Gå til innhold

En ting til om iPoden

Anbefalte innlegg

Skrevet

visste jeg hadde glemt noe.

I biblioteket mitt har jeg lagt inn 140 sanger. Men på iPoden er det bare 99. Uansett om jeg velger oppdater så kommer ikke de siste 41 sangene inn. Hvorfor....?

(Ja, alle sangene i biblioteket er haket av.)

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Når du legger inn låtene i Itunes gjør du det fra en mappe.

I ditt tilfelle har du lagt inn 140 sanger.

Men hvis du etter at du har lagt inn låtene i Itunes forandrer på noe i mappene, det kan være den minste ting, vil ikke lenger låtene spilles av. De vil ligge i Itunes, men de vil ikke bli lagt inn på Ipoden.

Gå inn i Itunes, slett alt du har der, og legg inn låtene på nytt.

Det funker sannsynligvis.

Skrevet

Når du legger inn låtene i Itunes gjør du det fra en mappe.

I ditt tilfelle har du lagt inn 140 sanger.

Men hvis du etter at du har lagt inn låtene i Itunes forandrer på noe i mappene, det kan være den minste ting, vil ikke lenger låtene spilles av. De vil ligge i Itunes, men de vil ikke bli lagt inn på Ipoden.

Gå inn i Itunes, slett alt du har der, og legg inn låtene på nytt.

Det funker sannsynligvis.

Ok, kan jo testes.

Vet du om det tar mye strøm å ha "hold"-knappen inne? ALtså den på toppen? Bruker den bare når iPoden er slått av, for at den ikke skal slås uforvarende på. Da jeg nå sist hadde den avslått, var halve batterikapasiteten brukt da jeg slo på igjen. Den var kun brukt ca 30 min etter lading i 3 timer, og deretter spilte den ca 1 time før den var kaputt igjen.

Jeg skjønner ikke stort av dette her, har mest lyst å hive hele driten ut vinduet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok, kan jo testes.

Vet du om det tar mye strøm å ha "hold"-knappen inne? ALtså den på toppen? Bruker den bare når iPoden er slått av, for at den ikke skal slås uforvarende på. Da jeg nå sist hadde den avslått, var halve batterikapasiteten brukt da jeg slo på igjen. Den var kun brukt ca 30 min etter lading i 3 timer, og deretter spilte den ca 1 time før den var kaputt igjen.

Jeg skjønner ikke stort av dette her, har mest lyst å hive hele driten ut vinduet.

Det er ingen grunn til å ha hold-knappen på når den er av. Den slår seg ikke på av seg selv dersom du ikke er borti den.

Hvis jeg var deg ville jeg ladet den opp, satt den til spilling, og latt den gå til den var tom. Se hvor lenge den spiller.

Avviker det mye fra det oppgitte antall timer, klager du. Da er det noe feil med den, og du har krav på ny.

Skrevet

Det er ingen grunn til å ha hold-knappen på når den er av. Den slår seg ikke på av seg selv dersom du ikke er borti den.

Hvis jeg var deg ville jeg ladet den opp, satt den til spilling, og latt den gå til den var tom. Se hvor lenge den spiller.

Avviker det mye fra det oppgitte antall timer, klager du. Da er det noe feil med den, og du har krav på ny.

Den slår seg lett på når den oppbevares i veska mi. Vet du om det trekker mye strøm?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den slår seg lett på når den oppbevares i veska mi. Vet du om det trekker mye strøm?

Åja. Jo, hvis den ligger i veska bør du skru den av og sette koble inn hold-knappen.

Men husk på å skru den av før du setter den på hold.

Tror ikke det trekker noe strøm i det hele tatt.

Skrevet

Åja. Jo, hvis den ligger i veska bør du skru den av og sette koble inn hold-knappen.

Men husk på å skru den av før du setter den på hold.

Tror ikke det trekker noe strøm i det hele tatt.

Nei, man skulle jo ikke tro den bruker strøm på det.

Teit spm: Hvordan får man regulert volumet hvis man har gått ut av sangen i displayet, må man faktisk gå på første side i menyen, og nederst på "nå spilles" for å finne igjen sangen før man kan skru opp/ned volumet..? Tungvint.

Og man slår av og på hele spilleren ved å holde play-knappen inne, sant? Lurer litt fordi stopp-tegnet er disse to vertikale strekene, som tradisjonelt betyr pause..

Dumme dumme spørsmål. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, man skulle jo ikke tro den bruker strøm på det.

Teit spm: Hvordan får man regulert volumet hvis man har gått ut av sangen i displayet, må man faktisk gå på første side i menyen, og nederst på "nå spilles" for å finne igjen sangen før man kan skru opp/ned volumet..? Tungvint.

Og man slår av og på hele spilleren ved å holde play-knappen inne, sant? Lurer litt fordi stopp-tegnet er disse to vertikale strekene, som tradisjonelt betyr pause..

Dumme dumme spørsmål. :-)

Hehe, du er lite teknisk, altså. Virkelig! :)

Jeg tror det for et vanlig menneske burde ta sånn cirka 2 minutter å sette seg inn i alle Ipodens funksjoner. :)

Nei, den bruker garantert ikke noe strøm når du har denne knappen inne. Den er som en lås å regne. Noe du setter på for at ikke spilleren skal skru seg av og på, gå opp og ned i volum, osv.

Når det gjelder volumet kan du enten gå ut til "spilles nå", eller vente i ca. 5 sekunder. Da går den tilbake til den sangen som spilles av seg selv, og du kan igjen fikle med volumet.

Sett deg ned og skru litt. Ipoden er idiotsikker, og utrolig enkel i bruk. :)

Skrevet

Hehe, du er lite teknisk, altså. Virkelig! :)

Jeg tror det for et vanlig menneske burde ta sånn cirka 2 minutter å sette seg inn i alle Ipodens funksjoner. :)

Nei, den bruker garantert ikke noe strøm når du har denne knappen inne. Den er som en lås å regne. Noe du setter på for at ikke spilleren skal skru seg av og på, gå opp og ned i volum, osv.

Når det gjelder volumet kan du enten gå ut til "spilles nå", eller vente i ca. 5 sekunder. Da går den tilbake til den sangen som spilles av seg selv, og du kan igjen fikle med volumet.

Sett deg ned og skru litt. Ipoden er idiotsikker, og utrolig enkel i bruk. :)

Jeg er faktisk ganske så teknisk faktisk, det er akkurat det som er så forbanna irriterende!

Jeg innstallerte selv min første datamaskin da jeg var 8, skrudde sammen mitt første stereoanlegg med rac da jeg var 14, skrudde sammen senga mi selv, har innstallert alt av nye TVer og videoer hjemme hos foreldrene mine... så kom ikke her!

Men den latterlige, lille iPoden, den fikser jeg ikke nei :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er faktisk ganske så teknisk faktisk, det er akkurat det som er så forbanna irriterende!

Jeg innstallerte selv min første datamaskin da jeg var 8, skrudde sammen mitt første stereoanlegg med rac da jeg var 14, skrudde sammen senga mi selv, har innstallert alt av nye TVer og videoer hjemme hos foreldrene mine... så kom ikke her!

Men den latterlige, lille iPoden, den fikser jeg ikke nei :-)

Sett deg ned med den nå, trykk deg inn på det som er, spill en låt og knot litt med den, og du kan alt du trenger å kunne innen Milan - Barcelona spiller om 15 minutter. :)

Skrevet

Sett deg ned med den nå, trykk deg inn på det som er, spill en låt og knot litt med den, og du kan alt du trenger å kunne innen Milan - Barcelona spiller om 15 minutter. :)

Milan - hvafforno? ;-)

Skrevet

Asså, selve spilleren er helt grei, det er iTunes jeg sliter mest med.

Men kos deg med foppall nå. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...