Gå til innhold

Hvor mye gi i penger på 18 års dag?

Anbefalte innlegg

Gjest svigerinnen min
Skrevet

Det er svigerinnen min som fyller 18. Søsteren til mannen.

Skrevet

Skal du gi alene, eller sammen med mannen din?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det blir jo individuelt selvsagt. Men jeg ga søstera mi gave for ca 1500 (jeg er 7 år eldre og var i fast jobb).

Til broren hans da han fylte 30 ga vi vel for en tusing.

Men det var fordi han ønsket seg noe til tusen. Og jeg liker å gi det folk ønsker seg fremfor at hver eneste krone skal være så rettferdig fordelt da.

Så hva har dere råd til og hva trenger hun? Det er jo søsteren hans.

Gjest svigerinnen
Skrevet

Skal du gi alene, eller sammen med mannen din?

Vi skal gi sammen. Hun går på skole. Jeg studerer, men mannen min er i fast jobb

Gjest svigerinnen
Skrevet

Det blir jo individuelt selvsagt. Men jeg ga søstera mi gave for ca 1500 (jeg er 7 år eldre og var i fast jobb).

Til broren hans da han fylte 30 ga vi vel for en tusing.

Men det var fordi han ønsket seg noe til tusen. Og jeg liker å gi det folk ønsker seg fremfor at hver eneste krone skal være så rettferdig fordelt da.

Så hva har dere råd til og hva trenger hun? Det er jo søsteren hans.

Hun vil ha penger.

Skrevet

Vi skal gi sammen. Hun går på skole. Jeg studerer, men mannen min er i fast jobb

1000 kr. Avhengig av hvor mye han tjener selvfølgelig.

Gjest svigerinnen
Skrevet

Jeg tenkte på 700-1000. Vi får se hva vi gjør.

Gjest vioola
Skrevet

200 -500

ville ikke gitt penger, Kjøp et fint smykke eller noe sånt isteden.

Skrevet

Jeg klarte ikke tolke overskriften din som annet...

Skrevet

Sorry - nå rører jeg igjen - Glem det! hehe

Skrevet

Hvorfor så mye? på en vanlig bursdag?

Mrs. Wallace
Skrevet

Beløpet avhenger av hvor nære dere står hverandre, hva som er vanlig i familien generelt og hva dere føler dere har råd til akkurat nå.

Jeg vet at du ikke spurte om akkurat det, men here goes allikevel: Jeg ville ikke gitt en 18-åring penger i gave.