Gå til innhold

forkurs på ingeniørutdanning

Anbefalte innlegg

Gjest spesiell studiekompetanse
Skrevet

Kan alle ta forkurs for ingeniørutdanning, dvs ta forkurset bare for å gå fagene uten å fortsette på ingeniørutdanningen?

Hva slags kompetanse gir forkurset, 3MX, 2 FY og 3KJ?

Skrevet

Det kan du selvfølgelig. Forkurset inneholder hele matematikk- og fysikkpensumet. Jeg husker ikke hva som er x og y etc., men det er ihvertfall den "vanskeligste" matematikken fra 2 og 3 klasse videregående, samt fysikken ut 2 klasse. Det inneholder så mye matematikk som du får på videregående mao.

"............................................."

Skrevet

Nå var jeg litt rask her. Det er to typer forkurs til ingeniørutdanningen, såvidt jeg vet. Det ene, som bl.a NKI-konsernets skole® har, er et komplett forkurs med matematikk, fysikk, norsk, engelsk, historie og samfunnsfag (mulig fagplanen har blitt noe endret de siste årene). Den andre varianten er kun matematikk og fysikk, og er for de som ikke har fordypning i disse fra videregående, eller mangler videregående og er over 25 (eller noe sånt).

"..........................................."

Skrevet

Sønnen min tar deler av forkurset dette året. Han har 3Kj fra før & tar 3MX & 3Fy (tror jeg...) for å kunne komme inn på ingeniørstudier.

Han har generell studiekompetanser fra før & tar derfor ingen andre fag. Får halvt stipend.

Skrevet

Tror ikke dette gir noen kompetanse for andre utdanninger. Dvs jeg mener at ved ingeniørforkurs så har du bare studiekompetanse til å ta ingeniør.

Den har for lite fag og for lite timer til å bli regnet som studiekompetanse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...