Gå til innhold

Det er det jeg alltid har sagt:

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Uff, dette var jo rett og slett tragikomisk.

Hehe, det gjelder å holde tunga rett i munnen ;-)

Gjest blue cucumber
Skrevet

Har du noen gang kommet i konflikt med en blind person?

Husker at det satt tre personer på første rad på en forelesning. To var døve og hadde døvetolk. En var sterkt svaksynt og kunne knapt se foreleseren. Disse menneskene kunne absolutt ikke kommunisere.

Tenk å være døv og få et barn som er blind!!.

Gjest togli
Skrevet

Uff, dette var jo rett og slett tragikomisk.

Oh, shit, den kommentaren min (nedenfor) skulle vært i en helt annen tråd *ler*

Skrevet

Oh, shit, den kommentaren min (nedenfor) skulle vært i en helt annen tråd *ler*

Ja, den kommentaren skjønte jeg heller lite av!

:-) Er det denne som er in nå?

Gjest togli
Skrevet

Har du noen gang kommet i konflikt med en blind person?

Husker at det satt tre personer på første rad på en forelesning. To var døve og hadde døvetolk. En var sterkt svaksynt og kunne knapt se foreleseren. Disse menneskene kunne absolutt ikke kommunisere.

Tenk å være døv og få et barn som er blind!!.

Når jeg var gravid kjente jeg på en liten redsel for å få barn som var blinde.. Jeg trøsta meg med at både mannen min og jeg har godt talespråk, men enkelt ville det uansett ikke blitt!

Nå er ikke jeg en person som lett havner i konflikter, så jeg har ikke hatt negative opplevelser med blinde :-)

For mange år siden satt jeg rett overfor en blind student i kantina på skolen der vi begge studerte. Det ble litt komisk når vi skulle prate sammen. Før hun begynte å si noe, spurte hun: "Ser du på meg nå?" Svarte jeg ikke, veiva hun med armene og prøvde å "finne" meg. Når jeg skulle prate med henne fikk jeg en sånn rar følelse av at hun ikke hørte på meg. Hun så jo ikke direkte på meg. Hører hun hva jeg sier nå, lissom.. *ler*

Skrevet

Hehe, det gjelder å holde tunga rett i munnen ;-)

En jeg kjenner stammer sterkt. Han har to ganger i løpet av 50 år kommet i det urgamle dilemmaet å bli tilsnakket av en fremmed som også stammer sterkt. Den ene gangen fikk han nesten en på trynet av en mann, den andre gangen turde han ikke si noe, det var en liten jente. Han snakket til foreldra først i stedet.

.

.

.

.

.

De ville selvsagt tro at han hermet :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har du sett den komedien der den ene hovedpersonen er døv og den andre blind?

Veldig mye situasjonskomikk i den :)

Gjest togli
Skrevet

En jeg kjenner stammer sterkt. Han har to ganger i løpet av 50 år kommet i det urgamle dilemmaet å bli tilsnakket av en fremmed som også stammer sterkt. Den ene gangen fikk han nesten en på trynet av en mann, den andre gangen turde han ikke si noe, det var en liten jente. Han snakket til foreldra først i stedet.

.

.

.

.

.

Uups, kinkig situasjon det der!

Og enda verre når en kanskje ikke kan oppklare misforståelsen kjapt nok ;-)

Gjest togli
Skrevet

Har du sett den komedien der den ene hovedpersonen er døv og den andre blind?

Veldig mye situasjonskomikk i den :)

Jaaa, den er morsom!! Vi var en gjeng døve som så den sammen i ungdomstida. Mange av tingene kjente vi oss igjen i, så vi lo fælt :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

.

.

.

.

.

En venn av meg har et lignende problem. Han stammet som barn, men vokste det av seg.

Problemet hans er at når han snakker med personer som stammer, så begynner han å stamme ubevist selv!

De første gengene jeg opplevde det, ble jeg kjempeflau siden jeg trodde han hermet.

Men når jeg tok det opp med han, hadde han ikke engang tenkt over stammingen selv.

Skrevet

Når jeg var gravid kjente jeg på en liten redsel for å få barn som var blinde.. Jeg trøsta meg med at både mannen min og jeg har godt talespråk, men enkelt ville det uansett ikke blitt!

Nå er ikke jeg en person som lett havner i konflikter, så jeg har ikke hatt negative opplevelser med blinde :-)

For mange år siden satt jeg rett overfor en blind student i kantina på skolen der vi begge studerte. Det ble litt komisk når vi skulle prate sammen. Før hun begynte å si noe, spurte hun: "Ser du på meg nå?" Svarte jeg ikke, veiva hun med armene og prøvde å "finne" meg. Når jeg skulle prate med henne fikk jeg en sånn rar følelse av at hun ikke hørte på meg. Hun så jo ikke direkte på meg. Hører hun hva jeg sier nå, lissom.. *ler*

Hihi.. Slik som i den filmen noen nevner. Man kommer langt med humoristisk sans - å le av ting der og da eller i ettertid.

Er det så at du hører litt?

Skrevet

Hihi.. Slik som i den filmen noen nevner. Man kommer langt med humoristisk sans - å le av ting der og da eller i ettertid.

Er det så at du hører litt?

Man opplever mye moro som døv, ja :-)

Uten høreapparater hører jeg ingenting. Det ene apparatet jeg bruker gjør at jeg hører lyder rundt meg, men uten at jeg klarer å skille dem noe særlig fra hverandre. Uten munnavlesning skjønner jeg ikke bæra ;-)

Gjest linnelinn
Skrevet

var det aprilssnarrspøk fra avisen eller?

Skrevet

var det aprilssnarrspøk fra avisen eller?

Nei, det er nok sant :-)

Dette kom i avisen igår, så det var neppe en aprilspøk.

Den blinde ble nok provosert av at den døve "mobba" han ved å holde fram klokka slik at han selv måtte "se" hva klokka var... Litt rart den døve ikke så at mannen var blind kanskje...

Gjest Calóni
Skrevet

.

.

.

.

.

Den vitsen har jeg hørt blitt fortalt av en stand-up-komiker ;)

Skrevet

"I alle dager" - tenkte jeg først.

Men så fikk jeg se at det gjalt et par svensker - og da fikk det hele en mening....:-)

Skrevet

"I alle dager" - tenkte jeg først.

Men så fikk jeg se at det gjalt et par svensker - og da fikk det hele en mening....:-)

Ja, der sa du det! ;-)

Skrevet

Den vitsen har jeg hørt blitt fortalt av en stand-up-komiker ;)

Det er et urgammelt dilemma.

Alle handikap har sine underlige situasjoner.

F eks den blinde som spør om veien, og den andre peker i hvilken retning den blinde skal gå.

Mange trailersjåføer er blitt forbanna når en blind tror det er bussen som kommer, vinker som besatt og får traileren til å stoppe. Når så sjåføren fatter cluet, får den blinde sitte på i stedet.

Mange blinde som står og venter på på fortauskanten for å bli plukket opp i bil er ofte blitt fulgt fram og tilbake over gata av velmenende mennesker et par tre ganger før de blir hentet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...