Gå til innhold

Har lyst til å søke en stilling...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i dag heller
Skrevet

Har lyst til å søke en stilling, men så mister jeg motet fordi jeg føler at jeg ikke har alle de ønskede kvalifikasjonene. Det er en lang liste,og jeg har vel ca 7 av 10 som står oppført. Er nyutdannet, og noe av det som står på listen har jeg vært såvidt innom i løpet av studietiden, men jeg føler IKKE at jeg behersker det godt.

Hva mener dere, er jeg dum som tenker sånn? Hva gjør andre i samme situasjon? Tenk om jeg får jobben, og så kan jeg ikke disse tingene godt nok? Bør man nevne i søknaden at man er svak på disse tre punktene?

Jeg leste en gang at kvinner føler de må oppfylle alle krav for å søke, mens menn søker selv om de bare oppfyller et par av dem. Er det noe i det tro? Jeg er i alle fall kvinne:)

Skrevet

De 10 punktene er bare en ønskeliste. Jeg hadde ikke kunnet søkt på min egen jobb engang - hehe. De søkte etter vikar for meg da jeg hadde permisjon - og jeg kunne ikke slå i bordet med noen av de formelle papirene som var ønsket der.....jeg har erfaringen jeg :)

mil1365380270
Skrevet

Søk! Ikke la deg skremme av av du innehar 7 av 10, la det være opp til dem om de vil ha deg. 7 av 10 er forresten bra.

Gjest ikke i dag heller
Skrevet

De 10 punktene er bare en ønskeliste. Jeg hadde ikke kunnet søkt på min egen jobb engang - hehe. De søkte etter vikar for meg da jeg hadde permisjon - og jeg kunne ikke slå i bordet med noen av de formelle papirene som var ønsket der.....jeg har erfaringen jeg :)

Er det sant?:) Kanskje det er håp allikevel?

Jeg har den utdannelsen de ønsker, og fordypning i de riktige fagene, men det er noen andre ønsker de har tatt med jeg føler jeg kommer til kort på.

Skrevet

Er det sant?:) Kanskje det er håp allikevel?

Jeg har den utdannelsen de ønsker, og fordypning i de riktige fagene, men det er noen andre ønsker de har tatt med jeg føler jeg kommer til kort på.

Det er lov å prøve - noen syns det er fint med et ungt menneske som er "formbart" :) en sånn var jeg - hehe

Skrevet

Ja, du er jævlig dum som tenker slik.

For det første er 7 av 10 svært bra.

For det andre vil de jo vite hva de ansetter hvis du får jobben. De vil ikke forlange at du skal kunne dette på forånd. De vet at du trenger opplæring.

Søk i dag, men forbered søknaden din godt og kommer du til intervjue så skal du forberede deg ekstra godt.

Gjest mikke lus
Skrevet

Det er lov å prøve - noen syns det er fint med et ungt menneske som er "formbart" :) en sånn var jeg - hehe

Er du uformbar nå da?:)

Skrevet

Er du uformbar nå da?:)

Ja - nå kan jeg ikke læres å sitte lenger. -og de som ansatte meg har gått av med pensjon for LENGE siden - jeg er blant de eldste selv nå :-)

Skrevet

Søk på alle stillinger som du er interessert i, men vær klar over at du som nyutdannet gjerne kommer etter folk med praksiserfaring. De stedene jeg har jobbet, har lagt søknadene til de nyutdannede i bunken "uaktuell med mindre ingen med praksiserfaring er aktuelle".

Skrevet

Først og fremst... 7 av 10 er kjempe bra! Det finnes sannsynligvis svært få som oppfyller alle kravene de setter. SØK!

Den beste kvalifikasjonen er til stede, du har lyst på jobben. Gi uttrykk for det. Ikke skriv at du er svak på noen punkter, ordlegg deg mer positivt. Du kan f.eks. skrive at du har vært borte i dette i undervisnings sammenheng.

Ingen forventer at noen skal kunne gå inn i en ny jobb og kunne alt fra dag en, spesielt ikke som nyutdannet. Det som forventes er gjerne at du har et grunnlag å bygge på fra skolen, at du er aktiv og stiller spørsmål og er lærevillig.

Dersom du selv forventer å finne jobbannonser som passer perfekt til deg tror jeg det blir svært lite utvalg av jobber for deg, dessverre.

Opp med motet, frem med brystkassen. Søk, jente, søk! :o)

amerikafareren
Skrevet

Du kan ikke beherske alt, og vil aldri kunne. Ingen av oss kan alt. Du skal selvfølgelig søke, og tenke på det du kan. Ikke nevn noe om dine svakheter, men fremhev dine styrker, og SØK!

Skrevet

Enkelte stillingskrav er så urimelige for de aller fleste at jeg kan ikke skjønne annet enn at arb.giver vet at de sjelden vil få noen som utfyller det 100%. Jeg rister litt på hodet av annonser av typen "Minimum it-utdannelse på høyskole/universitetsnivå, 5 års dokumentert erfaring fra utvikling med php, asp.net, perl, cgi, java, c++, delphi, assembler, kundebehandling og økonomi." :-)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...