Gå til innhold

Hvilket yrke har du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

7

• Juneau

4

• Idéfix

3

• asterix

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Å jobbe med barn gjør man jo i et et utall forskjellige yrker da, så det sier jo lite om hvilket yrke du har... Du kan jo være alt fra barnelege til dagmamma... ;-)

Gjest Smail
Skrevet

Å jobbe med barn gjør man jo i et et utall forskjellige yrker da, så det sier jo lite om hvilket yrke du har... Du kan jo være alt fra barnelege til dagmamma... ;-)

Og du kan være mamma-husmor, da jobber du også med barn!

Skrevet

Og du kan være mamma-husmor, da jobber du også med barn!

Ikke akkurat et yrke da...

Skrevet

personlig assistent (og student i tillegg men det er jo ikke yrke da)

Skrevet

JEg jobber med syke mennesker når jeg jobber. Men for tiden jobber jeg "bare" hjemme med 3 barn.

Skrevet

Hehe, ser poenget. Jeg er førskolelærer og jeg syns jeg har verdens fineste jobb.

Gjest linnelinn
Skrevet

Hehe, ser poenget. Jeg er førskolelærer og jeg syns jeg har verdens fineste jobb.

men du tjener jo så dårlig:-( ?

Skrevet

Jeg er til vanlig allmennlærer, men de siste par årene har jeg vært hjemmearbeidende mamma :-)

Skrevet

Jobber med økonomi og administrasjon.

Skrevet

Jeg har Norges mest utskjelte jobb akkurat nå - nest etter piloter og flygeledere muligens - purser i SAS Braathens.

Skrevet

Jeg har Norges mest utskjelte jobb akkurat nå - nest etter piloter og flygeledere muligens - purser i SAS Braathens.

Døh..siden du har greie på dette..jeg liker å kjøpe en kopp kaffe og lese dagens avis ombord hos dere. Men ofte er turene korte, og tiden til servering knapp.

Til saken; jeg betaler en helvetes masse penger for å reise, og får derfor gleden av å kunne sette meg på rad 4-6 (på radene 1,2,3 får jeg ikke plass til bag'en min i hylla). Men kaffeserveringa forfra kommer så sent i gang at jeg knapt får helt i melka, før vi får beskjed om å slå opp bordet.

De som starter servering bakfra, er mye tidligere ute og lavprispassasjerene får dermed kaffen mye tidligere.

Ingen stor sak naturligvis, men en halvtime eller så, uten mobiltelefon og med kaffe og ferske aviser, er et lite høydepunkt skjønner du, og da kan jeg ikke sitte og vente på at dere få fikla fra dere der framme.

Ta det opp, du.

Skrevet

Tolk i retten og på sykehuset. Vikar på konsulatet.

Skrevet

Døh..siden du har greie på dette..jeg liker å kjøpe en kopp kaffe og lese dagens avis ombord hos dere. Men ofte er turene korte, og tiden til servering knapp.

Til saken; jeg betaler en helvetes masse penger for å reise, og får derfor gleden av å kunne sette meg på rad 4-6 (på radene 1,2,3 får jeg ikke plass til bag'en min i hylla). Men kaffeserveringa forfra kommer så sent i gang at jeg knapt får helt i melka, før vi får beskjed om å slå opp bordet.

De som starter servering bakfra, er mye tidligere ute og lavprispassasjerene får dermed kaffen mye tidligere.

Ingen stor sak naturligvis, men en halvtime eller så, uten mobiltelefon og med kaffe og ferske aviser, er et lite høydepunkt skjønner du, og da kan jeg ikke sitte og vente på at dere få fikla fra dere der framme.

Ta det opp, du.

Akkurat det der vil nok variere fra fly til fly.... Forskjellige flytyper/innredning (som betyr forskjellige måter å jobbe på). Hvor mange kabincrew er det på den aktuelle flyvningen.

Dessuten er cockpit prioritert fra selskapets side - da de ikke har spisepauser på bakken mer enn hver 3.dag... De må altså få inn sin mat litt brennkvikt for at de skal rekke å fortære den før de starter på nedstigningen.

Noen fly har store skap foran med masse plass til bagasje - andre ikke. Men du tar hensyn til bagasjelimiten i kabinen, ikke sant... ;-)

Forøvrig kan du glede deg over gratis kaffe resten av påsken dersom du skal ut og fly (og var det opp til meg - gratis kaffe/te til alle for fremtiden).

Ser jeg "Gripp" på passasjerlista mi, skal jeg sørge for expressrask servering :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...