Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har upc bredbånd her som jeg har brukt hele tiden, og har satt kontaktene direkte til den nye pcn her.. det er trådløst nettverk i denne pcn.. jeg har ikke installert noe trådløst nettverk i denne leiligheten tror jeg, men venninna mi på andre siden har det, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg er koblet opp nå.. jeg mener, jeg har jo pcn min til mine kabler og modem og bredbånd, men jeg er så redd jeg har koblet meg opp mot hennes..

Skrevet

Sannsynligvis er du koblet opp mot ditt eget kablede nettverk. Men det er umulig å si uten flere detaljer. Gå inn på Kontrollpanel - Network Connections/ Nettverkstilkoblinger. Der vil du sannsynligvis se både det trådløse og det kablede nettverks-grensesnittet ditt, og det bør stå "tilkoblet" eller "frakoblet".

Hvis eieren av det trådløse nettet har fått med seg såpass at de må legge inn SSID-sikring på nettet (den mest banale sikringen), så får du heller ikke koblet til nettet uten å vite SSID-en.

"............................................"

Skrevet

Har hun ikke passordbeskyttet nettverket sitt?

Laptopen min kobler seg vanligvis opp trådløst, men med en gang jeg plugger i en nettverkskabel, kobler den seg opp via den.

Skrevet

Har hun ikke passordbeskyttet nettverket sitt?

Laptopen min kobler seg vanligvis opp trådløst, men med en gang jeg plugger i en nettverkskabel, kobler den seg opp via den.

Det er skremmende hvor mange som ikke engang aktiverer SSID i wlan. Det skulle nesten vært krav om et grunnkurs i sunn fornuft for å kunne kjøpe wlan utstyr :-)

".................................................."

Skrevet

Det er skremmende hvor mange som ikke engang aktiverer SSID i wlan. Det skulle nesten vært krav om et grunnkurs i sunn fornuft for å kunne kjøpe wlan utstyr :-)

".................................................."

De som solgte det burde i hvert fall vite såpass at de kunne informere kjøper om sånt.

Skrevet

Sannsynligvis er du koblet opp mot ditt eget kablede nettverk. Men det er umulig å si uten flere detaljer. Gå inn på Kontrollpanel - Network Connections/ Nettverkstilkoblinger. Der vil du sannsynligvis se både det trådløse og det kablede nettverks-grensesnittet ditt, og det bør stå "tilkoblet" eller "frakoblet".

Hvis eieren av det trådløse nettet har fått med seg såpass at de må legge inn SSID-sikring på nettet (den mest banale sikringen), så får du heller ikke koblet til nettet uten å vite SSID-en.

"............................................"

Når jeg er på møte i Oslo -nede ved Akershus Festning så er det DUSINVIS med åpne trådløse nettverk - det er bare å velge. Så jeg trodde det var sånn i Gøteborg også -vi skulle inn på et kart....men nei -der har de sikret ALLE! jeg bruker visst noe som heter Stumbler. Alt var stengt og vi kjørte i nabolag med masse hølyblokker etc.

Jeg tror svenskene er glupere enn oss :)

Skrevet

Når jeg er på møte i Oslo -nede ved Akershus Festning så er det DUSINVIS med åpne trådløse nettverk - det er bare å velge. Så jeg trodde det var sånn i Gøteborg også -vi skulle inn på et kart....men nei -der har de sikret ALLE! jeg bruker visst noe som heter Stumbler. Alt var stengt og vi kjørte i nabolag med masse hølyblokker etc.

De er ikke glupere - de har bare mer å skjule :-)

"..........................................."

Skrevet

Fint, da tar jeg med laptop til en eventuell ferie i Norge. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...