Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok et cry-out for hjelp.... :/

Nå begynner jeg å bli litt smågal. Da vi flyttet inn i ny kåk i august i fjor måtte vi forholde oss til downlights. Et mareritt. Men det har gått greit nok. Til nå.

Greia er at jeg klarer ikke å finne hvilke pærer de har brukt på badet. Overalt ellers i kåken går det helt fint med vanlige, som du kjøper på butikken. På badet er det derimiot en helt annen sak. Det kan ha noe med alle skyggene som går via flisene, porselenet og alt glasset, samt alle krinkelkrokene. Da jeg skiftet til normalpærer der (altså GU10, som fås kjøpt i butikken) ble lyset veldig hardt, lyset ekstremt hvitt og skyggene helt ekstreme. Her snakker om å plutselig ha et skummelt surrealistisk bad! Jeg kjøpte en annen wattstyrke. Det hjalp ikke. I går kjøpte jeg en annen lysspredning. Det hjalp ikke. Jeg tror faktisk det må være noe med både flood og lysspredning. Tror jeg nå kanskje må se om det finnes noe som heter flood i GU10, noe jeg ikke har funnet så langt. Samtidig lurer jeg på om pærene rett og slett har en annen fargeverdi enn de vanlige, siden lyset er mildere. Det er liksom litt mer romantisk enn butikkpærene.

Det jeg lurer på: vet noen hvor i Oslo jeg kan finne slike pærer? Clas har det ikke, Expert har det ikke, ei heller Euronics eller storbutikker. Jeg har sendt mail til Ikea, men ikke fått svar.

Tusen takk for all hjelp!

fru Burlefot
Skrevet

Hva med å spørre i en badeutstyrsbutikk? De vil jo i alle fall kunne svare på om det er vanlig å bruke en spesiell type pærer i baderom?

Skrevet

Hva med å spørre i en badeutstyrsbutikk? De vil jo i alle fall kunne svare på om det er vanlig å bruke en spesiell type pærer i baderom?

kanskje det! jeg tenkte bare på lampebutikker. takk for tipset :)

Skrevet

kanskje det! jeg tenkte bare på lampebutikker. takk for tipset :)

Ta med den gamle pæra!

Skrevet

Ta med den gamle pæra!

Jeg gjorde det i går, men jeg glemte at jeg hadde den med. Kom på det på trikken bort fra butikken. Men ja...skal ta den med, jeg må bare HUSKE at jeg har den med :P

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det badet ditt høres nærmest skremmende ut med de nye pærene :-)

Du bør nok ligge unna skrekkfilmer til du har fått fikset riktig lys igjen ;-)

Skrevet

Det badet ditt høres nærmest skremmende ut med de nye pærene :-)

Du bør nok ligge unna skrekkfilmer til du har fått fikset riktig lys igjen ;-)

hihi. tja...skrekkfilmer går bra. men det er liksom ikke så gøy å gå inn i et horror-belyst rom når man allerede føler seg ganske skummel om morran ;p

Gjest Ulvinnen
Skrevet

hihi. tja...skrekkfilmer går bra. men det er liksom ikke så gøy å gå inn i et horror-belyst rom når man allerede føler seg ganske skummel om morran ;p

Når det er det som er psroblemstillingen, så har jeg løsningen for deg:

Dekk til speilet ;)

Skrevet

Når det er det som er psroblemstillingen, så har jeg løsningen for deg:

Dekk til speilet ;)

hihi. nei. det er vel ikke bare det. det ser generelt veldig rart ut der, fordi det er så mange ting som gir skygger. badet er ganske langt og smalt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

hihi. nei. det er vel ikke bare det. det ser generelt veldig rart ut der, fordi det er så mange ting som gir skygger. badet er ganske langt og smalt.

Blir det så stor forskjell bare etter hvilken lyspære dere bruker? Da er det jammen flaks at det var riktige lyspærer når dere flyttet inn, så du vet at det er mulig å få det bedre!

Jeg tror ikke jeg kommer på besøk før det er rettet opp.

*Grøsser*

Skrevet

Blir det så stor forskjell bare etter hvilken lyspære dere bruker? Da er det jammen flaks at det var riktige lyspærer når dere flyttet inn, så du vet at det er mulig å få det bedre!

Jeg tror ikke jeg kommer på besøk før det er rettet opp.

*Grøsser*

Det er veldig stor forskjell. Jeg ble veldig overrasket selv. Kåken var helt nyoppussa da vi kjøpte den. De som bodde her hadde tenkt å slå seg til ro her lenge, men skjebnen ville det ikke så fordi hu ble gravid, og de hadde ikke plass til mer enn det ene barnet hadde. så de skyndte seg å gjøre ferdig kåken, og solgte den. Til oss. Greia er at det er jo nå gått veldig lenge siden vi kjøpte den., så jeg tør ikke ringe og spørre dem om hvilke pærer det er. De husker det sikkert ikke lenger heller, fordi de kjøpte ny kåk , som også skulle pusses opp fra bunnen av (fyren er håndtverker. need i say more ;))

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er veldig stor forskjell. Jeg ble veldig overrasket selv. Kåken var helt nyoppussa da vi kjøpte den. De som bodde her hadde tenkt å slå seg til ro her lenge, men skjebnen ville det ikke så fordi hu ble gravid, og de hadde ikke plass til mer enn det ene barnet hadde. så de skyndte seg å gjøre ferdig kåken, og solgte den. Til oss. Greia er at det er jo nå gått veldig lenge siden vi kjøpte den., så jeg tør ikke ringe og spørre dem om hvilke pærer det er. De husker det sikkert ikke lenger heller, fordi de kjøpte ny kåk , som også skulle pusses opp fra bunnen av (fyren er håndtverker. need i say more ;))

Håndverkere er kjekke å ha i hus :-)

Det er omtenksomt av deg å ikke ville mase på tidligere eiere. Men de har nok ikke noe i mot å svare om du ikke klarer å finne riktig pære på annen måte.

Fortell hvordan det går da,om du får tilbake det hyggelige badet ditt etter hvert.

Skrevet

Håndverkere er kjekke å ha i hus :-)

Det er omtenksomt av deg å ikke ville mase på tidligere eiere. Men de har nok ikke noe i mot å svare om du ikke klarer å finne riktig pære på annen måte.

Fortell hvordan det går da,om du får tilbake det hyggelige badet ditt etter hvert.

Skal gjøre det

Akkurat nå har jeg bare satt inn de to rare pærene. Jeg sitter på do og koser med med å se på harde skkygger. Under dørhåndtaket og låsen er det en svær skygge som likner på en pistol faktisk. Kan erstatte moroa man har med å finne figurer i kvisthull på panel jo ;) MEn..skal ringe litt rundt til div folk på mandag. JEg har funnet ut at lyset fra de gamle påærene faktisk er litt mer rosa-aktig enn det andre. Det er virkelig en forskjell i lysfarge og hardhet der. Vi har fem spots på badet, hvorav to har gamle pærer og to nye. Forskjellen er besynderlig :P

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Skal gjøre det

Akkurat nå har jeg bare satt inn de to rare pærene. Jeg sitter på do og koser med med å se på harde skkygger. Under dørhåndtaket og låsen er det en svær skygge som likner på en pistol faktisk. Kan erstatte moroa man har med å finne figurer i kvisthull på panel jo ;) MEn..skal ringe litt rundt til div folk på mandag. JEg har funnet ut at lyset fra de gamle påærene faktisk er litt mer rosa-aktig enn det andre. Det er virkelig en forskjell i lysfarge og hardhet der. Vi har fem spots på badet, hvorav to har gamle pærer og to nye. Forskjellen er besynderlig :P

De skyggene høres skumle ut ;-)

Pistoler og greier. Nei, sånn kan dere ikke ha det.Du har min fulle støtte.

Skrevet

De skyggene høres skumle ut ;-)

Pistoler og greier. Nei, sånn kan dere ikke ha det.Du har min fulle støtte.

eller kanskje? oppdaget i dag at cellullittene visse deler av kroppen ikke synes så godt i det harde lyset :P

oh well...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

eller kanskje? oppdaget i dag at cellullittene visse deler av kroppen ikke synes så godt i det harde lyset :P

oh well...

Ha ha, der har du dagens sjekketriks!

Lokk med deg mannfolka inn på bade ditt, ta stripteasen der, men sørg for at resten av huset er mørklagt etterpå!

Skrevet

Ha ha, der har du dagens sjekketriks!

Lokk med deg mannfolka inn på bade ditt, ta stripteasen der, men sørg for at resten av huset er mørklagt etterpå!

Hehehe. Kanskje om jeg faktisk kunne ha lokka mannfolk inn hit ;) MEn han som bor her vet nok om de styggefantene som lyset kuer uansett....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehehe. Kanskje om jeg faktisk kunne ha lokka mannfolk inn hit ;) MEn han som bor her vet nok om de styggefantene som lyset kuer uansett....

Du får si at du har funnet en vidunderkur ;-)

Men han har du jo alt huket, så da betyr det kanskje ikke noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...