Gå til innhold

Underlivet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg hadde håpet at du kunne oppklare et lite mysterium for meg. Jeg hadde for 3 uker siden en grei fødsel på 7 timer. Ble klippet innvendig og sydd pent sammen igjen og har nesten ikke hatt noen plager i den forbindelse. Men ca 7 dager etter fødselen opplevde jeg at klitoris og området ovenfor plutselig føltes "stølt". Som om jeg hadde gjort for mange knipeøvelser. Jeg tok en 3 dagerspause fra knipeøvelsene, men ble ikke bedre, eller værre da jeg begynte med dem igjen. Dette er litt irriterende for det oppleves ubehagelig å komme i nærheten av området, og direkte vondt å ta på eller forsøke å onanere.

Hva skyldes dette? Går det over av seg selv eller er det noe jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22626-underlivet-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Under en förlossning, så pressar barnets huvud enormt ned mot ändtarmen och upp mot klitoris området. Jag tror att det är detta som har orsakt att du kjänner som du gjör. Jag tycker att du kan avvakta några veckor och se om inte detta kan ge sig av sig självt. Om så inte blir fallet, skall du ta kontakt med en gynekolog för en undersökning. Jag ser ingen anledning till oro i dagsläget. Lycka till vidare!

januarmamma

Har akkurat samme opplevelse som deg. Det er 11 uker siden jeg fødte og enda er området "stølt" hvis jeg har sittet i en stilling lenge eller overaktivisert meg (trent for mye eller gått lenge)

Men det har blitt mindre og trøster meg (og deg?) med at det blir vel borte en dag...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...