Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lønna
Skrevet

Hva kan man forvente å tjene som nyutdannet? Privat/offeltlig? Hva er forskjellen på om man har master eller bare bachelor?

Gjest med hva da
Skrevet

Nyutdannet inne hva? Det har rimelig mye å si hva du skal jobbe som da...

Gjest lønna
Skrevet

Nyutdannet inne hva? Det har rimelig mye å si hva du skal jobbe som da...

Jeg tenker mer generelt.

fei1365380229
Skrevet

Jeg tenker mer generelt.

Da må det bli fra 200 000 til 400 000 sånn generelt, avhengig av hva du tenker på :)

Gjest prust
Skrevet

Da må det bli fra 200 000 til 400 000 sånn generelt, avhengig av hva du tenker på :)

Godt svart fei!

Hvor mye veier en stein? :-)

Gjest lønna
Skrevet

200 000? Så kan man da like godt jobbe i kiosken på hjørnet. :-)

fei1365380229
Skrevet

200 000? Så kan man da like godt jobbe i kiosken på hjørnet. :-)

Ja det kunne du godt ha gjort, selvfølgig litt avhengig av hva annet du tenkte på, men antageligvis ville jeg ha droppet masteren og gått rett på kioskjobbingen :)

Gjest med hva da
Skrevet

Jeg tenker mer generelt.

Alt fra 150 000 og opp.

Skrevet

Kommer helt an på utdannelse det, men som f.eks ingeniør (bachelor) så ligger det på litt over 300.000 tror jeg og som sivilingeniør sånn ca. fra 350.000,-

Gjest lønna
Skrevet

Kommer helt an på utdannelse det, men som f.eks ingeniør (bachelor) så ligger det på litt over 300.000 tror jeg og som sivilingeniør sånn ca. fra 350.000,-

Takk for konkret svar!

Gjest med hva da
Skrevet

Må få si at hvis intelligensen din er som det virker her, så tror jeg kanskje du skal gå rett på sosialen.

Det kan ikke sies noe generelt om lønn helt uten noen som helst holdepunkter. ikke noe annet enn at den varierer.

Skrevet

Jeg så en oversikt fra 2005, hvor det blant annet sto "Dataingeniør: 380.000", "Siv.ing: 450.000". Jeg mener det var snakk om gjennomsnittslønninger. Tidligere sto det noe á la 350.000 i gj.sn.lønn for ingeniører (forskjellen på privat og offentlig sektor var ikke så stor) i teknisk ukeblad. Jeg synes det høres høyt ut, men.

".........................................."

Gjest lønna
Skrevet

Må få si at hvis intelligensen din er som det virker her, så tror jeg kanskje du skal gå rett på sosialen.

Det kan ikke sies noe generelt om lønn helt uten noen som helst holdepunkter. ikke noe annet enn at den varierer.

Unødvendig kommentar. Intelligensen er det ikke noe galt med. Jeg har IQ langt over gjennomsnittet og gode karakterer.

Gjest med hva da
Skrevet

Unødvendig kommentar. Intelligensen er det ikke noe galt med. Jeg har IQ langt over gjennomsnittet og gode karakterer.

Men da må jeg på det sterkeste få oppfordre deg til å bruke den da. Du skjønner vel at ingen kan svare på det spm ditt? Du må jo komme med noe mer.

Skrevet

Men da må jeg på det sterkeste få oppfordre deg til å bruke den da. Du skjønner vel at ingen kan svare på det spm ditt? Du må jo komme med noe mer.

Det er likevel unødvendig å svare på den måten, selv om spørsmålet åpenbart var dårlig stilt/formulert og absurd. Det holder stort sett med å minne folk på at de må spørre litt mer spesifikkt.

"..........................................."

Gjest lønna
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at lønna varierer. Jeg spurte for eksempel om forskjellen i lønn hvis man har en master- eller bachelorgrad, og om forskjellen på lønn i det private og offentlige. Jeg regner ikke med at noen vet svaret på hva gjennomsnittet er for alle yrker, men de fleste vet da hva som gjelder innefor sitt eget yrke.

fei1365380229
Skrevet

Jeg så en oversikt fra 2005, hvor det blant annet sto "Dataingeniør: 380.000", "Siv.ing: 450.000". Jeg mener det var snakk om gjennomsnittslønninger. Tidligere sto det noe á la 350.000 i gj.sn.lønn for ingeniører (forskjellen på privat og offentlig sektor var ikke så stor) i teknisk ukeblad. Jeg synes det høres høyt ut, men.

Den oversikten må du vise meg for den stemmer overhodet ikke med statistikken som kommer ut for siv.ing. forening.

Min mann tjener litt over gjennomsnittet og det tok noen år å komme opp i 450 000 kr for å si det sånn.

Mary Poppins
Skrevet

Gj.snitt lønnen til en ingeniør i offentlig sektor er 263 000kr.

Gj.snitt lønnen til en ingeniør i privat sektor er 368 600kr

Gj.snitt lønnen til en sivilingeniør i privat sektor er 455 400kr.

Kilde http://www.dinside.no/php/art.php?id=22455

Mary Poppins
Skrevet

Her har du en grei oversikt på lønnen i de forskjellige yrkene. Både i privat og offentlig sektor, og med master og bachelor.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=22455

Skal du tjene penger så sats på å bli siviløkonom, eller advokat/lege med egen praksis ;)

Gjest lønna
Skrevet

Her har du en grei oversikt på lønnen i de forskjellige yrkene. Både i privat og offentlig sektor, og med master og bachelor.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=22455

Skal du tjene penger så sats på å bli siviløkonom, eller advokat/lege med egen praksis ;)

Tusen takk skal du ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...