Gå til innhold

Tannbehandling i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med tomåneders-ferie i Thailand, hadde jeg planlagt å oppsøke tannklinikk for å utrede priser osv. for å skifte ut en halvprotese i over-munnen. Ved utredningen, på en vel-renommert hospitalklinikk, ble jeg anbefalt å trekke gjenstående tenner i overmunnen og sette inn helprotese. Årsaken var dårlig feste for halv-protese eller implantat-løsninger pga. periodontitt (som ble behandlet med antibiotika). Det samme galdt undermunnen, men der ble gjort en form for operativt inngrep. Jeg tok ikke kontakt med trygdekontoret på forhånd, da jeg antok at kostnaden/utbedringen ville bli liten. Jeg har fått att-estasjon på behandlingen på engelsk. Spørsmålet er om det finnes muligheter for hel eller delvis refusjon ?

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at (om periodontitt er årsaken til tannskadene) det er omtrent det det eneste de dekker av behandling (om ikke 100%, så litt iallefall). Men jeg er svært usikker på om du får dekket noe når du:

1)ikke har snakket med dem på forhånd

2)ikke er utredet/diagnosert i Norge (?)

3)er behandlet i utlandet

Men alt dette får du svar på ved å henvende deg til dem. Gjerne skriftlig på email eller noe, da reglene for dette kan (visstnok) være kompliserte å forstå og man kan få feil svar hos en enkelt saksbehandler over tlf...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...