Gå til innhold

Seksuell moral (ikke-eksisterende)

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Det står da vitterlig i Bibelen at man ikke skal ha sex før ekteskapet og BARE i ekteskapet.

med andre ord, den gaven dere preiker om, er en gave du skal gi til din ekteman.

Ikke til ethvert fjols du møter på byen fordi du har så lyst på sex.

Selvkontroll kalles det.

Noe svært få folk har.

Nja, jeg vil ikke kalle det selvkontroll.

Jeg vil kalle deg rimelig forrykt dersom du lever etter orda i bibelen.

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• ShitDiddelyDo

10

• bugge -jenta

4

• Ugga Bugga

3

Du har sikkert endel rett i det.

Ikke lett å forklare hva/hvordan. Men jeg vil bare ikke at han skal være for lett på tråden. Liker tanken på eksklusivitet. At jeg er heldig som får akkurat Han- som så FÅ andre har fått.

Sukk... :-)

Hvor mange er for mange?

trådstarter er ikke alene.

Jeg er enig. Jeg synes sex er en gave man deler med nøye utvalgte. Ikke hvem som helst. ONS- nei takk!

Sex er ikke en gave man gir til noen.

Sex er noe man har iblant hvis man er kåt, og hvis man har lyst på det.

Annonse

Gjest vioola

for meg har det null med moral å gjøre. Men mer med at jeg er håpløs romantiker. Snakker ikke om sex kun i ekteskapet.

Har bare ikke lyst til å ha sex med en jeg ikke er forelska i. Og vil være sikker på at personen liker og vil ha meg. Og jeg er ikke så dum at jeg tror en eller annen skikkelig drita gutt halv to som virker sååå innteresert har noe som helst annet på hjernen enn å få sex.

Skitten er feilvalgt ord.

Og ja, du har rett i at det blir vanskelig å forklare.

Forsøk:

Han blir for "billig". Hvem som helst kan få han. Hvorfor skal jeg da ta meg bryderiet? Jeg vil ha eksklusiv eksemplar av Mannen.

Billig?

Tror du han ville blitt med hvem som helst hjem?

Gjest sjøstjerna

Det hele er ganske enkelt.

Du tiltrekkes av gutter med samme innstillinga som deg selv.

Det gjelder meg også det. Ikke noe galt i det.

Jeg kverulerte bare litt i forhold til ord som "skitten" og "kresen".

;-)

Helt i orden! Liker å lese dine innlegg. Uansett tonefall

:-)

Mrs. Wallace

Det står da vitterlig i Bibelen at man ikke skal ha sex før ekteskapet og BARE i ekteskapet.

med andre ord, den gaven dere preiker om, er en gave du skal gi til din ekteman.

Ikke til ethvert fjols du møter på byen fordi du har så lyst på sex.

Selvkontroll kalles det.

Noe svært få folk har.

Det står også i bibelen at haren er et klovdyr - og at hvis en mann ligger med kona si mens hun har mensen, skal de begge steines til døde.

Jeg anser meg selv som kristen, men litt sunn fornuft i bibellesningen er aldri en dårlig idé.

Annonse

for meg har det null med moral å gjøre. Men mer med at jeg er håpløs romantiker. Snakker ikke om sex kun i ekteskapet.

Har bare ikke lyst til å ha sex med en jeg ikke er forelska i. Og vil være sikker på at personen liker og vil ha meg. Og jeg er ikke så dum at jeg tror en eller annen skikkelig drita gutt halv to som virker sååå innteresert har noe som helst annet på hjernen enn å få sex.

Enig. Ekteskap er helt irrelevant for meg, men elske fyren, det må jeg.

Gjest Snikksnakk

Det står også i bibelen at haren er et klovdyr - og at hvis en mann ligger med kona si mens hun har mensen, skal de begge steines til døde.

Jeg anser meg selv som kristen, men litt sunn fornuft i bibellesningen er aldri en dårlig idé.

Ja og de tingene du drar frem der står i det gamle testamente.

Enhvert med litt bibelkunnskap vet at de lovene som det står om i gamle testamente ble overflødige når Jesus kom til jorden i det nye testamente.

Da kom det en ny pakt i kraft med noen av de samme budene. De som faktisk er relevant som ikke drepe osv.

Ikke de som var i det gamle testamente, de gjaldt for soningsofre osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...