Gå til innhold

PMS og temperament/sinnelag (Mette Moen)

Anbefalte innlegg

Gjest hormonbomben

Jeg er ei jente på 23 år som etter svangerskapet mitt for 2 år siden har blitt mer eller mindre som ei udetonert bombe når jeg skal ha mensen. Det hele begynner ca. en uke før den kommer, og varer til den er ferdig. Så halve måneden går jeg rundt og kjefter og smeller, tar lett til tårene og er fryktelig deprimert. Det skal ingenting til før alt er svart og trist.

Ta et eksempel: I går kom både jeg og mannen slitne hjem fra jobb, og jeg ba ham lage middag. Jada, svarer han, og leser videre i avisa. Resultatet ble at jeg føk i taket, og demonstrativt satte i gang med middagen. Da han kommer på kjøkkenet for å ta over, skubber jeg ham bort, og så dytter han tilbake og sier jeg må skjerpe meg. Idet han går ut av kjøkkenet hiver jeg 2 gulerøtter og 3 løk etter ham, før jeg velter klesstativet på stua og brøler at han er forferdelig dum....

Jeg føler meg som en udetonert bombe, og mannen min blir nesten redd når han ser reaksjonene jeg får for små filleting....

Jeg leste i et blad for litt siden at du, Mette Moen, skulle sette i gang med et prøveprosjekt for kvinner i samme situasjon for meg? Har det kommet noe godt utav det? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre for å dempe svingningene rundt eggløsning? Jeg var ikke slik tidligere, da var jeg gjerne småsur og irritert - men nå flyr jeg i taket over den minste ting. Kan du hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22592-pms-og-temperamentsinnelag-mette-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke din historie er enestående, men det finnes nok en del varianter.

Det prosjekt vi har startet med 'lykkepiller' ser ut til å ha meget god effekt, men vi vet ikke hvilken dose som skal gis, det vil vi først vite om noen tid. Jeg foreslår at du i mellomtiden forsøker p-pille (f.eks. den nye Yasmnin eller andre 'monofasiske' med samme hormon i alle tabletter). Hjelper det ikke, kommer du tilbake til forum. Du kan evt ringe Smerud Research 23-332600 for å høre om du kan være med i forsøket med lykkepillen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...