labine Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 vi har invitert folk på kalkun i dag....og så er den fortsatt ganske frossen - tok den opp litt for seint fra fryseren! Hjelp! noen som har tips om hvordan få tint den ganske fort? 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Du må hvertfall ta ut innmaten så skroget er tomt. Så ville jeg lagt inn en dobbel brødpose med varmt vann (ikke glovarmt- da koker du kjøttet) inni. Så ville jeg satt den på gulvet i et rom der jeg har varmekabler. Du kan også skylle av den jevnlig med passe kaldt vann. Ikke varmt. 0 Siter
Velouria Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Du må hvertfall ta ut innmaten så skroget er tomt. Så ville jeg lagt inn en dobbel brødpose med varmt vann (ikke glovarmt- da koker du kjøttet) inni. Så ville jeg satt den på gulvet i et rom der jeg har varmekabler. Du kan også skylle av den jevnlig med passe kaldt vann. Ikke varmt. Ikke varmt vann, man skal aldri tine med varmt vann og iallefall ikke fugl. Bakteriene yngler som få i fuglekjøtt. 0 Siter
Velouria Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Ta ut det som evt. er inni kalkunen, ha den i en lufttett pose og i en stor kjele e.l med iskaldt vann, putt gjerne isbiter i om du har det. Ikke gjør som kropp og sjel foreslår med varmt vann, varmekabler etc. Du kan selvsagt gjøre det om du har lyst å risikere at både du og gjestene dine blir matforgiftet. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Ikke varmt vann, man skal aldri tine med varmt vann og iallefall ikke fugl. Bakteriene yngler som få i fuglekjøtt. Jeg mente jo ikke glovarmt vann da, men varmere enn iskaldt. Jeg gjorde dette en gang, og det gikk helt fint. Ingen syke. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Ta ut det som evt. er inni kalkunen, ha den i en lufttett pose og i en stor kjele e.l med iskaldt vann, putt gjerne isbiter i om du har det. Ikke gjør som kropp og sjel foreslår med varmt vann, varmekabler etc. Du kan selvsagt gjøre det om du har lyst å risikere at både du og gjestene dine blir matforgiftet. Du er bare "litt" spydig. takkskalduha. 0 Siter
Velouria Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Du er bare "litt" spydig. takkskalduha. Det var ikke meningen å gjøre deg forlegen, men siden jeg er kokk av yrke (dog har jeg ikke jobbet som kokk på endel år), syns jeg dette måtte påpekes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.