Gå til innhold

Er det sannsynlig at jeg får lærerjobb i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest skal flytte dit
Skrevet

Hei!

Etter 6 år i Tyskland skal jeg til sommeren flytte tilbake til Norge.

Jeg har søkt på ledige,uspesifiserte lærerstillinger i et par kommuner og er så spent på om jeg kommer til å få jobb eller ikke! Får svar i mai-juni en gang, men det er jo så leeenge til:)

Noen som kan uttale seg om hvorvidt det er pluss eller minus at jeg har vært borte fra Norge såpass lenge?

Jeg jobbet som lærer i tre år før jeg flyttet fra Norge, og her i Tyskland har jeg også jobbet som lærer. Har undervist tysk og engelsk her og har gode attester.

Tror dere de heller vil prioritere de som kun har undervist i Norge??

Gjest Elizbeth
Skrevet

markedet er vanskelig uansett. jo mere utdannelse du har , jo vanskeligere kan det bli å få jobb, da du blir dyrere å ansette.

Man har vel lettere for å få jobb om man er ufaglært.

Men stå på, og hvis du er villig til å flytte på deg, og ikke bare må bo på ETT sted, så kan det være gode muligheter.

Du må også være flink til å markedsføre deg, vise hva som er spesielt med deg, fremfor andre.

Nå er det snart mange lærere som pensjonerer seg pga eldrebølgen og da blir det gode tider for lærere. Du får bare smøre deg med tolmodighet.

Skrevet

Det er mangel på gode tysklærere, vet du!

Så mest sannsynlig må du markedsføre akkurat den kunnskapen din!

*lærerstudent som gleder seg til eldrebølgen blant lærere...*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...