Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Julyred

Hei!

Jeg er i min 32. uke, og har hatt en del utflod i min graviditet. Løsningen ble da å bruke truseinnlegg, men er nå veldig sår nedentil, noe jeg mistenker bruken av truseinnlegg for. Er det noe jeg kan gjøre som kan lindre dette? Nå svir det, og klør veldig innimellom, for jeg bruker vanlige plagg som kommer nær "der nede". Kan en salve av et eller annet slag lindre dette som er trygt for gravide å bruke? Dette begynner å bli plagsomt for meg, og jeg håper det er noen som kan komme med noen svar til meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22617-s%C3%A5r-nedentil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

När man avvänder troskydd kan det vara att det blir för tätt och då kan man få en soppinfektion som följd. Under graviditeten är det vanligt med soppinfektion och det kan vara det som du har fått. Symptom är att det kliar, svider och är rött och irriterat. Flytningen(utfloden) är ofta vitaktig och lite grynig. Pröva att kjöpa receptfri salva mot detta på apoteket. Undvik att gå i för trånga och tätt åtsittande kläder. Lufta gjärna utan trosor i bara skört, en liten stund när du går hemma. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22617-s%C3%A5r-nedentil/#findComment-96409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...