Gå til innhold

åssen i helvete er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest LillaJagochAnderson
Skrevet

Det er jo selvsagt fordi de er muslimer de oppfører seg sånn ja, har du ikke fått med deg noe? Men det er såklart ikke dermed sagt at alle muslimer er sånn.

Kulturen og islam de lever etter er forferdelig!

Kan du veldig mye om islam, eller? Har du lest koranen?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• mrxx

3

• gripp

3

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest tull og fjas
Skrevet

Nei, selvsagt har jeg ikke lest den eventyrboka der. Jeg vet nok om islam til å se at mange mange folk bruker religionen og kulturen til å gjøre verden til et dårligere sted å bo. Det ser vel de aller fleste oppegående mennesker...

Skrevet

Ta deg en titt rundt om i de krigene, den terroren og de åpne væpnede konfliktene som foregår i verden i dag du.

Og hvis det overrasker deg at du i de aller, aller fleste av disse finner mennesker med muslimsk bakgrunn på den ene eller begge sider av konflikten, så er det kanskje på tide at du stiller deg et spørsmål om hvorfor....

Og hvis du fortsatt tror og mener at det er fordi "alle andre er så slemme", så håper jeg nesten at du om ikke lenge møter en av disse som omtales her - slik at du (desverre) får lært det på den brutale måten.

En måte å lære det på som blir stadig mer vanlig også i Norge.....

Du er vel kanskje ikke så veldig mye bedre du som håper andre skal oppleve noe som kan ødelegge livet deres!

Enkle løsninger og dumme forhåpninger løser overhodet ingenting. Det handler om å se litt lengre enn akkurat til nesetippen. Det er ingen her som forsvarer handlingene til disse guttene. Det påpekes bare at løsningen kanskje ligger andre steder enn å hive noen ut (som kanskje ikke kan gjøres pga. norsk lovverk).

Skrevet

Nei, selvsagt har jeg ikke lest den eventyrboka der. Jeg vet nok om islam til å se at mange mange folk bruker religionen og kulturen til å gjøre verden til et dårligere sted å bo. Det ser vel de aller fleste oppegående mennesker...

med andre ord, du har lest dagbla og vg!? :o)

Gjest vioola
Skrevet

klippet ut og limt inn fra

"human right service

Kriminell ungdom er i ferd med å ødelegge oppvekstmiljøet i Oslo, fastslår Oslo tingrett. Småjenter blir voldtatt og ranet. Skoleelever blir truet på livet, ranet og banket opp, skriver Aftenposten.no. Bakgrunnen er at politiet nok en gang har avdekket en voldsgjeng i Groruddalen. Fire gutter ble ranet natt til søndag 5. februar. Åtte gutter, fra 15 til 18 år, ble pågrepet og er nå siktet for ranene. Alle de siktede er av utenlandsk opprinnelse. Én av de siktede, en somalier som fylte 17 år sist uke, ble fremstilt for varetektsfengsling for å skåne samfunnet. Han har blant annet en særdeles grov voldtektssak bak seg. Han, sammen med en annen gutt, med marokkanske opprinnelse, som også har en grov voldtektssak bak seg, har til felles at de får svært lav straff for forbrytelsene. Norskmarokkanere argumenterte også med at han var holdt tilbake i Marokko i 3 år for å gå på koranskole - der han ble slått mye. Men norske politikere vil vel fortsette å hevde at det berikende med at unge mennesker har store deler av sin oppvekst i foreldrenes opprinnelsesland for å "lære om sin kultur", og lukke øynene for de negative konsekvensene? "

Gjest tull og fjas
Skrevet

med andre ord, du har lest dagbla og vg!? :o)

Leser de også jeg innimellom, men i media har de jo ikke lov å si slikt der. Kan ikke si at muslimer er verre enn andre, og de kan heller ikke si rett ut at det er disse som ødelegger norge nå. Men faktum endrer seg ikke for det.

Er du muslim?

Gjest vioola
Skrevet

Ja, for nordmenn er jo best! Hvorfor kan ikke vi nordmenn ha hjerter som er store nok til å ta vare på mennesker som har opplevd krig og tortur? Neida.. I stedet sitter vi her på vår høye hest og sier at vi må ta vare på og passe på våre egne. Det er med den holdningen at slike ting skjer.

Hvis vi kunne gitt dem det behandlingstilbudet og det livet de fortjener, kunne vi kanskje unngått det... Vi må åpne hjertene våre!

Noen av de barna som kommer fra forferdelige forhold og har "flyktet" til norge blir sendt hjem av foreldrene til nettopp det landet for å lære mer om sin egen kultur.

Tviler på at en somalisk 12 åring har særlig godt av å være et par år i mogadishu

Skrevet

Det er vel smartest å begynne med de man _vet_ er forbrytere.

Jaggu enig med deg i.

Gjest utrolg
Skrevet

Ja og å ikke nevne at verden gjør seg så enormt bra uten religion.

Finnes da NOK av diktaturer og dritt/elendighet blandt de som styrer uten å tro på en gud også!

Gjest tull og fjas
Skrevet

Ja og å ikke nevne at verden gjør seg så enormt bra uten religion.

Finnes da NOK av diktaturer og dritt/elendighet blandt de som styrer uten å tro på en gud også!

Joda dritt utenom religion også, men hvis en ser på det historisk og nå, så er nok religion den verste fienden til menneskeheten.

Gjest utrolg
Skrevet

Joda dritt utenom religion også, men hvis en ser på det historisk og nå, så er nok religion den verste fienden til menneskeheten.

Pisspreik og det vet du!

Jada korstog og inkvisisjon, men jammen har det vært ufattelige mengder med dritt fra ikke-troende i de samme periodene!

Gjest tull og fjas
Skrevet

Pisspreik og det vet du!

Jada korstog og inkvisisjon, men jammen har det vært ufattelige mengder med dritt fra ikke-troende i de samme periodene!

Jeg veit det ikke er pisspriek, uansett så er det da den situasjonen vi har i dag som er viktigst, og den hadde ikke vært sånn hvis vi ikke hadde hatt islam og den kulturen der.

Kanskje du skal oppfriske historien litt og oppdatere deg litt, UTEN glorifiserte-religions briller?

Jeg antar du er religiøs?

Gjest utrolg
Skrevet

Jeg veit det ikke er pisspriek, uansett så er det da den situasjonen vi har i dag som er viktigst, og den hadde ikke vært sånn hvis vi ikke hadde hatt islam og den kulturen der.

Kanskje du skal oppfriske historien litt og oppdatere deg litt, UTEN glorifiserte-religions briller?

Jeg antar du er religiøs?

kanskje du burde oppdatere deg på historien, se forbi ditt glødende religions hat så vil du kanskje oppdage hva ikke troende har stått for opp igjennom i historien.

for du virker som om du rett og slett ikke har peiling på hva du uttaler deg om.

Men pass på, du kan faktisk bli sjokkert...

Gjest tull og fjas
Skrevet

kanskje du burde oppdatere deg på historien, se forbi ditt glødende religions hat så vil du kanskje oppdage hva ikke troende har stått for opp igjennom i historien.

for du virker som om du rett og slett ikke har peiling på hva du uttaler deg om.

Men pass på, du kan faktisk bli sjokkert...

Tror du at jeg mener bare fordi religionen har gjort så og så mye jævelskap opp gjennom tidene, noe den jo har, det vet alle, så har ikke ikke-religiøse greier gjort en dritt?? Det ene utelukker ikke det andre da.

Men saken her er jo ikke hva andre folk gjør av dritt, men nettopp hva muslimene driver med, og at de nå også begynner å ødelegge vårt land. Ingen kan benekte at muslimene, ikke alle, men mange driver med ting de absolutt ikke skulle drevet med, og kulturen og kvinnesynet er forkastelig. De er rett og slett veldig primitive.

Hvorfor så i forsvar? Du har ikke svart på om du er religiøs?

Skrevet

Du er vel kanskje ikke så veldig mye bedre du som håper andre skal oppleve noe som kan ødelegge livet deres!

Enkle løsninger og dumme forhåpninger løser overhodet ingenting. Det handler om å se litt lengre enn akkurat til nesetippen. Det er ingen her som forsvarer handlingene til disse guttene. Det påpekes bare at løsningen kanskje ligger andre steder enn å hive noen ut (som kanskje ikke kan gjøres pga. norsk lovverk).

Da oppfattet du nok ikke poenget mitt.

For det er nettopp de med slike snillistiske og naive holdninger som har medført at så mange nå må oppleve de grusomme overgrep som personer med en fremmedkulturell bakgrunn så alt for ofte utøver i Norge.

Har den tanken i det hele tatt slått deg?

Og selvfølgelig er ikke løsningen så enkel som å "hive de ut".

Mye må gjøres, og det første er å stanse familiegjenforeningen. Så må straffene skjerpes og strafferammene brukes. En rekke krav må settes, og det må få konsekvenser når kravene ikke møtes.

Vesentlig mer ressurser må settes av til opplæring og oppfølging på en rekke områder, samtidig som det også må settes krav til gjennomføringen - og konsekvenser igjen hvis dette ikke følges opp.

Men skal det bli bedre - og ikke bare verre - fremover, så må familiegjenforeningspolitikken avvikles pronto.

Skrevet

Ja, så da skal vi skjære alle muslimer over en kam, eller? Det er jo selvfølgelig fordi de er muslimer at de væpnede konfliktene skjer..

Kulturen i de samfunn der islam er den styrende religionen, og der de lever etter en streng fortolkning av koranen, er en sterk medvirkende årsak til disse konflikter ja.

Hva tror du grunnen er?

Skrevet

Det har ingen ting med hvor mye eller lite man kan om islam å gjøre.

Men det har alt å gjøre med hvordan man velger å leve etter denne religionen, og de kulturer som velger å gjøre det.

Gjest utrolg
Skrevet

Tror du at jeg mener bare fordi religionen har gjort så og så mye jævelskap opp gjennom tidene, noe den jo har, det vet alle, så har ikke ikke-religiøse greier gjort en dritt?? Det ene utelukker ikke det andre da.

Men saken her er jo ikke hva andre folk gjør av dritt, men nettopp hva muslimene driver med, og at de nå også begynner å ødelegge vårt land. Ingen kan benekte at muslimene, ikke alle, men mange driver med ting de absolutt ikke skulle drevet med, og kulturen og kvinnesynet er forkastelig. De er rett og slett veldig primitive.

Hvorfor så i forsvar? Du har ikke svart på om du er religiøs?

"Jeg vet nok om islam til å se at mange mange folk bruker religionen og kulturen til å gjøre verden til et dårligere sted å bo."

Var merkelig nok ikke det du ga inntrykka av da!

For her terpes det bare på de religiøse om igjen om igjen.

Jeg gidder heller ikke å besvare spørsmålet ditt på om jeg er religiøs av 2 grunner.

1. Om jeg var religiøs eller ei, burde da absolutt ikke ha noe å si for denne diskusjonen.

2. Din grunn for å vite om jeg er religiøs eller ei, baserer seg bare på et behov for å tenke at enten "aha, det er derfor h*n sier alle disse tingene, den fanatikeren" eller for "åja, h*n er ikke religiøs, da bør jeg ta svaret mer alvorlig".

Gjest vioola
Skrevet

Da oppfattet du nok ikke poenget mitt.

For det er nettopp de med slike snillistiske og naive holdninger som har medført at så mange nå må oppleve de grusomme overgrep som personer med en fremmedkulturell bakgrunn så alt for ofte utøver i Norge.

Har den tanken i det hele tatt slått deg?

Og selvfølgelig er ikke løsningen så enkel som å "hive de ut".

Mye må gjøres, og det første er å stanse familiegjenforeningen. Så må straffene skjerpes og strafferammene brukes. En rekke krav må settes, og det må få konsekvenser når kravene ikke møtes.

Vesentlig mer ressurser må settes av til opplæring og oppfølging på en rekke områder, samtidig som det også må settes krav til gjennomføringen - og konsekvenser igjen hvis dette ikke følges opp.

Men skal det bli bedre - og ikke bare verre - fremover, så må familiegjenforeningspolitikken avvikles pronto.

avvikles er vel litt sterkt sagt.

Men den danske politikken kunne vel være et steg på veien.

Om jeg møter fremtidig ektemann på ferie i Australia vil jeg jo gjerne kunne få han hit til norge , og hvis han har barn fra før også barnet selvfølgelig.

familiegjenforening må man ha

Gjest LillaJagochAnderson
Skrevet

Kulturen i de samfunn der islam er den styrende religionen, og der de lever etter en streng fortolkning av koranen, er en sterk medvirkende årsak til disse konflikter ja.

Hva tror du grunnen er?

Selv om islam er den styrende religionen på regjeringsnivå, er det jo ikke sikkert at menneskene som bor der er enige i dette. Tenk på hva det ville gjort med deg å bo i et slikt samfunn? Og da skal du liksom være dømt til å være der for alltid? De løsningene du presenterer over her, hvor har du det fra? Er det forskningsbasert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...