Gjest naoomi Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hei, har noen spørsmål om sykdommen MS, da min beste venninne nettopp hbar fått denne diagnosen.... :-( Håper noen kan litt om dette: 1. Hva står ordene Multippel sklerose for? 2. Kan man leve fint med ms uten å havne i rullestol? 3. Er ms det samme som muskel-svinn? 4. Hvilke sykdommer kan ligne på ms? 5. Når er det egentlig vanlig å oppdage at et menneske har ms? 6. Kan man dø av det? 7. Finns det forskjellige grader av sykdommen? Har hørt om noen som fikk diagnosen i 25års alderen, men merket aldri noe til sykdommen før de var 70. Er det så store forskjeller? Min venninne har ingen symptomer foreløpig, de har kun funnet tegn på sykdom i hjernen. Håper på svar. Takk :-) 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 er tror jeg du finner svar på de fleste av spørsmålene dine: http://www.multippelsklerose.no/engines/page___10.aspx 0 Siter
Gjest naoomi Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 er tror jeg du finner svar på de fleste av spørsmålene dine: http://www.multippelsklerose.no/engines/page___10.aspx Takk! Tuuusen takk. Her fant jeg masse info! 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jeg ser du har fått en god link her. Jeg jobber med noen personer som har MS. De sitter i rullestol og får sondenæring. De har ikke språk og kan ikke bevege seg. Jeg kan anbefale MS-foreningen, og det gis ut et blad som har mye nyttig informasjon. 0 Siter
frosken Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jeg ser du har fått en god link her. Jeg jobber med noen personer som har MS. De sitter i rullestol og får sondenæring. De har ikke språk og kan ikke bevege seg. Jeg kan anbefale MS-foreningen, og det gis ut et blad som har mye nyttig informasjon. Det er allikevel viktig å fremheve at en stor andel av MS-pasientene knapt nok merker sykdommen, og at kun en liten andel er så uheldige som de du beskriver. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jeg ser du har fått en god link her. Jeg jobber med noen personer som har MS. De sitter i rullestol og får sondenæring. De har ikke språk og kan ikke bevege seg. Jeg kan anbefale MS-foreningen, og det gis ut et blad som har mye nyttig informasjon. Nå driver du skremselspropagande. MS-rammede kan være på veldig mange nivå. Jeg har en godt voksen slektning som fikk MS for mer enn 30 år siden. Han fungerer godt i jobb og i dagliglivet ellers. Vi merker ikke på ham at han har MS, vi bare vet det fordi han selv forteller om sykdommen sin. 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Nå driver du skremselspropagande. MS-rammede kan være på veldig mange nivå. Jeg har en godt voksen slektning som fikk MS for mer enn 30 år siden. Han fungerer godt i jobb og i dagliglivet ellers. Vi merker ikke på ham at han har MS, vi bare vet det fordi han selv forteller om sykdommen sin. Det var ikke meningen å drive "skremselspropaganda". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.