gripp Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Akkurat det der vil nok variere fra fly til fly.... Forskjellige flytyper/innredning (som betyr forskjellige måter å jobbe på). Hvor mange kabincrew er det på den aktuelle flyvningen. Dessuten er cockpit prioritert fra selskapets side - da de ikke har spisepauser på bakken mer enn hver 3.dag... De må altså få inn sin mat litt brennkvikt for at de skal rekke å fortære den før de starter på nedstigningen. Noen fly har store skap foran med masse plass til bagasje - andre ikke. Men du tar hensyn til bagasjelimiten i kabinen, ikke sant... ;-) Forøvrig kan du glede deg over gratis kaffe resten av påsken dersom du skal ut og fly (og var det opp til meg - gratis kaffe/te til alle for fremtiden). Ser jeg "Gripp" på passasjerlista mi, skal jeg sørge for expressrask servering :-D Det høres bra ut. Det med størrelse på håndbagasje har jeg selvsagt under kontroll, men på 737-maskinene er hyllene over rad 1-3 ikke så dype som lengre bak. Og da får jeg ikke inn bag'en på tvers, om du skjønner (døra går ikke igjen. Kan legge den på langs, men da tar jeg jo "halve hylla"). Med det samme jeg har deg her; Jeg flyr så jævli mye at det er for galt rett og slett. Før fikk vi disse gullkortene som kunne hjelpe oss i ventelistesituasjoner og hvis man havner i standby-kø. Nå er jo det borte, og vi kan oppleve at en svenske eller noe, som flyr noen turer mellom Stockholm og Oslo, med sølvkort i hånd kan komme og spasere forbi meg i slike køer. Jeg har ikke opplevd det enda (jeg planlegger litt), men skulle det skje, vil jeg allerede nå varsle om at det blir et helvete. Fint om du tar det opp :-) 0 Siter
gripp Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Bussjåfør Heldig du da. Du skal få 50.000 i lønnstillegg i år sier'em? 0 Siter
Juneau Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Det høres bra ut. Det med størrelse på håndbagasje har jeg selvsagt under kontroll, men på 737-maskinene er hyllene over rad 1-3 ikke så dype som lengre bak. Og da får jeg ikke inn bag'en på tvers, om du skjønner (døra går ikke igjen. Kan legge den på langs, men da tar jeg jo "halve hylla"). Med det samme jeg har deg her; Jeg flyr så jævli mye at det er for galt rett og slett. Før fikk vi disse gullkortene som kunne hjelpe oss i ventelistesituasjoner og hvis man havner i standby-kø. Nå er jo det borte, og vi kan oppleve at en svenske eller noe, som flyr noen turer mellom Stockholm og Oslo, med sølvkort i hånd kan komme og spasere forbi meg i slike køer. Jeg har ikke opplevd det enda (jeg planlegger litt), men skulle det skje, vil jeg allerede nå varsle om at det blir et helvete. Fint om du tar det opp :-) Gullkortene er da ikke borte... Det er bare bonuspoengene som er borte fra norsk innenriks. På passasjerlisten min kan jeg alltid se hvem som har gull- sølv- og pandionkort. 0 Siter
gripp Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Gullkortene er da ikke borte... Det er bare bonuspoengene som er borte fra norsk innenriks. På passasjerlisten min kan jeg alltid se hvem som har gull- sølv- og pandionkort. Men vi som reiser stort sett bare på innland, får jo ikke bonuspoeng og følgelig heller ikke hverken sølv- eller gullvariant av Eurobonus. Ikke sant? ..og da finnes en risiko for at en svenske med bonus fra Oslo-Stockholm vifter med sølvkortet og passerer meg i standby-køen på Oslo-Trondheim. 0 Siter
Juneau Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Men vi som reiser stort sett bare på innland, får jo ikke bonuspoeng og følgelig heller ikke hverken sølv- eller gullvariant av Eurobonus. Ikke sant? ..og da finnes en risiko for at en svenske med bonus fra Oslo-Stockholm vifter med sølvkortet og passerer meg i standby-køen på Oslo-Trondheim. Jeg ser poenget ditt. Dette skal jeg undersøke nærmere. 0 Siter
MsSophie Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Jeg ser poenget ditt. Dette skal jeg undersøke nærmere. Ikke glem å fakturere gripp ekstra for denne ekstraservicen, som du ser av innleggene hans, så har han råd til det:-) 0 Siter
gripp Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Ikke glem å fakturere gripp ekstra for denne ekstraservicen, som du ser av innleggene hans, så har han råd til det:-) Kjære Sophie. Jeg legger igjen hundretusener i året hos SAS Braathens. Jeg er en stille og beskjeden cash-cow for selskapet, og er strippet for alle privilegier, selv om jeg og slike som meg, er av deres mest lønnsomme kunder. Vi har Braathens så langt inni ryggmargen etter så mange år, at Norwegian-turer kun er tomme trusler. Selv om jeg betaler 3000 for en billett, er jeg glad for at man opprettholder muligheten til en kopp kaffe og betaler 20 kroner for den. Aviser kjøper jeg selvsagt selv. Jeg forventer ingenting utover det å bli fraktet fra a til b til rett tid. Jeg er opptatt av å få fred på mine reiser, og setter stor pris på setereservasjonssystemet. Det er det hele. Men som du ser av tråden, er det visse potensielle problemer knyttet til svensker og Eurobonus-kort. Jeg har nå tatt det opp med SAS Braathens stedlige representant her på dol, og hvis noen skal sende regning i den forbindelse, blir det jeg..og ikke Juneau. 0 Siter
MsSophie Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Kjære Sophie. Jeg legger igjen hundretusener i året hos SAS Braathens. Jeg er en stille og beskjeden cash-cow for selskapet, og er strippet for alle privilegier, selv om jeg og slike som meg, er av deres mest lønnsomme kunder. Vi har Braathens så langt inni ryggmargen etter så mange år, at Norwegian-turer kun er tomme trusler. Selv om jeg betaler 3000 for en billett, er jeg glad for at man opprettholder muligheten til en kopp kaffe og betaler 20 kroner for den. Aviser kjøper jeg selvsagt selv. Jeg forventer ingenting utover det å bli fraktet fra a til b til rett tid. Jeg er opptatt av å få fred på mine reiser, og setter stor pris på setereservasjonssystemet. Det er det hele. Men som du ser av tråden, er det visse potensielle problemer knyttet til svensker og Eurobonus-kort. Jeg har nå tatt det opp med SAS Braathens stedlige representant her på dol, og hvis noen skal sende regning i den forbindelse, blir det jeg..og ikke Juneau. Det eneste som var morsomt i innlegget ditt var din egen karakerestikk av deg selv som stille og beskjeden:-) Ellers så skrev jeg innlegget mitt ene og alene for å erte litt - det er kjedelig å jobbe i påska! 0 Siter
Gjest spespedstudenten Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 bachelor i spesialpedagogikk (eller kultur og samfunn heter det vel nå) 0 Siter
gripp Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Det eneste som var morsomt i innlegget ditt var din egen karakerestikk av deg selv som stille og beskjeden:-) Ellers så skrev jeg innlegget mitt ene og alene for å erte litt - det er kjedelig å jobbe i påska! Jeg skjønte jo det da, kjære deg...men benyttet anledningen til å formulere noen ord om flypassasjerers vanskjebne. For øvrig er det flere av oss som sørger for å holde samfunnshjulene i gang...trøsten er at man slipper å gå på ski. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Jeg jobber og med barn. Ped.leder =) 0 Siter
Gjest kadaver Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Jeg jobber og med barn. Ped.leder =) Pedofil leder? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Pedofil leder? Pedagogisk leder. 0 Siter
Reg@l Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Heldig du da. Du skal få 50.000 i lønnstillegg i år sier'em? Ja, hører de sier det ;-) 0 Siter
Idéfix Skrevet 11. april 2006 Forfatter Skrevet 11. april 2006 men du tjener jo så dårlig:-( ? Åh, nei da! 305 000. 0 Siter
Gjest linnelinn Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Åh, nei da! 305 000. nei men så bra! trodde førskolelærere bare tjente 200.000 kr og ikke fikk mye høyere siden heller, glad jeg tok feil. :) 0 Siter
Gjest svartepetter Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 nei men så bra! trodde førskolelærere bare tjente 200.000 kr og ikke fikk mye høyere siden heller, glad jeg tok feil. :) De burde ikke tjent mer, her i kommunen står de for det meste bak leveggen og røyker. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 De burde ikke tjent mer, her i kommunen står de for det meste bak leveggen og røyker. Begynnerlønnen for førskolelærer er 265.000 i barnehage, mener jeg. Den er større for pedagogisk leder,styrer i bhg, leder i sfo, lærer på 1 trinnet i grunnskole osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.