Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp vært ute og spist og bestilte ytrefiet medium+ stekt. Biffen kom og den var veldig rød. Jeg sa fra og fikk ny som var ok, men innen den kom var hun jeg var sammen med ferdig med å spise så ble ikke helt det måltidet vi hadde tenkt oss.

Regninga kom og ingen reduksjon eller tilbud om gratis dessert etc. som har vært vanlig ved "feil" tidligere.

Har man egentlig krav på litt reduksjon i slike tilfelle mener dere?

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Verden fungerer ikke sånn.

Skrevet

Aldri hørt om at det skal være vanlig.

".........................................."

Gjest no nick yet
Skrevet

Tenker at det blir feil tankegang. "Krav" på rabatt eller ikke.

Dette er noe som hjelper deg med å velge sted neste gang :-)

Skrevet

Jeg klager stadig over at biffen ikke er rød nok. Dette er på et bestemt sted og hver gang får vi gratis kaffe etterpå.

Skrevet

Jeg klager stadig over at biffen ikke er rød nok. Dette er på et bestemt sted og hver gang får vi gratis kaffe etterpå.

Liker egentlig litt rød biff jeg da, men etterat jeg hadde podagra for et par år siden vil jeg være litt forsiktig. Vet jo ikke om det var rødt kjøtt det kom av den ene gangen jeg fikk det, men hadde spist det dagen før utbruddet kom.

God påske, Dorthe.

Skrevet

Tenker at det blir feil tankegang. "Krav" på rabatt eller ikke.

Dette er noe som hjelper deg med å velge sted neste gang :-)

Er et kjempekoselig sted så har ikke problemer med å gi dem en sjanse jeg:-)

amerikafareren
Skrevet

Krav på har du nok ikke, men det hadde vært hyggelig om de hadde tilbudt det;)

Skrevet

Aldri hørt om at det skal være vanlig.

".........................................."

Jo, vært sammen med folk som har klagd jeg og de har enten fått gratis kaffe eller dessert, kanskje ikke vanlig, ikke vet jeg...

Slikt kan jo skje overalt.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Verden fungerer ikke sånn.

Nei, er sikkert fåtallet av restauranter som gir noe gratis i slike tilfelle.

Skrevet

Krav på har du nok ikke, men det hadde vært hyggelig om de hadde tilbudt det;)

Nettopp, om ikke annet en kaffekopp, eller en beklagelse...

Skrevet

Liker egentlig litt rød biff jeg da, men etterat jeg hadde podagra for et par år siden vil jeg være litt forsiktig. Vet jo ikke om det var rødt kjøtt det kom av den ene gangen jeg fikk det, men hadde spist det dagen før utbruddet kom.

God påske, Dorthe.

God påske til deg også Hønemor :o)

Skrevet

Dette med hvordan biffen skal være stekt er visst ikke alltid like lett. Jeg personlig vil ha min gjennomstekt. Argumentet til servitøren er ofte at "men da blir den jo tørr". Dersom en kokk ikke klarer å gjennomsteke en biff uten at den blir tørr, ja da er det ikke en bra kokk i mine øyne. Var på en av restaurantene til Big Horn og fikk mer enn medium biff ut på tallerkenen. Jeg sendte den ut igjen, og jeg hørte kokken si "ja skal den være SVART da eller??". Nå vet jeg at Big Horn har flinke kokker på blandt annet Lillestrøm, så fra nå av skygger jeg unna det stedet jeg var på da. Ganske tafatt - og sier det meste om en kokk for meg.

Når det gjelder tilfellet ditt, så synes jeg det hadde vært hyggelig om du kunne fått en kopp kaffe eller noe tilsvarende, spesielt siden ditt måltid ble ferdig så mye senere enn selskapets.

Skrevet

Jeg syns hun du satt sammen med skulle ventet med å spise jeg da....

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å få avslag i prisen. Jeg er vant med at de roter på spiseplasser. Når jeg ber om å få mat uten champignon er det 50/50 sjanse for at de har fått det med seg.

Skrevet

Det håper jeg da IKKE er vanlig!

Man skal da spise maten mens den er varm, bare fordi en av selskapet er kresent skal man da søren meg ikke vente på det!

Skrevet

Man skal da spise maten mens den er varm, bare fordi en av selskapet er kresent skal man da søren meg ikke vente på det!

om man er bare to? jo vel....

Skrevet

Da hadde jo hennes mat blitt kald og guffen, mens Hønemoren derimot ville fått en god varm biff tilbake.

Skrevet

Enig i at man skal spise maten mens den er varm, men ikke enig i at man er kresen om man sender tilbake en biff (eller annen mat) som er feil tilberedt.

Man betaler tross alt en god del for restaurant-mat, og da bør man kunne forvente at fx en biff er riktig stekt.

Ville du stilltiende spist biffen, hvis du fikk en godt stekt, om du bestilte den rå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...