Gå til innhold

Hvor mye gi i penger på 18 års dag?

Anbefalte innlegg

Gjest svigerinnen min
Skrevet

Det er svigerinnen min som fyller 18. Søsteren til mannen.

Skrevet

Skal du gi alene, eller sammen med mannen din?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det blir jo individuelt selvsagt. Men jeg ga søstera mi gave for ca 1500 (jeg er 7 år eldre og var i fast jobb).

Til broren hans da han fylte 30 ga vi vel for en tusing.

Men det var fordi han ønsket seg noe til tusen. Og jeg liker å gi det folk ønsker seg fremfor at hver eneste krone skal være så rettferdig fordelt da.

Så hva har dere råd til og hva trenger hun? Det er jo søsteren hans.

Gjest svigerinnen
Skrevet

Skal du gi alene, eller sammen med mannen din?

Vi skal gi sammen. Hun går på skole. Jeg studerer, men mannen min er i fast jobb

Gjest svigerinnen
Skrevet

Det blir jo individuelt selvsagt. Men jeg ga søstera mi gave for ca 1500 (jeg er 7 år eldre og var i fast jobb).

Til broren hans da han fylte 30 ga vi vel for en tusing.

Men det var fordi han ønsket seg noe til tusen. Og jeg liker å gi det folk ønsker seg fremfor at hver eneste krone skal være så rettferdig fordelt da.

Så hva har dere råd til og hva trenger hun? Det er jo søsteren hans.

Hun vil ha penger.

Skrevet

Vi skal gi sammen. Hun går på skole. Jeg studerer, men mannen min er i fast jobb

1000 kr. Avhengig av hvor mye han tjener selvfølgelig.

Gjest svigerinnen
Skrevet

Jeg tenkte på 700-1000. Vi får se hva vi gjør.

Gjest vioola
Skrevet

200 -500

ville ikke gitt penger, Kjøp et fint smykke eller noe sånt isteden.

Skrevet

Jeg klarte ikke tolke overskriften din som annet...

Skrevet

Sorry - nå rører jeg igjen - Glem det! hehe

Skrevet

Hvorfor så mye? på en vanlig bursdag?

Mrs. Wallace
Skrevet

Beløpet avhenger av hvor nære dere står hverandre, hva som er vanlig i familien generelt og hva dere føler dere har råd til akkurat nå.

Jeg vet at du ikke spurte om akkurat det, men here goes allikevel: Jeg ville ikke gitt en 18-åring penger i gave.

Om hun trenger ting, går det jo heller an å gi henne et gavekort på tilsvarende sum?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Sorry - nå rører jeg igjen - Glem det! hehe

Du skulle ikke forslå en jumbopakke med kokosboller pent innpakket da??

flirer.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hun vil ha penger.

Siden 18-års dagen er spesiell- syns jeg- så ville jeg gitt noe cash, siden det er det hun ønsker seg. MEN jeg ville gitt et anheng el.lign så hun har et minne senere også.

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg mener at det ikke er pengene som spiller noen rolle, så det er faktisk tanken som teller selv om hun blir 18! Kjøp en god vin til henne og en liten koslig ting utenom (kan være en koslig svamp til dusjen, en god hudkrem eller lignende). Det hadde jeg blitt glad for. Men det jeg blir mest glad for er kort som er selv-laget og skrevet fra personen direkte til meg ;) Det er kortene jeg som regel bryr meg mest om når jeg har bursdag hvertfall, uansett om jeg hadde blitt 18 eller 30 eller kanskje 100!

Skrevet

Pengegaver er noe tull. Jeg føler det som om jeg betaler overpris for kakene jeg spiser i selskapet hvis jeg _må_ gi penger.

Kjøp heller et gavekort i en drittbutikk hvis du ikke er så begeistret for jenta, evt et i en ok butikk hvis du liker henne;-)

Så til det du spør om. Fra 200 til 1000, alt ettersom hvor nært forholdet er.

Skrevet

Du skulle ikke forslå en jumbopakke med kokosboller pent innpakket da??

flirer.

Jo !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...