Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Jeg så en oversikt fra 2005, hvor det blant annet sto "Dataingeniør: 380.000", "Siv.ing: 450.000". Jeg mener det var snakk om gjennomsnittslønninger. Tidligere sto det noe á la 350.000 i gj.sn.lønn for ingeniører (forskjellen på privat og offentlig sektor var ikke så stor) i teknisk ukeblad. Jeg synes det høres høyt ut, men.

".........................................."

Jeg leste det du skrev helt feil, det står jo gjennomsnittslønn, men jeg trodde du skrev begynnerlønn og da syns jeg du tok i litt :)

Gjest med hva da
Skrevet

Det er likevel unødvendig å svare på den måten, selv om spørsmålet åpenbart var dårlig stilt/formulert og absurd. Det holder stort sett med å minne folk på at de må spørre litt mer spesifikkt.

"..........................................."

Jada. Og det er ikke nødvendig og alltid påpeke at du mener folk har svart dumt. Siden du selv svarer dumt så blir det _litt_ dumt å gjøre det.

Gjest med hva da
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at lønna varierer. Jeg spurte for eksempel om forskjellen i lønn hvis man har en master- eller bachelorgrad, og om forskjellen på lønn i det private og offentlige. Jeg regner ikke med at noen vet svaret på hva gjennomsnittet er for alle yrker, men de fleste vet da hva som gjelder innefor sitt eget yrke.

Men hvis man svarer på sitt eget så er ikke det et generelt svar, da er det spesifikt. Du spurte ikke om hva vi tjener.

Innen hvert fagfelt varierer det veldig vet du.

Skrevet

Jada. Og det er ikke nødvendig og alltid påpeke at du mener folk har svart dumt. Siden du selv svarer dumt så blir det _litt_ dumt å gjøre det.

Ah, selvfølgelig. Jeg svarer "dumt" når jeg påpeker at det er unødvendig og barnslig å rakke ned på folks intelligens basert på et dårlig stilt spørsmål. *Ler*

"............................................."

Skrevet

Jeg så en oversikt fra 2005, hvor det blant annet sto "Dataingeniør: 380.000", "Siv.ing: 450.000". Jeg mener det var snakk om gjennomsnittslønninger. Tidligere sto det noe á la 350.000 i gj.sn.lønn for ingeniører (forskjellen på privat og offentlig sektor var ikke så stor) i teknisk ukeblad. Jeg synes det høres høyt ut, men.

".........................................."

Det er riktig som du sier, men det stemmer ikke for nybegynner lønninger.

Gjest lønna
Skrevet

Men hvis man svarer på sitt eget så er ikke det et generelt svar, da er det spesifikt. Du spurte ikke om hva vi tjener.

Innen hvert fagfelt varierer det veldig vet du.

Det er generelt hvis man svarer på hva folk flest tjener innenfor det yrket man selv er i.

Gjest med hva da
Skrevet

Ah, selvfølgelig. Jeg svarer "dumt" når jeg påpeker at det er unødvendig og barnslig å rakke ned på folks intelligens basert på et dårlig stilt spørsmål. *Ler*

"............................................."

Nei, du svarer alltid dumt du. Og det er aldri noe annet innhold enn kritikk av den personen du svarer. Ganske lavpannet, men der har vi altså deg.

Skrevet

Nei, du svarer alltid dumt du. Og det er aldri noe annet innhold enn kritikk av den personen du svarer. Ganske lavpannet, men der har vi altså deg.

*Ler*

"......................................"

Skrevet

Her har du en grei oversikt på lønnen i de forskjellige yrkene. Både i privat og offentlig sektor, og med master og bachelor.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=22455

Skal du tjene penger så sats på å bli siviløkonom, eller advokat/lege med egen praksis ;)

Jeg syntes lønningene var lave, men så er jo artikkelen 5 år gammel da...

Skrevet

Jeg tenker mer generelt.

Har bachelorgrad og uten ansiennitet er lønna på 260.900. (Sosionom i kommunen)

Tjener mer i staten feks på sykehus, trygdeetat eller aetat. Tjener også mer i det private feks på institusjoner.

Hvis du er oppttatt av å tjene penger så bør du ikke velge innenfor helse og sosial.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg syntes lønningene var lave, men så er jo artikkelen 5 år gammel da...

Men den gir en viss pekepinne. Jeg fant ikke noe mer oppdatert liste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...