Gå til innhold

åssen i helvete er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

Den moderate muslim finnes knapt, i alle fall ikke moderat i vår oppfatning av ordet. Under tegning-saken plukket de frem flere såkalte "moderate", og ingen vil vel si at det var mye moderat over det som disse karene (bare karer) liret av seg.

anbefaler alle og lese litt på islam.no. Der finner dere såkalte velutdannende , moderate muslimer som forsvarer pisking og at kvinner i Saudi-Arabia må ha tilatelse av mannen til å få førerkort. Er også masse norske konvertitter der , og det som er overaskende kanskje er at de ofte er minst like konservative og gammeldagse som de som har vokst opp i afganistan feks

Basim Ghozlan som liker å fremstille seg som brobygger og moderat og godt integrert har svært ehm fundamentalistiske syn på ting. Spessielt hvis man leser endel av innleggene hans på diskusjonsforumet. Han kommer med forsvarstaler for Iran stadig vekk og Hamas da.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• mrxx

3

• gripp

3

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

JA fordi det har ikke noe med kultur å gjøre sant vel? Fordi muslimer som er oppvokst i vestlige land eller vestlige mennesker som konventerer er jo så voldelig og gale?

Du er jo mindre intelligent sånn som du svarer.

Der finnes gale mennesker i midtøsten som ikke er muslimer, hva skal du skylde det på?

Det er ene og alene kulturen de lever i som gjør dem slik.

Religion er bare et påskudd.

Når det gjelder kultur og religion (les islam her), så går de hånd i hånd.

Men jeg er enig i at dette er en kulturkonflikt og et kulturelt problem i større grad enn et religiøst.

Dog er den kulturen som forårsaker problemene knyttet svært sterkt opp mot islam - og det er et fakta som jeg er villig til å vedde alt jeg har på at kan statistisk underbygges.

Gjest vioola
Skrevet

JA fordi det har ikke noe med kultur å gjøre sant vel? Fordi muslimer som er oppvokst i vestlige land eller vestlige mennesker som konventerer er jo så voldelig og gale?

Du er jo mindre intelligent sånn som du svarer.

Der finnes gale mennesker i midtøsten som ikke er muslimer, hva skal du skylde det på?

Det er ene og alene kulturen de lever i som gjør dem slik.

Religion er bare et påskudd.

er ikke det jeg mener. Men overasker meg at en etnisk norsk jente vokst opp i norge med våre idealer om likestilling og lignende. Så sitter og forsvarer sharia. Jeg har ikke noe annet inntrykk av konvertitter enn fra forumet der.

Skrevet

Så det handler om et valg?

Jeg kan ikke se noen Gud som tvinger dem til å leve etter religionen slik de gjør?

Kan du?

Gjest vioola
Skrevet

Kulturen i de samfunn der islam er den styrende religionen, og der de lever etter en streng fortolkning av koranen, er en sterk medvirkende årsak til disse konflikter ja.

Hva tror du grunnen er?

For meg så virker problemet ganske så åpenbart.

Muslimer ser på Koranen som Guds åpenbaring , den er ufeilbarlig og gjeldende. Muhammed blir også sett på som ufeilbarlig og perfekt og helig. Har sett mange kristne som trekker fram bibelsitater de mener ikke kan være gjeldende i dag. Men tror aldri jeg i noen artikler har sett en dypt troende muslim gjøre det samme

Skrevet

For meg så virker problemet ganske så åpenbart.

Muslimer ser på Koranen som Guds åpenbaring , den er ufeilbarlig og gjeldende. Muhammed blir også sett på som ufeilbarlig og perfekt og helig. Har sett mange kristne som trekker fram bibelsitater de mener ikke kan være gjeldende i dag. Men tror aldri jeg i noen artikler har sett en dypt troende muslim gjøre det samme

Problemet er vel at mange muslimer lever etter en fortolkning av deres hellige bok på samme måte som de kristne gjorde i middelalderen (den mørke sådan...)

Og islam blir missbrukt i maktkamper etc av religiøse ledere på samme måte som for kristendommen den gang.

Skrevet

Er ikke værre enn det en del norske fedre og onkler utsetter egne og andres barn for. Daglig. Begynn med å ta tak i disse!

Tull og tøys. Det beste er å ta tak i begge deler.

Mary Poppins
Skrevet

Det er jo synd på dem, stakkar. Tenk på alt det fæle de har opplevd.

Ved å la dem bo her kan vi la oss berike av dem, slik at vi også kan oppleve masse fælt.

Det er godt mulig at det er ting de har opplevd i hjemlandet/hjemmet som gjør at de er slik. Men hvorfor pokker lar vi slike folk komme til norge og gå fritt blant oss? Har vi ikke først og fremst en forpliktelse til å ta vare på nordmenn? Hvorfor skal vi ofre våre barn for å ta imot slike personer?

*skriver under*

Gjest BattleClown
Skrevet

Dette er tragisk. Og jeg tror at folket hadde blitt mye mer forbannet om i visste sannheten.

Det norske rettsapparatet har jo blitt en vits, og hele tankegangen om rehabilitering osv er jo toppen av naivitet.

Jeg skjønner hvorfor britene sendte alle sine kriminelle til den australske kolonien sin, og hvorfor USA opprettet Alcatraz.

Det er bare så synd at alle samfunn må igjennom det samme helvete før de innser at ”snu det andre kinnet til” funker ikke.

Det virker som ting må koke over.

Og som vanlig, etter en beinhard periode, så kommer den myke perioden tilbake igjen; ting går i bølger.

Det vil jo alltid være noe som krever bedre behandling av vanekriminelle, og de vil ofte snakke om at vi tross alt lever i 2006, eller 2007…2011 osv.

Det eneste som ikke går av moten, er hvor grov en kriminell handling kan bli.

Det er helt latterlig at vi ikke klarer å snu trenden før det blir ille, og at vi ikke klarer å se signalene om at noe er alvorlig galt, men det aller verste er kanskje at vi velger å ikke gjøre noe; være passive.

Skrevet

Hva med alle de andre millionene av muslimer som er akkurat som deg og meg, da?

Tror du på at de er akkurat som deg og meg?

Et eksempel var under Mohammed tegningene, moderate muslimer gikk bananas.

De millioner av muslimer du sier er som deg og meg har nok et helt annet kvinnesyn enn deg og meg, bare som et annet eksempel.

Skrevet

Det er ein naturleg reaksjon på bumiljøet. Om eg hadde vore busett i Grorud-dalen reknar eg med at eg ville hatt lyst til å øydeleggje alt som kom i min veg. Vi som

held oss til landliv, slepp heldigvis slikt!

petter smart
Skrevet

Ja, for nordmenn er jo best! Hvorfor kan ikke vi nordmenn ha hjerter som er store nok til å ta vare på mennesker som har opplevd krig og tortur? Neida.. I stedet sitter vi her på vår høye hest og sier at vi må ta vare på og passe på våre egne. Det er med den holdningen at slike ting skjer.

Hvis vi kunne gitt dem det behandlingstilbudet og det livet de fortjener, kunne vi kanskje unngått det... Vi må åpne hjertene våre!

Hvordan er det å ta vare på mennesker å slippe dem løs i norge? Hvorfor skal vi ofre våre barn og landsmenn for at disse kriminelle skal få gå løse iblant oss? Hvorfor mener du vi er mindre verdt enn dem?

Det er milliarder av mennesker som kunne trengt diverse former for hjelp. Vi kan ikke hjelpe dem alle. Og vi hjelper svært få ved å ta dem hit. I tillegg skader vi oss selv ved å la dem gå løse.

Jeg er enig i at vi bør hjelpe. Men vi bør være effektige, hjelpe flest mulig. Det gjør vi ved å hjelpe dem der de er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...