Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Skriver til dere her inne i håp om at dere kan gi meg noen gode råd.. Lurer på om jeg trenger profesjonell hjelp eller om jeg mangler alt som heter sexlyst..

Jeg er en jente på 25 år, har en samboer som jeg elsker kjempemye. Sammen har vi et barn på 2,5. Problemet mitt er at jeg ikke strekker til i senga, han har lyst... Jeg er utslitt.. Er trøtt, sovner på sofaen hver kveld..

Han er fortvilet og lurer hvorfor jeg stadig avviser ham. Noe jeg også gjør.. Det er som en dårlig film: har vondt i hodet, mensen, vondt i magen, kvalmen osv. Jeg ser jo dette selv også. Men det er ikke morsomt å ha sex når man aller helst bare vil sove.Det må også nevnes at jeg er ganske uerfaren, når det kommer til sex og samliv.

Har kun hatt en partner før min samboer nå.. Han var en psykopat for å si det pent og vi hadde nesten aldri sex. Vi var sammen fra jeg var 15 til 22, til jeg traff min nåværende samboer. Min nåværende samboer har hatt flere sex partnere.

Ble også voldtatt som 14-åring, jomfru. Har hele tiden det har vært en fordel at det skjedde når jeg var jomfru.. ergo at jeg ikke visste hva sex var... Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro..

Er det noe galt med meg, jeg vet ikke hvordan jeg skal vise min samboer at jeg er kåt og har lyst... Fordi jeg har jo lyst, men vet ikke hvordan jeg skal gripe problemet ann.

Hvem jeg skal prate med osv...Nå har det gått så langt at min samboer vurderer å gå, dersom ikke noe skjer...

Har dere noen gode fåd til meg???

Hilsen fortvilet jente på 25

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226344-sex-samliv-og-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er ikke lett og svært vanskelig å gi noen råd.

Men trenger dere å ha sex om kvelden da?

Du sier at du er kåt så da må dere forsøke å ha sex på andre tider av døgnet.

Det er ikke så moro å ha sex hvis du er så trett at du ikke klarer å holde deg våken om kvelden. Det er slitsomt å ha barn og det krever mye, derfor er det ekstra viktig å finne tidere dere kan bruke sammen.

Men hva om morgenen? eller midt på dagen, en liten rask en på stua, kjøkkenet, badet eller hvor som helst i huset. Det kan være spennende også det.

Mulighetene er mange hvis begge er innstilt på det

Jeg tror at dere må komme dere ut av den (u)vanen mønsteret dere er inne i nå og finne på noe nytt. Hva med å reise bort en helg? Hotell, hytteutur eller en Danmarkstur?

Er nok lurt å få noe tid for dere selv, om ikke annet for noen timer en helg. Ingen som kan passe barnet noen timer midt på dagen som dere kan bruke til noe "fornuftig"?

I og med at du er blitt voldtatt så kan det også spille inn, men du sier at du er kåt og har lyst så kanskje ikke det har ødelagt for mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226344-sex-samliv-og-lyst/#findComment-1702734
Del på andre sider

"Jeg er utslitt.. Er trøtt, sovner på sofaen hver kveld.. " ... ... ...

"Det er som en dårlig film: har vondt i hodet, mensen, vondt i magen, kvalmen osv. "

Gå til lege å få hjelp.Ta rutinesjekk. Ulike sykdommer kan gi redusert sexlyst.

Visse medisiner kan også redusere sexlyseten, f.eks. blodtrykksreduserende medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226344-sex-samliv-og-lyst/#findComment-1705605
Del på andre sider

Gjest beTutta

Det kan høres ut som du ikke er trygg på deg selv i forhold til sex. Og kanskje ikke helt trygg på ham heller, siden du ikke våger å vise at du er kåt og har lyst. Snakk med ham og fortell hvordan du har det. La han vite at det ikke er noe galt med ham, at -det- ikke er grunnen til at du avviser ham. Det tror jeg vil være viktig for ham å vite.

Du sier du alltid er trøtt og sliten. Hva kommer det av? Deler dere på husarbeid og tid dere bruker på barnet deres? Hva med å ha barnevakt en fast kveld i uken, så dere to får litt tid sammen?

En annen ting dere kan prøve er å ha sex selv om du ikke er steinkåt. Ta det med ro, kos og kåt dere opp. Det er ikke meningen at du skal gjøre det for hans skyld, men like mye for din egen. Om han tar hensyn til det får du følelsen av at du deler opplevelsen istedet for å bare 'gi' og bli ferdig.

Å ha sex fører til mer sexlyst. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226344-sex-samliv-og-lyst/#findComment-1705806
Del på andre sider

ParVilBergen

Dette her er ikke lett og svært vanskelig å gi noen råd.

Men trenger dere å ha sex om kvelden da?

Du sier at du er kåt så da må dere forsøke å ha sex på andre tider av døgnet.

Det er ikke så moro å ha sex hvis du er så trett at du ikke klarer å holde deg våken om kvelden. Det er slitsomt å ha barn og det krever mye, derfor er det ekstra viktig å finne tidere dere kan bruke sammen.

Men hva om morgenen? eller midt på dagen, en liten rask en på stua, kjøkkenet, badet eller hvor som helst i huset. Det kan være spennende også det.

Mulighetene er mange hvis begge er innstilt på det

Jeg tror at dere må komme dere ut av den (u)vanen mønsteret dere er inne i nå og finne på noe nytt. Hva med å reise bort en helg? Hotell, hytteutur eller en Danmarkstur?

Er nok lurt å få noe tid for dere selv, om ikke annet for noen timer en helg. Ingen som kan passe barnet noen timer midt på dagen som dere kan bruke til noe "fornuftig"?

I og med at du er blitt voldtatt så kan det også spille inn, men du sier at du er kåt og har lyst så kanskje ikke det har ødelagt for mye?

DEL PÅ ALT ARBEID I HUSET!!!!!! Min kone var slik som det også-så begynnte jeg å ta MERE del i ALT-unger,hus osv,osv. Nå har vi sex ca 2.hvær dag/kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226344-sex-samliv-og-lyst/#findComment-1710524
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...