Gå til innhold

Fest....og å stå opp til barna dagen etter

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi er tre vennepar som et par ganger i året kommer sammen og har det kjempegøy med god mat og god drikke. Knallgøy!

Nå er det snakk om å samles igjen, men den aktuelle helga får jeg ingen til å ha ungene på overnatting. De siste årene har vi ALLTID enten vært hos oss (med ungene i hus) eller bare hatt barnevakt om kvelden, og dermed lys våkne unger tidlig neste morgen.

Er jeg kjip som da saboterer hele festen? Haar så lyst at jeg for én gangs skyld skal kunne rangle det jeg vil og sove så lenge jeg vil dagen etter festen. Ikke det at noen blir sørpe full - det er ikke det det går på - men det hadde vært utrolig deilig å slippe å måtte tenke på at nå er det så så mange timer til ungene våkner.....

Hvis ikke det blir den aktuelle helga, er det ikke sikkert vi får til å samles før til sommeren.... :-(

Skrevet

Kan du ikke bare ta det litt rolig med drikkingen utover kvelden da, så blir ikke dette det store problemet?

Det verste med en slik fest er jo at man kan være dårlig dagen etter. At du mangler litt søvn fordi ungene våkner er ikke det verste.

Gjest prust
Skrevet

Kan du ikke bare ta det litt rolig med drikkingen utover kvelden da, så blir ikke dette det store problemet?

Det verste med en slik fest er jo at man kan være dårlig dagen etter. At du mangler litt søvn fordi ungene våkner er ikke det verste.

Joda...jeg kan ta det rolig, slik som jeg har gjort alle de siste årene fordi jeg har hatt "baby" (ammet til like før jul)... Har bare så lyst til ikke å ha noe ansvar akkurat den dagen etter....

Og så kan jeg jo bli enig med mannen min at han skal stå opp først, men da er vel kompromisset at jeg må stå opp klokka ni.....

Vet at jeg ikke har noe særlig å sutre etter, men jeg sutrer nå litt likevel....

Gjest pekka
Skrevet

Jeg kan ha de jeg? ;)

Du har kanskje litt tid på deg enda til å finne en løsning. Snakk med venner om hvem de bruker som barnevakt, så låner du personen. Barnevakten kommer hjem til dere et par tre ganger før den aktuelle kvelden, så blir ungene kjent med ho/han.

Denne festen fortjener du! Lykke til! ;)

Gjest prust
Skrevet

Jeg kan ha de jeg? ;)

Du har kanskje litt tid på deg enda til å finne en løsning. Snakk med venner om hvem de bruker som barnevakt, så låner du personen. Barnevakten kommer hjem til dere et par tre ganger før den aktuelle kvelden, så blir ungene kjent med ho/han.

Denne festen fortjener du! Lykke til! ;)

Vi HAR en fast barnevakt (jente på 15 år) som sikkert kan komme om kvelden, men det JEG ønsker, er at alle ungene sover et annet sted, slik at jeg kan sove ut dagen etter! See?

Ellers - du kan gjerne ha dem du - ikke så langt bort til deg, vel?

Gjest pekka
Skrevet

Vi HAR en fast barnevakt (jente på 15 år) som sikkert kan komme om kvelden, men det JEG ønsker, er at alle ungene sover et annet sted, slik at jeg kan sove ut dagen etter! See?

Ellers - du kan gjerne ha dem du - ikke så langt bort til deg, vel?

ca 20min tenker jeg :) *Hvilken helg?*

Gjest prust
Skrevet

ca 20min tenker jeg :) *Hvilken helg?*

Første helga etter påske. Fredag eller lørdag, helst fredag.

Eldstemann er lett å plassere hos noen kamerater. Det er jentene som er litt mer kresne på hvem de er hos. Vet ikke helt om de tør å være hos deg....

Hadde mannen min sett dette, hadde han trodd jeg var sprø!

Gjest pekka
Skrevet

Første helga etter påske. Fredag eller lørdag, helst fredag.

Eldstemann er lett å plassere hos noen kamerater. Det er jentene som er litt mer kresne på hvem de er hos. Vet ikke helt om de tør å være hos deg....

Hadde mannen min sett dette, hadde han trodd jeg var sprø!

haha, han får ta i et tak han også i jakten på fri... Det er -ikke- gøy å stå opp grytidlig etter fest...... Håper det fixer seg for dere. Er her om nøden er størst :)

Gjest prust
Skrevet

haha, han får ta i et tak han også i jakten på fri... Det er -ikke- gøy å stå opp grytidlig etter fest...... Håper det fixer seg for dere. Er her om nøden er størst :)

Takk for det, Pekka!

Typisk at denne helga er alle opptatte. Min mor skal reise bort, min søster skal ha alle ungene (3 stebarn i tillegg til sine 2 egne) så der er det fullt, de to naboene vi kunne ha brukt skulle få gjester og flere har vi ikke å spørre...

Har ei kusine med barn, men hun er avholds, så jeg kan ikke spørre henne om å ta ungene slik at vi kan gå på fest....!

God idé å overlate det til mannen min. Jeg fikk ikke lov av ham å si i går at vi ikke kommer, så han har veldig lyst på denne festen han også!

mariaflyfly
Skrevet

Joda...jeg kan ta det rolig, slik som jeg har gjort alle de siste årene fordi jeg har hatt "baby" (ammet til like før jul)... Har bare så lyst til ikke å ha noe ansvar akkurat den dagen etter....

Og så kan jeg jo bli enig med mannen min at han skal stå opp først, men da er vel kompromisset at jeg må stå opp klokka ni.....

Vet at jeg ikke har noe særlig å sutre etter, men jeg sutrer nå litt likevel....

Hvem har stått opp de siste gangene de forrige gangene dere har hatt disse sammenkomstene, da? Dersom det har vært deg, er det hans tur nå. :)

Skrevet

Hvis du har en barnevakt som kan komme hjem til deg, kan ikke hun/han overnatte og så ta seg av barna neste morgen mens dere sover til dere våkner? Lås soveromsdøra :-)

Gjest fester lite
Skrevet

Vi har det slik at jeg drikker lite fordi jeg står opp med ungene om vi har festet. Jeg har prøvd å la mannen min stå opp tidlig, men det blir bare til at jeg gjør det. Han drikker det han vil på fest uten å tenke på morgendagen. Jeg bremser og er heller ikke så altfor sen i seng. Men jeg skjønner deg godt! Prøv å la mannen drikke lite og du slå deg løs.

Gjest prust
Skrevet

Hvis du har en barnevakt som kan komme hjem til deg, kan ikke hun/han overnatte og så ta seg av barna neste morgen mens dere sover til dere våkner? Lås soveromsdøra :-)

Jo kanskje vi skulle spørre om hun vil overnatte...? Hun har ikke gjort det før.

Gjest prust
Skrevet

Hvem har stått opp de siste gangene de forrige gangene dere har hatt disse sammenkomstene, da? Dersom det har vært deg, er det hans tur nå. :)

Det har vel vært meg... Men jeg har lyst til at vi BEGGE TO skal få ligge lenge dagen etter....

mariaflyfly
Skrevet

Det har vel vært meg... Men jeg har lyst til at vi BEGGE TO skal få ligge lenge dagen etter....

Hvis du ikke får barnevakt, er det din tur. Sånn er det bare med den saken. Og argumenter som at du må stå opp kl 9, er ikke verdt en dritt,

synes

Skrevet

Takk for det, Pekka!

Typisk at denne helga er alle opptatte. Min mor skal reise bort, min søster skal ha alle ungene (3 stebarn i tillegg til sine 2 egne) så der er det fullt, de to naboene vi kunne ha brukt skulle få gjester og flere har vi ikke å spørre...

Har ei kusine med barn, men hun er avholds, så jeg kan ikke spørre henne om å ta ungene slik at vi kan gå på fest....!

God idé å overlate det til mannen min. Jeg fikk ikke lov av ham å si i går at vi ikke kommer, så han har veldig lyst på denne festen han også!

Kan hun ikke passe barn fordi hun er avholds? ;)

Gjest prust
Skrevet

Kan hun ikke passe barn fordi hun er avholds? ;)

Joda, men jeg har ikke lyst til å spørre henne om å passe ungene FORDI vi skal på fest...

Hadde vært bedre om vi skulle på ekteskapsseminar (det gjorde vi en gang, kjempebra) eller tur på fjellet eller en tur med menigheten eller noe sånt!

Skrevet

Joda, men jeg har ikke lyst til å spørre henne om å passe ungene FORDI vi skal på fest...

Hadde vært bedre om vi skulle på ekteskapsseminar (det gjorde vi en gang, kjempebra) eller tur på fjellet eller en tur med menigheten eller noe sånt!

Håper virkelig ikke hun er så prippen som du tror. Jeg syns godt du kan spørre. :)

Gjest prust
Skrevet

Håper virkelig ikke hun er så prippen som du tror. Jeg syns godt du kan spørre. :)

Hun er en veldig snill og god kusine/venninne/mor og alt sånt, men akkurat i forhold til alkohol er hun ganske så firkanta!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Takk for det, Pekka!

JUG.

Spør om hun kan ta ungene fordi du har lyst til å sove lenge dagen etter fordi det blir sent- ikke fordi du skal bli full som et fly.

Men uansett, så jeg ville jeg heller festet og stått opp tidlig enn ikke å ha festet i det hele tatt. Pleier det vi også. Har sjelden barnefri på den måten egentlig. Så en av oss pleier å stå opp med ungene, servere frokost foran tv'n i stua, mens vi tar en blund til på soafen mens ungene ser på pysjpop og alt det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...