Gå til innhold

President Bush

Anbefalte innlegg

Gjest bauman
Skrevet

Og er det rart i når den idioten john kerry stilte til valg. Har aldri hørt "he/I won three purple hearts" så mange ganger før i hele mitt liv.

forøvrig har jeg hørt liten ren kritikk av innenrikspolitikken til Bush , noe som mange sier er grunnen til at han faktisk vant. Og at krigen i Irak gjør at han synker på ratingene er jo helt naturlig.

Greit at man er imot krigen og utenrikspolitikken til USA som svært negativt. Men å ha det arrogante synet at folk som stemmer eller støtter Bush ikke har tatt til vettet tror jeg er veldig feil og arrogant. John kerry feks ville i norge antagelig blitt regnet som frp velger. Det politiske systemet og tankegangen der er såååå annerledes enn i norge og europa

"forøvrig har jeg hørt liten ren kritikk av innenrikspolitikken til Bush".

Du skriver ironisk under her om "Norges mest seriøse avis" og Se og Hør... Vel.. Det er tydelig at også du bør utvide mediehorisonten litt. Kritikken mot administrasjonens innenrikspolitikk finnes. Og det med god grunn.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

13

• Prozak

2

• ixos

2

• Zombiebob

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest vioola
Skrevet

Bush er imot abort, men han sender unge gutter til å bli drept i Irak. Han tror bokstavelig på Bibelen og støtter forandringer i undervisning over til å lære barna skapelseshistorien derfra istedenfor moderne vitenskap. Han er imot homoseksuelle. Han er på vei til å angripe Iran pga. olje og penger.

Var dette noen argumenter?

Hvis ikke dette er sleskt, dumt og ondt så vet ikke jeg.

vel for det første har ikke bush gjort noe for å forby abort. Men han har greid å forby noe som heter partial birth abortions , altså at det er senaborter hvor forsteret blir drept utenfor livmoren.

Og det med Iraq så var bush like naiv og dum som meg , han trodde Irakere ville ha demokrati frihet og slippe sharia lover for utroskap og steining av konvertitter som skjer i afganistan nå. Han trodde folk ville kritisere lederne sine uten å risikere å komme i fengsel

Men sånn er det ikke. Derfor må vi dessverre la masse barn i nord-korea bare dø

amerikafareren
Skrevet

Og er det rart i når den idioten john kerry stilte til valg. Har aldri hørt "he/I won three purple hearts" så mange ganger før i hele mitt liv.

forøvrig har jeg hørt liten ren kritikk av innenrikspolitikken til Bush , noe som mange sier er grunnen til at han faktisk vant. Og at krigen i Irak gjør at han synker på ratingene er jo helt naturlig.

Greit at man er imot krigen og utenrikspolitikken til USA som svært negativt. Men å ha det arrogante synet at folk som stemmer eller støtter Bush ikke har tatt til vettet tror jeg er veldig feil og arrogant. John kerry feks ville i norge antagelig blitt regnet som frp velger. Det politiske systemet og tankegangen der er såååå annerledes enn i norge og europa

John Kerry har ingenting felles med FRP. Det var en stor kritikk av Bush i november pga. høyesterett. Han har gjort mange akademikere rasende med å skryte av lave karakterer fra universitetet, og dermed si at utdannelse er unødvendig og det eneste en trenger er pengene og makten til pappaen sin.

Gjest bauman
Skrevet

vel for det første har ikke bush gjort noe for å forby abort. Men han har greid å forby noe som heter partial birth abortions , altså at det er senaborter hvor forsteret blir drept utenfor livmoren.

Og det med Iraq så var bush like naiv og dum som meg , han trodde Irakere ville ha demokrati frihet og slippe sharia lover for utroskap og steining av konvertitter som skjer i afganistan nå. Han trodde folk ville kritisere lederne sine uten å risikere å komme i fengsel

"Og det med Iraq så var bush like naiv og dum som meg , han trodde Irakere ville ha demokrati frihet og slippe sharia lover for utroskap og steining av konvertitter som skjer i afganistan nå. Han trodde folk ville kritisere lederne sine uten å risikere å komme i fengsel"

Den som virkelig tror at det går an å innføre et reellt demokrati ovenfra og ned, bør sette seg bedre inn i det solide materialet som faktisk finnes innen feltet fredsforskning.

amerikafareren
Skrevet

greit , men har enda ikke hørt noe kritikk mot bush sin politikk annet at man er imot irak og afganistan krigen.

greit at du er glad.

men nytter ikke å gå ned på nivået som jeg gjorde å kalle kristin halvorsen dum.

sak og ikke person.

Denne tråden handler kun om personer med vage beskyldninger som mamma som omtrent for all informasjon fra se og hørø like gjerne kunne kommet med

Hvis du ikke har hørt noen annen kritikk mot Bush enn krigen i Irak og Afghanistan følger du ikke med.

For øvrig er det ikke snakk om mexikanske gjestearbeidere, men illegale innvandrere som har vært her i åresvis. Stor del av dem er Latinos eller mexicanere. Arbeidslivet her i USA kan ramle sammen hvis alle blir sendt ut av landet, og det ser ut nå som demokrater og republikaner begynner å samarbeide om saken. Bush har ikke gjort noe særlig bra der, nei. Og dette er innenrikspolitikk.

amerikafareren
Skrevet

jeg er helt sikker på at du både er kunnskapsrik , og har et spessielt fortrinn siden du bor i amerika til å ha et innsyn i amerikansk politikk. Derfor burde du ihvertfall fortelle hva som er galt konkret med bush.

annet enn at han er dum , ond,slesk og lignende.

.

Jeg har skrevet en del om det i denne tråden, og jeg mener det når jeg sier at mannen er dum. Det mener millioner av amerikanere også. Å skryte av dårlige karakterer er direkte dumt, og det er en skandale i et samfunn som USA som verdsetter utdannelse veldig høyt. Den beskjeden han gir er at det er nok å ha penger og makt.

Hans Blitz har gått ut og kritisert amerikanere og mener at de ikke er egentlig interessert i kjernevåpen i Iran, men i oljen. Det mener jeg også.

Saddam Hussein og Hitler var onde og slemme også. Bush kommer under den kategorien.

Gjest vioola
Skrevet

John Kerry har ingenting felles med FRP. Det var en stor kritikk av Bush i november pga. høyesterett. Han har gjort mange akademikere rasende med å skryte av lave karakterer fra universitetet, og dermed si at utdannelse er unødvendig og det eneste en trenger er pengene og makten til pappaen sin.

tja , lest litt om john kerry sin politikk på wikipedia blant annet og er veeeeldig høyreorientert

amerikafareren
Skrevet

"Og det med Iraq så var bush like naiv og dum som meg , han trodde Irakere ville ha demokrati frihet og slippe sharia lover for utroskap og steining av konvertitter som skjer i afganistan nå. Han trodde folk ville kritisere lederne sine uten å risikere å komme i fengsel"

Den som virkelig tror at det går an å innføre et reellt demokrati ovenfra og ned, bør sette seg bedre inn i det solide materialet som faktisk finnes innen feltet fredsforskning.

Det går ikke an uten å ha en viss intelligense og det mangler Bush.

Gjest bauman
Skrevet

Jeg har skrevet en del om det i denne tråden, og jeg mener det når jeg sier at mannen er dum. Det mener millioner av amerikanere også. Å skryte av dårlige karakterer er direkte dumt, og det er en skandale i et samfunn som USA som verdsetter utdannelse veldig høyt. Den beskjeden han gir er at det er nok å ha penger og makt.

Hans Blitz har gått ut og kritisert amerikanere og mener at de ikke er egentlig interessert i kjernevåpen i Iran, men i oljen. Det mener jeg også.

Saddam Hussein og Hitler var onde og slemme også. Bush kommer under den kategorien.

Psst.! Hans Blix...

Hvis du da ikke mente det litt dypere.. ;]

amerikafareren
Skrevet

tja , lest litt om john kerry sin politikk på wikipedia blant annet og er veeeeldig høyreorientert

Amerika er et høyre samfunn og demokraterne kan virke til høyre for oss noen ganger. Det betyr ikke at John Kerry har noen ting felles med FRP.

Hvis jeg kom til å bosette meg her i USA ville jeg uten tvil støtte demokratene.

amerikafareren
Skrevet

Psst.! Hans Blix...

Hvis du da ikke mente det litt dypere.. ;]

;) beklager så mye;) *rødmer og går i skammekroken*

Gjest bauman
Skrevet

Det går ikke an uten å ha en viss intelligense og det mangler Bush.

Jeg er ikke nødvendigvis med på at Bush mangler intelligens. Det blir i alle fall et definisjonsspørsmål. Det finnes mange eksempler fra verdenshistorien her. Ignorante, sneversynte, arrogante, "selv-sublime", etnosentriske mennesker, sittende i posisjoner som gir dem mulighet for maktsentralisering.

Handlinger gjort "ut i fra" disse egenskapene, kan, om ikke annet, minne om lav intelligens.

Skrevet

Du serverer så mye bullshit at nesten må le. Hvor tar du det fra? Har du drukket?

amerikafareren
Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis med på at Bush mangler intelligens. Det blir i alle fall et definisjonsspørsmål. Det finnes mange eksempler fra verdenshistorien her. Ignorante, sneversynte, arrogante, "selv-sublime", etnosentriske mennesker, sittende i posisjoner som gir dem mulighet for maktsentralisering.

Handlinger gjort "ut i fra" disse egenskapene, kan, om ikke annet, minne om lav intelligens.

Jeg er mer og mer overbevist om at han mangler intelligense. Det mener flere amerikanere også. Clintorn derimot er en lynende intelligent mann.

Skrevet

Jeg er mer og mer overbevist om at han mangler intelligense. Det mener flere amerikanere også. Clintorn derimot er en lynende intelligent mann.

clinton mener du vel?? jepp han er med så lenge dama er;-)

er ikke spesiellt optatt av Bush sin politikk, men er heller ikke "IMOT" all form for militær makt når det kommer til terrorister... når man sender sine egne soldater til ei slagmark så reagerer selvfølgelig folk, det hadde jeg gjort selv også, men skal vi bare la dem herje med oss og verden forøvrig da???

Gjest skubido
Skrevet

Pass deg for clintorn, han skyter slagbjørner.

Skrevet

Det var selvfølgelig ikke noe annet enn oljen som lå bak innvasjonen av Irak. Hadde det vært et genuint ønske om å styrte et diktatur, så finnes det mange andre alternativer (som ikke har enormt mye olje man gjerne vil kontrollere tilgangen til).

".........................................."

Skrevet

jeg bare liker egentlig ikke måten du diskuterer på og omtaler en offentlig person på. Derfor skammer jeg meg nå litt over det jeg sa om kristin halvorsen. Bush er ikke dum, tro meg.

Angrip heller politikken. Hos meg er største problemet med han er at jeg føler han gjør de fattigere i USA fattigere , og hans forsøk på å innsette konservative høyesterettsdommere som kan få forandret ROE vs Wade, abortkjennelsen.

Moren min som kun leser se og hør og vg engang i blant og hater nyheter mener ikke annet om Bush enn at han er dum og ond. Noe annet vet hun ikke om han.

Å diskutere med konservative , eller republikanere på det nivået funker ikke. Altså som det preller av på sv folk om jeg med engang beskylder de får å være venstreraddiser eller kommunister. Det fungerer ikke.

man må prøve å være saklig og diskutere sak og ikke slenge ut merkelapper på hverandre

"Bush er ikke dum, tro meg."

Kommer an på definisjonen. Har er åpenbart ikke veldig intelligent. Men "dumhet" blir litt annerledes. Han er nok ganske "smart" i sin politikk og sine gjøren, uten at han er "intelligent" av den grunn.

"Å diskutere med konservative , eller republikanere på det nivået funker ikke"

Å diskutere med slike fungere svært ofte ikke i det hele tatt. De har ofte fastspikrede formeninger om moral og normer som er forankret i innbakt kultur, religiøsitet etc.

".........................................."

Gjest savnet nyanser
Skrevet

Den resterende befolkningen i USA som snakker om Bush som stokk dum idiot er enig med meg og det er ganske mange millioner. Du snakket ikke akkurat pent om Kristin Halvorsen, men klarer likevel å bo i Norge.

President Bush er en farlig mann for hele verden. Slik ledere med stort maktbehov og liten intelligense gjerne er.

"Den resterende befolkningen i USA som snakker om Bush som stokk dum idiot er enig med meg og det er ganske mange millioner.

President Bush er en farlig mann for hele verden. Slik ledere med stort maktbehov og liten intelligense gjerne er."

Så en som greier å bli president etter et demokratisk valg, har slike egenskaper ? Skrivingen din minner for mye om fyllerør.

amerikafareren
Skrevet

"Den resterende befolkningen i USA som snakker om Bush som stokk dum idiot er enig med meg og det er ganske mange millioner.

President Bush er en farlig mann for hele verden. Slik ledere med stort maktbehov og liten intelligense gjerne er."

Så en som greier å bli president etter et demokratisk valg, har slike egenskaper ? Skrivingen din minner for mye om fyllerør.

Ja dessverre så er det slik. Om du er uenig med meg så bør du komme med argumentene. Hvis du følger med så vet du at det har vært mistanke om snusk rundt Bush sitt flertall, og hvorvidt det er demokratisk kan du svare deg selv på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...