta at Jens på dette tidspunkt hadde firmabil, og derfor slapp inntektsskatt for denne ytelsen.

...

Jeg kan ikke huske at det var særlig mye støy rundt saken. Til sammenligning husker vi kanskje syse-saken hvor Jan P. Syse ble skamkjørt i pressen på grunn av noen skjema som ikke var levert i rett tid.

Ikke merkelig forresten, når man vet at 70% av norske journalister stemmer AP/SV.

Skrevet

"Jeg tror vi som er litt konservative er bedre oppdratt kanskje"

Ja...jens stoltenberg er nok litt av en radikaler...:-)

Den stoltenbergske moralbrist kan jo skyldes mange forhold.

Mest sannsynlig skyldes det den lemfeldige holdning man ofte finner hos sosialister, i forhold til andre folks eiendom og penger.

Skrevet

DU, forresten - Jens Stoltenberg har sagt at han har lagt visittkortet sitt der - men bileieren har bare funnet en parkeringsbillett - kan det ikke ha vært denne gesjeftige mannen fra Forsvarets Overkommando -som sikkert stemmer Frp som har byttet de ut? Hvem hadde vel giddet å lage så mye føss om den saken uten at han hadde et horn i siden til Jens?.....bare en tanke.....:)

Skrevet

DU, forresten - Jens Stoltenberg har sagt at han har lagt visittkortet sitt der - men bileieren har bare funnet en parkeringsbillett - kan det ikke ha vært denne gesjeftige mannen fra Forsvarets Overkommando -som sikkert stemmer Frp som har byttet de ut? Hvem hadde vel giddet å lage så mye føss om den saken uten at han hadde et horn i siden til Jens?.....bare en tanke.....:)

Like sannsynlig det, som at stoltenberg har en "hemmelig" agenda som går ut på å ikke respektere folks eiendeler :-)

Skrevet

Et menneske. Ærlige mennesker finnes ikke, bare grader av uærlighet.

Jeg har selv notert et titalls biler som har stukket av fra stedet etter et uhell. Kontorvinduet mitt var strategisk plassert. Jeg så 4 personer utføre det stuntet som beskrives. Jeg har gått ut og sett på lappen hva som står på den, og i alle 4 tilfeller var lappen blank eller med en krusedull på! Så helt alene om å være sleip er han ikke.

Selvsagt er lappen bare skuebrød for de som måtte se uhellet, men med min kjeltringhjerne så er jeg ganske mistenksom og sjekker. Jeg la alltid en lapp med bilnummeret til sleipingen, og visittkortet mitt som vitne.

To ganger er jeg blitt kalt "tyster" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...