Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til hvordan lære 4 åringen vår å klare nedover/oppover bakker på ski? Hun er kjempeflink på flat mark, går å går med friskt mot :o) Men jeg klarer bare ikke å vise henne "fiskebein", eller få henne til å bøye knærne nedover bakkene. Hun er alldeles gele, siger sammen og er helt pudding!

Kan dere noen tips til en grei måte å vise eller forklare henne hvordan hun skal klare dette? Hun har så lysst, går med friskt mot foran oss, og får pauser akkurat når hun vil.

Jo mer vi skryter, jo lengre går hun :o)

Kanskje noen ski-frelste her inne som har gode tips å dele???

Skrevet

Det er lettere å gå sidelengs oppover enn fiskebein. Hvis dere skal prøve fiskebein går det lettest hvis en voksen går rett bak og dytter i baken, da sklir hun ikke så lett bakover og faller.

Nedover kan dere prøve å få henne til å holde hendene på knærne, da får man lettere riktig stilling. Ellers er det jo greit å stå mellom beina på en voksen, jeg foretrekker da å holde skistavene på tvers foran meg med begge hender og så la barnet holde i stavene. På den måten må hun stå og kjenne litt på balansen selv og blir ikke så lett hengende som en potetsekk i armene dine :-)

Skrevet

Det er lettere å gå sidelengs oppover enn fiskebein. Hvis dere skal prøve fiskebein går det lettest hvis en voksen går rett bak og dytter i baken, da sklir hun ikke så lett bakover og faller.

Nedover kan dere prøve å få henne til å holde hendene på knærne, da får man lettere riktig stilling. Ellers er det jo greit å stå mellom beina på en voksen, jeg foretrekker da å holde skistavene på tvers foran meg med begge hender og så la barnet holde i stavene. På den måten må hun stå og kjenne litt på balansen selv og blir ikke så lett hengende som en potetsekk i armene dine :-)

Herligt, suger til oss alle gode tips, tusen takk :)

Skrevet

Jeg var med en gang da barnehagen var på skiskole i vinter.

Da de skulle lære fiskeben, startet de på flatmark, og øvde på å la knærne møte hverandre - da vinkler skiene seg automatisk opp med den ene kanten ned i sneen, prøv selv.

For utforkjøring trente de med lange stenger, en instruktør i hver ende, og to-tre barn i midten, når du er alene blir det vel omtrent slik AV foreslår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...