Gå til innhold

Lei av all fokusering på homofile

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en som føler seg hetset
Skrevet

Jeg er så ekstremt lei all denne fokuseringen på homofile!

De er jo bare mennesker!

Jeg som er hetrofil føler meg snar underlegen de homofile.

Kan vi ikke snart ta fart og drite i disse folka!? La de leve sine liv uten at vi skal måtte høre og se om de bestandig for tiden. Leve side om side uten å få trykket i trynet hvor gode,snille,supre foreldre,flinke kjærester,gode i senga, flinke på interiør, god style de har.

Jeg er MØKKLEI å få homofile og deres vidunderlige liv trykket i trynet mitt i alle sammenhenger!

Det var en homofil venn av en venn som sa til meg at han mente hetrofile burde bli homofile for de hadde de så mye bedre på alle måter.

Jeg er så trøtt på den massive fokuseringen på homofile.

Hater dere meg for det? Dere "vi heier på de homofile og griner en skvett når homofile finner kjærligheten" ?

Dere som hopper opp og ned på barrikadene for homofiles skyld?

Dere hetrofile forkjemperne som kjemper mer enn de homofile selv for å få meg og andre til å se det vakre i å være homofil?

thinkerbell
Skrevet

det der er det merkeligste og mest idiotiske jeg har lest på lang tid. gratulerer.

Gjest lompe
Skrevet

Det tenker jeg aldri på, ser og hører aldri noe til de homofile her jeg bor, vet ikke om noen heller.

Ikke så mye i media heller, kansje jeg ikke har de rette antennene?

Jeg bryr meg heller ikke om legningen til folk, så lenge de er snille og greie mot hverandre får de være hva de vil.

Gjest Morsk
Skrevet

Skjønner hvor du vil. Hvor folk liker å dytte kødden eller kusa si hen er meg totalt likegyldig. Det er kort og godt ikke min buisness hva folk gjør på soverommene sine, eller for den saks skyld i busker og kratt utenfor mitt åsyn. Det er en privat og ikke offentlig sak.

Nettopp av den grunn er det et ikke ubetydelig irritasjonsmoment å måtte lese side opp og side ned om rompejegere og flatbankere nærmest døgnet runt, året rundt.

Gjest lompe
Skrevet

Skjønner hvor du vil. Hvor folk liker å dytte kødden eller kusa si hen er meg totalt likegyldig. Det er kort og godt ikke min buisness hva folk gjør på soverommene sine, eller for den saks skyld i busker og kratt utenfor mitt åsyn. Det er en privat og ikke offentlig sak.

Nettopp av den grunn er det et ikke ubetydelig irritasjonsmoment å måtte lese side opp og side ned om rompejegere og flatbankere nærmest døgnet runt, året rundt.

Er du riktig skrudd sammen?

;)

Gjest hilsen en som føler seg hetset
Skrevet

Morsk, det er ikke nødvendig å være fornærmende i språkbruken.

Antar du er sarkastisk mot meg, men jeg mener ikke noe stygt mot homofile.

De er mennesker, og derfor er det slitsomt å hele tiden få dyttet i ansiktet hvor ufattelig fantastiske mennesker på alle mulige plan de er.

Likestilling på alle plan trodde jeg.

Til og med en homofil jeg vet om har sagt at han faktisk er like lei av denne fokuseringen, han vil bare være i fred.

Gjest Hetrofil
Skrevet

Er i stor grad enig med deg, Fint at homser og lesber tør å vise sin seksuelle legning, og at de får likestilte rettigheter som hetrofile, men fokuset på seksuell legning overskygger så mye annet.

Selvfølgelig møter en motbør ved å si dette, det er jo ikke politisk korrekt.

Snart så må en signere brevene sine med navn og legnig i stedet for tittel.

Du undertegner deg med "hilsen en som føler seg hetset". Hetset føler jeg meg ikke heldigvis.

Gjest hilsen en som føler seg hetset  til tider
Skrevet

Er i stor grad enig med deg, Fint at homser og lesber tør å vise sin seksuelle legning, og at de får likestilte rettigheter som hetrofile, men fokuset på seksuell legning overskygger så mye annet.

Selvfølgelig møter en motbør ved å si dette, det er jo ikke politisk korrekt.

Snart så må en signere brevene sine med navn og legnig i stedet for tittel.

Du undertegner deg med "hilsen en som føler seg hetset". Hetset føler jeg meg ikke heldigvis.

Fint å se at noen er enig for jeg vet nemlig at det finnes flere som føler det samme som meg.

Men som du sier så er det ikke politisk korrekt, man blir nesten hengt verbalt når en sier noe slikt og derfor er det mange som ikke tør å si noe.

Mary Poppins
Skrevet

Eh unnskyld meg, men jeg leser sjeldent om homofile, og har aldri tenkt tanken på at det fokuseres for mye på det.

Sikker på at det ikke er The National Gay & Lesbian Magazine du driver å leser? ;)

Skrevet

Nå får man sjelden noe som helst trykket opp i trynet hvis man løfter en finger for å unngå det, da. Hadde du hatt en litt mer saklig (og kanskje intelligent...?) vinkling, så hadde jeg kunnet være enig i mye av det du sier.

Nå er det vel imidlertid velkjent (eller burde ihvertfall være) at når noe snus, så er det normalt en en eller annen form for overkompensering, på en eller annen måte, i en viss tid.

Men joda - jeg blir litt svett av f.eks homse/lesbesteder f.eks. Jeg har noen venner av begge kjønn som spiller på det andre laget, og det hender jeg blir med på slike steder. Men de aller fleste homofile er ikke særlig mye aktivister.

"........................................."

Gjest hilsen en som føler seg hetset  til tider
Skrevet

Nå får man sjelden noe som helst trykket opp i trynet hvis man løfter en finger for å unngå det, da. Hadde du hatt en litt mer saklig (og kanskje intelligent...?) vinkling, så hadde jeg kunnet være enig i mye av det du sier.

Nå er det vel imidlertid velkjent (eller burde ihvertfall være) at når noe snus, så er det normalt en en eller annen form for overkompensering, på en eller annen måte, i en viss tid.

Men joda - jeg blir litt svett av f.eks homse/lesbesteder f.eks. Jeg har noen venner av begge kjønn som spiller på det andre laget, og det hender jeg blir med på slike steder. Men de aller fleste homofile er ikke særlig mye aktivister.

"........................................."

Ja jeg kunne vel ha vært flinkere til å ordlegge meg.

Skrevet

Hmm, da lurer jeg på hva du bedriver tiden din med eller hvor du vanker etc..

Det har aldri noensinne falt meg inn at det er for mye fokus på homofile i forhold til heterofile. Man velger jo i stor grad selv hva man vil fokusere på....

amerikafareren
Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å forstå at dette kan være et problem.

Jeg engster meg for at det snart blir krig i Iran i tillegg til andre steder, og hvordan det da blir å være her i USA og Europa også. Mest plager det meg hvordan mine iranske venner kommer til å få det, både i Iran og andre steder. Hvilken seksuell legning de har faller meg aldri inn.

Gjest enig i det meste
Skrevet

Jeg tror ikke at alle homser driver hets - det er nok forskjeller på homofile også. En helt ensidig fordømmelse er jeg ikke med på, men er enig i at mer kritikk mot homokulturen trengs. Hetsen og forakten du beskriver har jeg også opplevd, bl.a. to forsøk på overgrep fra homofile menn. Så ekstremt redd har jeg sjelden vært.

Enig i at mange homser og deres sympatisører går for langt. Men jeg gidder ikke å ta innover meg påstander om homofile fra media. Som vanlig lyver og overdriver media det meste. F.eks. påstås det at en stor minoritet av befolkningen er homofile. Men det skal ikke være stort mer enn ca. 1200 homser i registrerte partnerskap. Hele greia er gått fra fjær til elefantflokk i media.

Skal homser forvente toleranse fra andre, får de også vise toleranse mot heterofile. Men ofte tåler de ikke at folk flest har andre preferanser enn dem selv. Så blir de dødelig fornærmet når de merker at noen synes homsing er veldig frastøtende. Det samme skjer når noen forteller om homser som ønsker seg vekk fra livsstilen sin og leve heterofilt. Politisk korrekte som ikke tåler at flertallet har andre emosjoner enn dem selv, fortjener ikke hverken respekt eller ærlige svar på hvorfor man unngår dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...