Gå til innhold

Hemmoroider under fødselen

Anbefalte innlegg

Gjest ubehagelig tema

Etter min første fødsel ble jeg plaget med hemmoroider, hadde lenge problemer/smerter med det. Da jeg ble gravid igjen kom de tilbake nesten med det samme. De er ikke så veldig smertefulle, mest ubehagelige og litt såre/ømfiendtlige. (de popper ut når jeg er på do, men jeg er presser de på plass igjen, slik jeg har lest man skal gjøre). Synes det er temmelig flaut og har ikke lyst til å la legen se på det.

Det jeg nå lure på er om jeg bør få gjort noe med hemmoroidene før fødselen? Har ca 1 mnd igjen. Jeg er redd det skal bli mye værre etterpå, og at jeg får de samme problemene som sist. Er det noe som kan gjøres under fødselen, f.eks be jordmor presse noe mot slik at de ikke kommer så mye ut.

Er ganske bekymret for dette. Gruer meg ikke så mye til selve fødselen, men mest plagene jeg frykter vil komme i ettertid...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22621-hemmoroider-under-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Tyvärr så är det vanligt med hemorroider under graviditet och en tid efteråt. Det finns inte så mycket man kan gjöra åt detta mer än att använda de salvor som rekomenderas. Under förlossningen pressas dessa ut men man kan inte gjöra något åt detta. Man kan efter förlossningen få hjälp med lindring mot evt smärtor. Jag förstår att du är oroad men detta är ett vanligt problem som du inte behöver att skämmas för. Personalen är van vid dessa bekymmer och hjälp finns att få efteråt. Förhoppningsvis försvinner hemorriderna en tid efter förlossningen. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...