Gå til innhold

kan jeg vente meg det samme som sist?

Anbefalte innlegg

Venter mitt andre barn i begynnelsen av juni. Førstefødte kom 16 dager før termin og fødselen startet med vannavgang. Da hadde jeg hatt avflatet livmorhals og 1 cm åpning i to uker. Fødselen gikk rimelig greit med sterke rier fra start ca 2 timer etter vannavgang). Fra riene begynte til jeg begynte å presse gikk det ca 5 timer. Lurer litt på hva jeg kan vente meg denne gang, spesielt i forhold til fødselstidspunkt. Har hørt at det er vanlig at barna kommer noenlunde på samme tid i svangerskapet. Fødselen gikk jo rimelig raskt, kan jeg vente at den går raskere denne gang? Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22601-kan-jeg-vente-meg-det-samme-som-sist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

2 förlossningar är sällan helt lika varandra. Du kan föda vid samma tidspunt men du kan också föda tidigare eller senare. Det hörtes ut som du hade en snabb första förlossning och det är vanligt att nästa förlossning går fortare. Kanske startar din nästa förlossning med rier denna gången, istället för med vattenavgång? Jag tycker inte att du skall vänta speciellt länge hemma denna gången om det evt går fortare. Ring till förlossningsavdelningen i ett tidigt skjede för en vurdering. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...