Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har utvidet, så nå er jeg pappa til 20?+ forskjellige fisk. jeg har mye jeg lurer på, men sånn øyeblikkelig;

Er det vanlig at gullfisk svømmer rundt med en halv kabel hengende ut av arslet? Kan de ikke svømme bort og gni rumpa på en plastplante? Eller er det orm? Hvordan gir man gullfisk ormekur? Tar de piller?

Jeg har 2 blåsvarte hailignende greier, de er nesten 15 cm lange, nærsynte og med bart. Hva er dette for noen raringer?

Jeg har ca 6 gullfisk, noen gullfiskfargede, noen hvite og en tigerfarvet. 2 sugefisk, haiene, 2 hvite fisk som visstnok kan bli en halv meter lange, en likedan som er gul, og to som er nesten like, men blåhvite. Ellers et assortert utvalg småfisk som er umulig å holde rede på.

SDD, flisa og laguna er nå de minste i hele alvariet. Jeg var sikker på at de kom til å bli spist opp, men det har gått bra.

Tigergullfisken har bare ett øye, er dette normalt eller må jeg legge h*n på middagsbordet i morgen?

På forhånd takk!

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• nick

8

• Gyda

4

• flisa

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe... ;)

Hvaddah, hehe? Jeg får nesten ikke sove av engstelse! Det er er stort ansvar dette. *tørker svetten*

Skrevet

du får plukke det vekk da

Ikke stikker jeg hånda ned i den sumpen, nei!

Skrevet

Du må får kjøpe et dass til de!

Det kan gjøre det de må bak piratskipet, der er de i skjul. Jeg tror de gjør det i all offentlighet bare på pur f...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Er det vanlig at gullfisk svømmer rundt med en halv kabel hengende ut av arslet?"

Ja, det tror jeg faktisk er helt naturlig. Har aldri hatt fisk selv, men dette har jeg observert hos de som har.

"Kan de ikke svømme bort og gni rumpa på en plastplante?"

Nei, for de eier ikke manerer eller sans for hygiene. (Til gjengjeld har du gitt deg selv en kjempejobb med å skaffe deg fisk, for det er faktisk din oppgave å holde akvariet rent.)

"Eller er det orm? Hvordan gir man gullfisk ormekur? Tar de piller?"

Ja, de tar helt sikkert piller, og du må passe på at de svelger dem med rikelig med vann! Minst to glass for hver pille.

"Jeg har 2 blåsvarte hailignende greier, de er nesten 15 cm lange, nærsynte og med bart. Hva er dette for noen raringer?"

Torsk. Eller stingsild. Eller flyndre. (Vet da faen...)

"Jeg har ca 6 gullfisk, noen gullfiskfargede, noen hvite og en tigerfarvet. 2 sugefisk, haiene, 2 hvite fisk som visstnok kan bli en halv meter lange, en likedan som er gul, og to som er nesten like, men blåhvite. Ellers et assortert utvalg småfisk som er umulig å holde rede på."

Ta gjerne en prat med noen i en dyreforretning, og kjøp deg gjerne en bok om temaet - litt viktig å vite hva slags arter du har, og at de lever under riktige forhold.

"SDD, flisa og laguna er nå de minste i hele alvariet."

Kult at du oppkaller fiskene etter DOL'ere! Er du skikkelig DOL-avhengig?

"Jeg var sikker på at de kom til å bli spist opp, men det har gått bra."

Bare flaks? Igjen: snakk med dyrebutikken. Viktig at du har arter som går sammen.

"Tigergullfisken har bare ett øye, er dette normalt eller må jeg legge h*n på middagsbordet i morgen?"

Stakkar... Hvis den klarer seg, har den kanskje livets rett?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det kan gjøre det de må bak piratskipet, der er de i skjul. Jeg tror de gjør det i all offentlighet bare på pur f...

Kampfisken min er likedan. Har svømt rundt med en lang kabel i hele dag! :/

Skrevet

Hvaddah, hehe? Jeg får nesten ikke sove av engstelse! Det er er stort ansvar dette. *tørker svetten*

Hehe, jeg bare tørker lattertårene, det var det morsomste innlegget jeg har lest på mange dager.

Har ingen råd å komme med, desverre. ;)

Skrevet

Kampfisken min er likedan. Har svømt rundt med en lang kabel i hele dag! :/

Takk! Da er ikke mine unormale! Jeg trodde et øyeblikk jeg var blitt lurt.

Skrevet

"Er det vanlig at gullfisk svømmer rundt med en halv kabel hengende ut av arslet?"

Ja, det tror jeg faktisk er helt naturlig. Har aldri hatt fisk selv, men dette har jeg observert hos de som har.

"Kan de ikke svømme bort og gni rumpa på en plastplante?"

Nei, for de eier ikke manerer eller sans for hygiene. (Til gjengjeld har du gitt deg selv en kjempejobb med å skaffe deg fisk, for det er faktisk din oppgave å holde akvariet rent.)

"Eller er det orm? Hvordan gir man gullfisk ormekur? Tar de piller?"

Ja, de tar helt sikkert piller, og du må passe på at de svelger dem med rikelig med vann! Minst to glass for hver pille.

"Jeg har 2 blåsvarte hailignende greier, de er nesten 15 cm lange, nærsynte og med bart. Hva er dette for noen raringer?"

Torsk. Eller stingsild. Eller flyndre. (Vet da faen...)

"Jeg har ca 6 gullfisk, noen gullfiskfargede, noen hvite og en tigerfarvet. 2 sugefisk, haiene, 2 hvite fisk som visstnok kan bli en halv meter lange, en likedan som er gul, og to som er nesten like, men blåhvite. Ellers et assortert utvalg småfisk som er umulig å holde rede på."

Ta gjerne en prat med noen i en dyreforretning, og kjøp deg gjerne en bok om temaet - litt viktig å vite hva slags arter du har, og at de lever under riktige forhold.

"SDD, flisa og laguna er nå de minste i hele alvariet."

Kult at du oppkaller fiskene etter DOL'ere! Er du skikkelig DOL-avhengig?

"Jeg var sikker på at de kom til å bli spist opp, men det har gått bra."

Bare flaks? Igjen: snakk med dyrebutikken. Viktig at du har arter som går sammen.

"Tigergullfisken har bare ett øye, er dette normalt eller må jeg legge h*n på middagsbordet i morgen?"

Stakkar... Hvis den klarer seg, har den kanskje livets rett?

Alle vi som er her, er avhengige. Noen av oss tør innrømme det.

Bra det med kabelen. Jeg trodde de kanskje var syke. Den enøyde greier seg bra, hvor og når øyet forsvant vet jeg ikke. Sannsynligvis før jeg fikk den.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har du ikke kalt opp meg :o(

Ikke meg heller :(

Skrevet

Ikke meg heller :(

Nå er vi sure, ikke sant. Vi gidder ikke å svare ham mer ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Enig! *Snurt* ;o)

Skrevet

Enig! *Snurt* ;o)

Skikkelig dårlig gjort det der. Det skal vi ikke glemme ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Skikkelig dårlig gjort det der. Det skal vi ikke glemme ;o)

*Notere ned*

Skrevet

Patience! Jeg fikk de i går, så jeg har knapt nok fått gitt de mat. De eneste som er nesten bankers er de nærsynte raringene. De oppfører seg som om de har knekte sosiale antenner og skylapper på størrelse med Dagbladet. Det er Sør og Morsk.

Resten må jeg ta etterhvert. De må først overleve ei uke eller så.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Patience! Jeg fikk de i går, så jeg har knapt nok fått gitt de mat. De eneste som er nesten bankers er de nærsynte raringene. De oppfører seg som om de har knekte sosiale antenner og skylapper på størrelse med Dagbladet. Det er Sør og Morsk.

Resten må jeg ta etterhvert. De må først overleve ei uke eller så.

Jeg kjøper den. Du er tilgitt ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...