Gå til innhold

Slanking

Gjest Slankeren ---

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

"jo klart det. men nettopp derfor er det nå lurt å spare inn på tomme kalorier ved å drikke pepsi max , fun light og lignende istedenfor å drikke vanlig brus."

Hvis man absolutt må ha det søte skvipet, så selvfølgelig :-)

"Het Olestra tror jeg. Men var noe helseproblemer med det."

De var vel ikke så heldige som produsentene av aspartam (nutrasweet), tenker jeg, som hadde en kongressmann som fikk gjennom en godkjenning uten at det hadde gått gjennom helsemyndighetene :-)

".........................................."

helsemyndighetene har jo også forbudt salg av ephedra fettforbrennere fordi noen feite idioter med høyt blodtrkk ikke sjekker med legen sin før de tar de. Eller mennesker som overdoserer så til de grader. Og dødsfallene er ikke mange. Flere dør antagelig av å ha kjøpt feks aspirin og fått fått hjerneslag på grunn av det

I norge er det enda verre. Nannystate. Synes voksne mennesker selv bør kunne vurdere hvilke evt risikoer de vil ta.

ShitDiddelyDo
Skrevet

helsemyndighetene har jo også forbudt salg av ephedra fettforbrennere fordi noen feite idioter med høyt blodtrkk ikke sjekker med legen sin før de tar de. Eller mennesker som overdoserer så til de grader. Og dødsfallene er ikke mange. Flere dør antagelig av å ha kjøpt feks aspirin og fått fått hjerneslag på grunn av det

I norge er det enda verre. Nannystate. Synes voksne mennesker selv bør kunne vurdere hvilke evt risikoer de vil ta.

Efedrin har svært mange sideeffekter.

En av norges mest anerkjente dopingeksperter fortalte meg at han mente Efedrin var langt mer skadelig enn anabole sterioder. Og i motsetning til Anabole Steroider kan Efedrin føre til direkte død ved overdosering.

Efedrin er også veldig avhengighetsskapende.

Selvfølgelig dør flere av Asperin enn av Efedrin, men det er fordi det er så utrolig mange flere som bruker Asperin enn Efedrin. Spesielt i andre land hvor Asperin er det mest brukte smertestillende preparatet.

Asperin er blodfortynnende og med det fører en haug med skadelige bivirkninger.

At Efedrin ble forbudt også i USA var det eneste fornuftige. Det er utrolig at det ikke skjedde før.

Gjest vioola
Skrevet

Efedrin har svært mange sideeffekter.

En av norges mest anerkjente dopingeksperter fortalte meg at han mente Efedrin var langt mer skadelig enn anabole sterioder. Og i motsetning til Anabole Steroider kan Efedrin føre til direkte død ved overdosering.

Efedrin er også veldig avhengighetsskapende.

Selvfølgelig dør flere av Asperin enn av Efedrin, men det er fordi det er så utrolig mange flere som bruker Asperin enn Efedrin. Spesielt i andre land hvor Asperin er det mest brukte smertestillende preparatet.

Asperin er blodfortynnende og med det fører en haug med skadelige bivirkninger.

At Efedrin ble forbudt også i USA var det eneste fornuftige. Det er utrolig at det ikke skjedde før.

Er ikke enig i at dokumentasjonen på at effedrin er farlig er stor nok til å forby salg av det. Greiere om det kom inn i tryggere former og ikke ble solgt av diverse helsekostprodusenter som lover gull og grønne skoger bare man tar produktet. Noe som fører til at folk ovfte tar for mange tabeletter.

Noen opplever ubehagelig bivirkninger , svært mange gjør det ikke. Vi er da voksne mennesker. Avføringstabelletter selges fritt i dag , men de misbrukes av noen og er svært skadelig å bruke i lengden , skal vi forby det? , alkohol? , potetgull og brus også kanskje?

Og grunnen til at ephedra er forbudt i dag er sterke pressgrupper og lobbyister.

feks forkjølelsesmedisin kan man få kjøpt uten resept i USA , noen doper seg på det også og derfor vurderer de og forby det også.

Hvorfor skal alle straffes for det. Det er alltid noen som vil misbruke ting

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er ikke enig i at dokumentasjonen på at effedrin er farlig er stor nok til å forby salg av det. Greiere om det kom inn i tryggere former og ikke ble solgt av diverse helsekostprodusenter som lover gull og grønne skoger bare man tar produktet. Noe som fører til at folk ovfte tar for mange tabeletter.

Noen opplever ubehagelig bivirkninger , svært mange gjør det ikke. Vi er da voksne mennesker. Avføringstabelletter selges fritt i dag , men de misbrukes av noen og er svært skadelig å bruke i lengden , skal vi forby det? , alkohol? , potetgull og brus også kanskje?

Og grunnen til at ephedra er forbudt i dag er sterke pressgrupper og lobbyister.

feks forkjølelsesmedisin kan man få kjøpt uten resept i USA , noen doper seg på det også og derfor vurderer de og forby det også.

Men Efedrin slekter på amfetamin. Du kan ikke sammenligne misbruk av Efedrin (nå ble jeg plutselig veldig usikker på om det skrives med en eller to f-er) med bruk av avføringspiller.

Efedrin er selv i normale doser vanedannende, og kan ha svært uheldig bivirkninger. Spesielt for folk med hjerteproblemer, da kan det være direkte dødelig, og de færreste av oss går rundt og vet om vi har hjerteproblemer eller ikke.

Efedrin kan også fremkalle angst, og det er overhodet ikke en uvanlig bivirkning. Jeg tror ikke jeg vet om noen som har brukt Efedrin uten å ha opplevd smånerver. Jeg opplevde det til og med selv, og jeg er ingen person som vanligvis er plaget med den slags. Og jeg brukte det 100 % som det skulle brukes og tok til og med forhåndsregler i forhold til bruk av andre helsekostprodukter for å minimere bivirkningene (hvor mange ville gjort det?), og aldri i lengre perioder.

Det sier seg også sjøl at den hjertedunkinga du vil oppleve ikke er heldig. Drikk en kanne kaffe og røyk som en gal mann, og du vil ikke oppleve noe i nærheten av den hjertedunkinga og gira følelsen du får etter en normal dose Efedrin.

Det er derfor effedrin gjerne brukes av styrkeløftere før de skal foreta maksløft. Bruk av effedrin før maksing gir en markant styrkeøkning nettopp fordi man er skikkelig gira.

For øvrig har effedrin er svært moderat innvirkning på kroppsfettet. Ja, det funker for en Fitness-utøver som skal kvitte seg med det siste spekket, forutsatt at hun kjører et 100 % korrekt kosthold, men det funker særdeles dårlig for en overvektig kvinne som ikke spiser korrekt, og når man ser hvordan svært mange slankere ukritisk dytter i seg hva det måtte være av ubrukelige men harmløse helsekostprodukter, ser jeg for meg svært alvorlige forhold hvis de samme kvinnene hadde hatt muligheten til å kjøpe effedrin på apoteket.

En annen bivirkning for menn er for øvrig prostataproblemer, og små bivirkninger i forhold til det vil de fleste merke ved vannlatning kun et par dager ut i effedrin-prosjektet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Og grunnen til at ephedra er forbudt i dag er sterke pressgrupper og lobbyister."

Det er selvfølgelig helt feil.

Grunnen til at effedrin forbys i dag er det er doping, og jeg er usikker på om det går under narkotikaloven også.

Skrevet

"Flere dør antagelig av å ha kjøpt feks aspirin og fått fått hjerneslag på grunn av det"

Den logikken blir like feil som å si: Labrador Retriever er den hunden som står bak flest tilfeller av hundebitt. Ergo er det den farligste, mest agressive hunderasen. Det at forholdet f.eks pitbull / retriever er 0.0001 / 100.000.000 er en forklaring som velter en slik konklusjon. Slik er det også med f.eks aspirin.

Hvis et stoff er såpass potensiellt farlig som enkelt fettforbrenner virker å kunne være, så er det bare rett og rimelig at de ikke skal være i fritt salg. Og med mindre man er overvektig nok til å få foreskrevet medisin fra en lege, så skal man heller ikke bruke sterke medikamenter.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...