Gå til innhold

Familie, hus og begynne på skole, hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Gjest utdannelse??
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å begynne på 3 års utdannelse på høyskole til høsten.

Jeg har to barn, mann og hus så vet ikke helt om hvordan det hadde fungert. Må jo da slutte i jobb så vi må kun klare oss på en inntekt og da studielån for å få det til å eventuelt gå rundt.

Er det noen som er i samme situasjon og som holder på med utdannelse? Hvordan fungerer det event. for dere?

Skrevet

Har det sånn nå, men jeg har dobbelt så mange barn, derav ett med full barnehageplass (de andre er i grunnskolen).

Lever på én inntekt, + at jeg har en helgejobb (utgjør ca 13% stilling). Jobber ekstra når jeg har tid og anledning. Tar opp fullt studielån.

Det er i grunnen det økonomiske som er det vanskeligste - men vi klarer oss på et vis. Vi er vant til å klare oss på lite, men etter hvert som ungene vokser til øker utgiftene... (klær, fritidsutgifter, tannregulering, osv osv osv...) Det er ikke akkurat hver måned / hvert halvår jeg kjøper ting til meg selv.

Studiemessig er det klart travelt. Jeg prioriterer å møte opp på "alle" forelesninger, siden jeg har begrenset tid på ettermiddag, kveld og helger til å lese. Jeg er i utgangspunktet et skippertaksmenneske, men det har gått bra så langt. Det går en del ut over det sosiale livet ellers, men jeg må bare tenke slik at dette er sånn livet er _nå_, og at jeg en dag blir ferdig :)

Skrevet

Mann, 1 barn og leier leilighet.

Går helt flott, holder på å fullføre tredjeåret nå.

Gjest studentmamma
Skrevet

Har samboer som tjener 240 000 kr, vi har 2 barn, 3 roms- leilighet som vi eier, jeg tar opp fullt studielån og tjener i tillegg ca 110 000 kr i året på ekstrajobb. Det går rundt på et vis, men bare såvidt. Det er det økonomiske som er problemet, ikke noe problem å studere med barn.

Skrevet

Har samboer som tjener 240 000 kr, vi har 2 barn, 3 roms- leilighet som vi eier, jeg tar opp fullt studielån og tjener i tillegg ca 110 000 kr i året på ekstrajobb. Det går rundt på et vis, men bare såvidt. Det er det økonomiske som er problemet, ikke noe problem å studere med barn.

Hehe, min samboer er arbeidsledig og jeg studerer.

Det går da rundt det også.

Gjest utdannelse??
Skrevet

tusen takk for svar alle sammen. fint å høre andres erfaringer:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...