Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sinita mee
Skrevet

jeg har så vondt når jeg sitter.Fra venstre side i magen, ned låret og til under kneet.Samtidig går smertene bak på ryggen, halve ryggen nede.

Og jeg som skal ut på en laaaaaaaaaang kjøretur i dag.Har puttet i meg paracet, ibux....Noe annet som kan hjelpe???

Gjest Sinita mee
Skrevet

Tror nok det ja, Har hatt det noen måneder, men ikke så ille som nå.Jeg må ligge eller stå. Sitte går ikke, da er mage/rygg7ben smertene såååååååå vonde. Nerve i klem antar jeg...? Hva gjør dem med sån`t?

Gjest Sinita mee
Skrevet

Høres ut som prolaps...

Hva gjør jeg for å bli bra av eventuelt prolaps??Og er det vanlig at man har vondt i magen da?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hva gjør jeg for å bli bra av eventuelt prolaps??Og er det vanlig at man har vondt i magen da?

Du bør oppsøke lege og få tatt en skikelig undersøkelse. Det kan fort utvikle seg og bli ulidelig vondt.. Ellers hjelper det IKKE å sitte i bil iallefall...

Du får vondt i magen fordi du bruker musklene der fremme til å holde ryggen i sjakk.

Skrevet

Tror nok det ja, Har hatt det noen måneder, men ikke så ille som nå.Jeg må ligge eller stå. Sitte går ikke, da er mage/rygg7ben smertene såååååååå vonde. Nerve i klem antar jeg...? Hva gjør dem med sån`t?

En kiropraktor knekker ting tilbake på plass. Avhengig av hvor alvorlig det er, så kan det ta litt tid. Jeg trente det stort sett av meg med fjellklatring og gåing, i kombinasjon med litt knekking hos kiropraktor, den gang jeg hadde det.

"............................................"

Skrevet

Sjekk det opp! Og ikke ta noe behandling før du har fått svar.

Jeg er sykemeldt på 6.måneden med stort prolaps i ryggen og kjenner igjen symptomene dine litt for godt. At du har strålinger foran i benet kan tyde på at det presser på nerve. merker du dette når du går også?

Ring legen og få bestillt CT eller MR. Har du prolaps kan det fort gå betennelse som sprer seg, så ring nå du!

grunnen til at jeg har blitt tatt så alvorlig er nettop pga strålingene foran i låret.

Iflg. nevrolog går 95% av prolaps over av seg selv og mange vet ikke engang at de har det, men i og med stråling i låret burde du ta kontakt med lege så fort som mulig.

Det må jo ikke være noe, men jeg syns du skal ta det på alvor og hvertfall da du har gått med dette en stund.

lykke til og god bedring!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

En fysioterapeut kan gi deg noen øvelser på TerapiMaster som hjelper veldig godt, både for å bli bedre og som forebyggende mot nye prolapser.

Gjest Sinita mee
Skrevet

Sjekk det opp! Og ikke ta noe behandling før du har fått svar.

Jeg er sykemeldt på 6.måneden med stort prolaps i ryggen og kjenner igjen symptomene dine litt for godt. At du har strålinger foran i benet kan tyde på at det presser på nerve. merker du dette når du går også?

Ring legen og få bestillt CT eller MR. Har du prolaps kan det fort gå betennelse som sprer seg, så ring nå du!

grunnen til at jeg har blitt tatt så alvorlig er nettop pga strålingene foran i låret.

Iflg. nevrolog går 95% av prolaps over av seg selv og mange vet ikke engang at de har det, men i og med stråling i låret burde du ta kontakt med lege så fort som mulig.

Det må jo ikke være noe, men jeg syns du skal ta det på alvor og hvertfall da du har gått med dette en stund.

lykke til og god bedring!

Jeg føler meg bedre når jeg går.Det er verst når jeg sitter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...