Gå til innhold

Høyre stuper

Anbefalte innlegg

Gjest de har bedt om det
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166200

Hadde det vært SV som hadde en feit kjerring som partileder og en homse i ledelsen kunne de nok vunnet på det. Men høyre, jeg har aldri skjønt hvorfor de ikke finner noen som er mer representativ for den typiske høyrevelegeren.

Gjest printa
Skrevet

Jeg skjønner kritikerne godt. Det virker iallfall på meg som om Høyre skal tviholde Erna, frem til årsmøtet i mai. Men, da skjer det også noe, tror jeg.

En endring vil tvinge seg frem, før eller senere, pga missnøyen blandt de store Næringstoppene. Dette har ikke Høyre råd til, i det lange løp.

RimiHagen har jo også allerede meldt seg ut av partiet, og trukket sin økonomiske støtte.

Jeg tror det bare er et tidsspørsmål. Erna blir sittende til landsmøtet, som inntil videre bare forsøker å holde sammen et parti som for tiden er ganske porøst i kantene.

At Høyre har ei feit dame og en homse på topp, syns jeg ikke har så mye med denne debatten å gjøre. Ingen er perfekt, ikke engang trådstarteren.

Skrevet

Selv om jeg aldri har sympatisert med Høyre, syntes jeg dette var litt ufint skrevet. Det er ikke på grunn av frontfigurenes legning og vekt jeg ikke stemmer på dem!

Logitechmusa
Skrevet

Så kan man jo spørre seg om det er de pengesterke som skal styre hvem som eventuelt skal være leder i Høyre. I så fall er Høyre et svakere parti enn man skulle trodd.

Skrevet

Hvordan se en typisk Høyrevelger ut da`? en Hetero mann i blå dress? - for i så fall vil de ikke vokse stort.

Skrevet

Jeg skjønner kritikerne godt. Det virker iallfall på meg som om Høyre skal tviholde Erna, frem til årsmøtet i mai. Men, da skjer det også noe, tror jeg.

En endring vil tvinge seg frem, før eller senere, pga missnøyen blandt de store Næringstoppene. Dette har ikke Høyre råd til, i det lange løp.

RimiHagen har jo også allerede meldt seg ut av partiet, og trukket sin økonomiske støtte.

Jeg tror det bare er et tidsspørsmål. Erna blir sittende til landsmøtet, som inntil videre bare forsøker å holde sammen et parti som for tiden er ganske porøst i kantene.

At Høyre har ei feit dame og en homse på topp, syns jeg ikke har så mye med denne debatten å gjøre. Ingen er perfekt, ikke engang trådstarteren.

Det er Høyres lite tydelige profil for tiden som gjør at folk flykter, ikke på grunn av ikke de som sitter på toppen. Flukten er helt nede på kommunalt plan - og der er ikke alle homser :)

Gjest printa
Skrevet

Det er Høyres lite tydelige profil for tiden som gjør at folk flykter, ikke på grunn av ikke de som sitter på toppen. Flukten er helt nede på kommunalt plan - og der er ikke alle homser :)

Var ikke jeg som skrev dette med homser, men jeg vil tro flukten fra Næringslivet har like stor betydning, og påvirker også resultater på lokalt plan.

Skrevet

De har ikke vært klare nok på viktige saker.

Skrevet

De har ikke vært klare nok på viktige saker.

Eller de sover i timen. Eller de vil ikke ha stemmer.

Opinionen endrer seg, og kanskje har ikke velgerne bruk for Høyre lenger. Vi hadde bruk for Einar G i 50 og 60- åra, tydeligvis, hans populistiske energi og glød i en vanskelig oppbyggingstid. Men vi trenger ikke stemme AP i takknemlighet i all evighet. Et parti er et verktøy, ikke en person, vi kan ikke fornærme et parti som en person. Må vi bytte verktøy, så legger vi vekk det gamle uten å føle noen slags sorg.

Kanskje er de takknemlige velgerne i ferd med å dø? Det tror jeg er en viktig årsak med AP.

Gjest petrusa
Skrevet

Erna er en stor grunn til at jeg stemte Høyre. Syns hun sa klart ut hva hun mente og ville.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...