Gå til innhold

Hvilket yrke har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat det der vil nok variere fra fly til fly.... Forskjellige flytyper/innredning (som betyr forskjellige måter å jobbe på). Hvor mange kabincrew er det på den aktuelle flyvningen.

Dessuten er cockpit prioritert fra selskapets side - da de ikke har spisepauser på bakken mer enn hver 3.dag... De må altså få inn sin mat litt brennkvikt for at de skal rekke å fortære den før de starter på nedstigningen.

Noen fly har store skap foran med masse plass til bagasje - andre ikke. Men du tar hensyn til bagasjelimiten i kabinen, ikke sant... ;-)

Forøvrig kan du glede deg over gratis kaffe resten av påsken dersom du skal ut og fly (og var det opp til meg - gratis kaffe/te til alle for fremtiden).

Ser jeg "Gripp" på passasjerlista mi, skal jeg sørge for expressrask servering :-D

Det høres bra ut. Det med størrelse på håndbagasje har jeg selvsagt under kontroll, men på 737-maskinene er hyllene over rad 1-3 ikke så dype som lengre bak. Og da får jeg ikke inn bag'en på tvers, om du skjønner (døra går ikke igjen. Kan legge den på langs, men da tar jeg jo "halve hylla").

Med det samme jeg har deg her;

Jeg flyr så jævli mye at det er for galt rett og slett. Før fikk vi disse gullkortene som kunne hjelpe oss i ventelistesituasjoner og hvis man havner i standby-kø.

Nå er jo det borte, og vi kan oppleve at en svenske eller noe, som flyr noen turer mellom Stockholm og Oslo, med sølvkort i hånd kan komme og spasere forbi meg i slike køer.

Jeg har ikke opplevd det enda (jeg planlegger litt), men skulle det skje, vil jeg allerede nå varsle om at det blir et helvete.

Fint om du tar det opp :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

7

• Juneau

4

• Idéfix

3

• asterix

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bussjåfør

Heldig du da. Du skal få 50.000 i lønnstillegg i år sier'em?

Skrevet

Det høres bra ut. Det med størrelse på håndbagasje har jeg selvsagt under kontroll, men på 737-maskinene er hyllene over rad 1-3 ikke så dype som lengre bak. Og da får jeg ikke inn bag'en på tvers, om du skjønner (døra går ikke igjen. Kan legge den på langs, men da tar jeg jo "halve hylla").

Med det samme jeg har deg her;

Jeg flyr så jævli mye at det er for galt rett og slett. Før fikk vi disse gullkortene som kunne hjelpe oss i ventelistesituasjoner og hvis man havner i standby-kø.

Nå er jo det borte, og vi kan oppleve at en svenske eller noe, som flyr noen turer mellom Stockholm og Oslo, med sølvkort i hånd kan komme og spasere forbi meg i slike køer.

Jeg har ikke opplevd det enda (jeg planlegger litt), men skulle det skje, vil jeg allerede nå varsle om at det blir et helvete.

Fint om du tar det opp :-)

Gullkortene er da ikke borte... Det er bare bonuspoengene som er borte fra norsk innenriks. På passasjerlisten min kan jeg alltid se hvem som har gull- sølv- og pandionkort.

Skrevet

Gullkortene er da ikke borte... Det er bare bonuspoengene som er borte fra norsk innenriks. På passasjerlisten min kan jeg alltid se hvem som har gull- sølv- og pandionkort.

Men vi som reiser stort sett bare på innland, får jo ikke bonuspoeng og følgelig heller ikke hverken sølv- eller gullvariant av Eurobonus. Ikke sant?

..og da finnes en risiko for at en svenske med bonus fra Oslo-Stockholm vifter med sølvkortet og passerer meg i standby-køen på Oslo-Trondheim.

Skrevet

Men vi som reiser stort sett bare på innland, får jo ikke bonuspoeng og følgelig heller ikke hverken sølv- eller gullvariant av Eurobonus. Ikke sant?

..og da finnes en risiko for at en svenske med bonus fra Oslo-Stockholm vifter med sølvkortet og passerer meg i standby-køen på Oslo-Trondheim.

Jeg ser poenget ditt. Dette skal jeg undersøke nærmere.

Skrevet

Jeg ser poenget ditt. Dette skal jeg undersøke nærmere.

Ikke glem å fakturere gripp ekstra for denne ekstraservicen, som du ser av innleggene hans, så har han råd til det:-)

Skrevet

Ikke glem å fakturere gripp ekstra for denne ekstraservicen, som du ser av innleggene hans, så har han råd til det:-)

Kjære Sophie.

Jeg legger igjen hundretusener i året hos SAS Braathens. Jeg er en stille og beskjeden cash-cow for selskapet, og er strippet for alle privilegier, selv om jeg og slike som meg, er av deres mest lønnsomme kunder. Vi har Braathens så langt inni ryggmargen etter så mange år, at Norwegian-turer kun er tomme trusler.

Selv om jeg betaler 3000 for en billett, er jeg glad for at man opprettholder muligheten til en kopp kaffe og betaler 20 kroner for den. Aviser kjøper jeg selvsagt selv.

Jeg forventer ingenting utover det å bli fraktet fra a til b til rett tid. Jeg er opptatt av å få fred på mine reiser, og setter stor pris på setereservasjonssystemet.

Det er det hele. Men som du ser av tråden, er det visse potensielle problemer knyttet til svensker og Eurobonus-kort.

Jeg har nå tatt det opp med SAS Braathens stedlige representant her på dol, og hvis noen skal sende regning i den forbindelse, blir det jeg..og ikke Juneau.

Skrevet

Kjære Sophie.

Jeg legger igjen hundretusener i året hos SAS Braathens. Jeg er en stille og beskjeden cash-cow for selskapet, og er strippet for alle privilegier, selv om jeg og slike som meg, er av deres mest lønnsomme kunder. Vi har Braathens så langt inni ryggmargen etter så mange år, at Norwegian-turer kun er tomme trusler.

Selv om jeg betaler 3000 for en billett, er jeg glad for at man opprettholder muligheten til en kopp kaffe og betaler 20 kroner for den. Aviser kjøper jeg selvsagt selv.

Jeg forventer ingenting utover det å bli fraktet fra a til b til rett tid. Jeg er opptatt av å få fred på mine reiser, og setter stor pris på setereservasjonssystemet.

Det er det hele. Men som du ser av tråden, er det visse potensielle problemer knyttet til svensker og Eurobonus-kort.

Jeg har nå tatt det opp med SAS Braathens stedlige representant her på dol, og hvis noen skal sende regning i den forbindelse, blir det jeg..og ikke Juneau.

Det eneste som var morsomt i innlegget ditt var din egen karakerestikk av deg selv som stille og beskjeden:-)

Ellers så skrev jeg innlegget mitt ene og alene for å erte litt - det er kjedelig å jobbe i påska!

Gjest spespedstudenten
Skrevet

bachelor i spesialpedagogikk (eller kultur og samfunn heter det vel nå)

Skrevet

Det eneste som var morsomt i innlegget ditt var din egen karakerestikk av deg selv som stille og beskjeden:-)

Ellers så skrev jeg innlegget mitt ene og alene for å erte litt - det er kjedelig å jobbe i påska!

Jeg skjønte jo det da, kjære deg...men benyttet anledningen til å formulere noen ord om flypassasjerers vanskjebne. For øvrig er det flere av oss som sørger for å holde samfunnshjulene i gang...trøsten er at man slipper å gå på ski.

Gjest kadaver
Skrevet

Jeg jobber og med barn. Ped.leder =)

Pedofil leder?

Skrevet

Heldig du da. Du skal få 50.000 i lønnstillegg i år sier'em?

Ja, hører de sier det ;-)

Skrevet

men du tjener jo så dårlig:-( ?

Åh, nei da! 305 000.

Gjest linnelinn
Skrevet

Åh, nei da! 305 000.

nei men så bra! trodde førskolelærere bare tjente 200.000 kr og ikke fikk mye høyere siden heller, glad jeg tok feil.

:) :)

Gjest svartepetter
Skrevet

nei men så bra! trodde førskolelærere bare tjente 200.000 kr og ikke fikk mye høyere siden heller, glad jeg tok feil.

:) :)

De burde ikke tjent mer, her i kommunen står de for det meste bak leveggen og røyker.

Skrevet

De burde ikke tjent mer, her i kommunen står de for det meste bak leveggen og røyker.

Begynnerlønnen for førskolelærer er 265.000 i barnehage, mener jeg.

Den er større for pedagogisk leder,styrer i bhg, leder i sfo, lærer på 1 trinnet i grunnskole osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...