Gå til innhold

Hva menes egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest MissMina
Skrevet

Når det står slike ting som "svært grov voldtekt", "svært brutal voldtekt" eller "voldtatt på en nedverdigende måte" osv.

Hva menes egentlig med disse begrepene? Voldtekt i seg selv er vel grovt,brutalt og nedverdigende uansett?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg leste den artikkelen for noen timer siden.

Gjest minvkskal
Skrevet

fordi om noe er forferdelig, vil jo ikke det si at det er versjoner som er mange ganger mer forferdelig også.

få noe brutalt stappet langt inn i anus, så en blir ødelagt i tarmen og må opereres f.eks...

Bli nesten drept og mishandlet med kniv sammen med voldtekten, istedet for "bare" å ha kniven mot strupen å true med å bruke den om du ikke lar han slippe til...

? nei dette var ikke noe bra diskusjon huff.

men en mener jo ikke bagatelliserer annet for det.

Skrevet

Det må jo være forskjell på om man får psykiske skader og psykiske OG fysiske skader i tillegg - bli revet opp, bli tvunget til å GJØRE noe selv etc. etc.

Skrevet

Har etterhvert lest saksdokumentene i mange straffesaker, inkludert voldtekt, og finnes desverre grader av forferdelighet!

Gjest BattleClown
Skrevet

Det norske rettsapparatet måtte kanskje gradere dette her slik at ”vanlig” voldtektsmenn ikke opptok for mye plass i de norske fengsler, ettersom det kom en strøm av grovere tilfeller inn.

Jeg synes dog det er greit å klassifisere voldtekt hvis den er særdeles grov, men slik det ser ut nå, så virker det som at ”vanlig” voldtekt ikke er en spesielt stor greie, og det er store fradrag i soningstiden.

Det ser ut til at kun ”særdeles grov voldtekt” er det som garanterer en viss soningstid.

Jeg er helt uenig med straffenivået her i Norge, og det virker som de kriminelle blir straffet etter hvor mye ledig fengselskapasitet vi har, og ikke etter alvorlighetsgraden av handlingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...