Gå til innhold

Lære seg å gi opp.

Anbefalte innlegg

Gjest Nomegusta
Skrevet

Hvordan gjør man det? Når man i mange, mange år har kjempet og kjempet i visshet om at alt blir bedre i enden. Når man har vært ærlig, flink, økonomisk og grei og livet gir en smeller og smeller, når andre er skyld i at økonomien går feil.

Når man kommer til et stadie i livet at man skjønner at alle årene ikke har gitt frukt, hvordan lærer man seg da å gi opp?

Jeg klarer det ikke, selv om stresset gir med voldsomme smerter, selv om den evindelige tankegangen om hvordan få rettet på ting gjør meg syk omtrent.

Hvordan skal jeg klare å få inn i hodet mitt at verden ikke er rettferdig, at selv om jeg gjorde mitt beste for meg selv og de rundt meg så er det andre i verden som desverre har gjort sitt til at jeg aldri vil klare å oppnå de ting jeg satte meg for mange år siden.

Jeg må resignere, og begynne å leve deretter, men hvordan skal jeg lære meg selv det? Jeg klarer det ikke av meg selv, føler at stoltheten og kjemperlysten er for stor selv om det kanskje også er med på å ødelegge livet mitt.

Jeg er så sliten av å kjempe, men det er så vondt, så vondt å svelge at andre er skyld i at jeg sliter slik i dag, at jeg nå har en sti i livet jeg er nødt å følge selv om mine egne tanker var en annen veg.

Hvem eller hvordan lærer jeg meg å resignere uten å miste meg selv helt i prosessen?

Skrevet

Gi aldri opp, bare velg nye veier, når de du har valgt ikke fører frem. De valgene du allerede har gjort som ikke førte frem er likevel ikke bortkastet, da de lærte deg en masse. Du trengte dem også.

Skrevet

Det er lettere å gi råd, hvis du er litt mer konkret angående hva som har skjedd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...