Gå til innhold

Det er DYRT å kjøre opp!

Anbefalte innlegg

Gjest drive
Skrevet

Det er vei i og for seg ingen bombe, men at det var SÅ dyrt visste jeg ikke. Betalte ca 1100 alt i alt på biltilsynet. I dag kom sluttregninga fra kjøreskolen. I tillegg til de 1100 må man betale leie av bil for 1 time. Det koster ikke mindre enn 2000 blanke kroner!

Stakkars de som stryker og må kjøre opp på nytt hvis dette er vanlig pris rundt omkring. 3100 kroner bare for selve oppkjøringa. Er det vanlig pris?

Skrevet

Det er helt fullstendig sykt, og jeg fatter ikke hva som ligger til grunn for at det skal være så dyrt. Det samme gjelder prisene på kjøretimer - de er jo det dobbelte av hva de var den gang jeg tok lappen. Det har overhodet ingenting med normal prisstigning å gjøre. Det er et "flott" tiltak, av staten og andre aktører, å sørge for at ungdom som skal ta lappen (og som ikke har foreldre som spyr ut titusenvis av kroner) må sette seg i gjeld for å klare det.

"..........................................."

Skrevet

Det er helt fullstendig sykt, og jeg fatter ikke hva som ligger til grunn for at det skal være så dyrt. Det samme gjelder prisene på kjøretimer - de er jo det dobbelte av hva de var den gang jeg tok lappen. Det har overhodet ingenting med normal prisstigning å gjøre. Det er et "flott" tiltak, av staten og andre aktører, å sørge for at ungdom som skal ta lappen (og som ikke har foreldre som spyr ut titusenvis av kroner) må sette seg i gjeld for å klare det.

Jeg sparer for mine barn jeg - - og de skal få lappen om de ikke begynner å røyke. - men det er drita dyrt! Ho eldste måtte betale sjøl...

Skrevet

Jeg sparer for mine barn jeg - - og de skal få lappen om de ikke begynner å røyke. - men det er drita dyrt! Ho eldste måtte betale sjøl...

Hvor kjøpte du laptopen din igjen

Skrevet

Minimum 30 timer (er det ikke det?), ca. 15.000. Oppkjøring ca. 3.000,- Da er vi allerede oppe i nesten tyve tusen. I tillegg kommer vel teoriprøver på skolen og "biltilsynet", prøveoppkjøring, langkjøring, glattkjøring etc. etc. til noen tusenlapper hver. Det må da lett komme opp i 30 bærumstiere?

Skrevet

Minimum 30 timer (er det ikke det?), ca. 15.000. Oppkjøring ca. 3.000,- Da er vi allerede oppe i nesten tyve tusen. I tillegg kommer vel teoriprøver på skolen og "biltilsynet", prøveoppkjøring, langkjøring, glattkjøring etc. etc. til noen tusenlapper hver. Det må da lett komme opp i 30 bærumstiere?

Ja - det gjør det - jeg tror datra brukte 20.000 for 2 år siden. Hun tok lappen et sted i Moss hvor det faktisk er billigere.

Gjest drive
Skrevet

32 000 viser sluttregnskapet her, men jeg måtte kanskje ha noen flere timer enn flertallet fordi jeg ikke hadde noen jeg kunne øvingskjøre med.

Skrevet

32 000 viser sluttregnskapet her, men jeg måtte kanskje ha noen flere timer enn flertallet fordi jeg ikke hadde noen jeg kunne øvingskjøre med.

Ahh pokker. Det er dyrt ja.

Men man kan kjøpe sånne pakketilbud til 17-18000 da.

Med det meste inkludert.

Har ikke tatt lappen selv enda og med de prisene vi har idag, angrer jeg på at jeg ikke tok lappen da jeg var 18.

Skrevet

Helt utrolig! Betalte litt over 11.000 kr for 5 1/2 år siden for lappen

Skrevet

Ja - det gjør det - jeg tror datra brukte 20.000 for 2 år siden. Hun tok lappen et sted i Moss hvor det faktisk er billigere.

Brukte sikkert mer enn det på 80-tallet. Og da var jo pengeverdien en annen.

Hadde heldigvis to bankbøker (skattefri banksparing).

Skrevet

hva mente du ? :) *klør meg i hue*

Skrevet

Her; http://www.elprice.no

Veldig fornøyd med den - fint format på skjermen - ser endel filmer på den faktisk :)

Det er ikke samme prisen nå :o(

Jeg skal kjøpe laptop til dattera mi, hun kommer i morra og skal være i Oslo over påsken.

Skrevet

Jeg betalte like mye for mitt sertifikat i gamle dager, som de som kjører opp i dag. Tar man hensyn til pengeverdien, betalte jeg nok mange ganger så mye.

Hadde f.eks. ingen å lærekjøre med privat, og var 8er) vel ikke av de glupeste i trafikken. Var derimot bestemann på teorikurset.

Skrevet

Jeg betalte vel godt under 10.000,- for snart 14 år siden. Det er overhodet ingen fornuftig grunn til at det skal koste minst det dobbelte nå. Hadde jeg vært 18 i dag, så hadde jeg rett og slett ikke hatt råd, uansett hvor mye jeg hadde villet.

"............................................."

Skrevet

Under dyna?;)

nei - på hotellrom og sånn :) laptoper er best på reise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...