Gå til innhold

Hvordan bli medlem av folketrygden?

Anbefalte innlegg

Gjest Kari MariMette
Skrevet

Hei!

Jeg har bodd de siste 10 årene i utlandet og skal nå flytte tilbake til Norge for godt. Gleder meg!

Men det er jo en del praktiske ting jeg ikke har helt oversikten over.

F.eks; er det slik at alle i Norge er medlem av folketrygden? Er man automatisk medlem når man bor og/eller jobber i Norge? Hva må man eventuelt gjøre for å bli "medlem"?

En annen ting er dette med å "melde seg inn" i Norge igjen. Pr i dag er jeg registert som "utflyttet". Er det bare å kontakte folkeregisteret og si at nå er jeg tilbake igjen?

Blir glad hvis noen vet svaret på dette. Jeg burde vel ha visst det selv. men jeg skylder på at jeg har vært så lenge borte:)

Gleder meg til alt papirarbeidet allerede. Hihi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...