Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gke1365380973

Hei

I forrige uke fikk jeg fjernet en cyste ved hjelp av laprascopi.Jeg hadde lenge følt et press ned mot lysken. Gynekologen min diagnostiserte ved hjelp av ultralyd at det var en cyste på eggstokken. Etter operasjonen sa legen at cysten hadde lagt ved siden av eggstokken ( og ikke på) og at den ikke så ondartet ut. Da jeg spurte om årsaken til at det hadde oppstått en cyste UTENFOR/VED SIDEN AV eggstokken sa han at han ikke visste dette. Kan du gi meg en forklaring på dette. ( forstår hvorfor cyster i eggstokken oppstår men altså ikke ved siden av. Er det stor fare for at dette vil skje igjen ?

gke

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226284-para-ovarial-cyste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En slik cyste oppstår i vevet mellom eggleder og eggstokk, det kan være i rest av et gangsystem fra fosterlivet. Slike cyster har absolutt ingen betydning og gir sjelden symptomer. Jeg tviler på at den har gitt omtalte symptom, men du får se om trykket mot lysken blir borte. Om slik cyste kan komme tilbake, kan jeg ikke si, for man sjekker ikke rutinemessig etterpå. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226284-para-ovarial-cyste/#findComment-1702750
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...