Gå til innhold

vennine på 32

Anbefalte innlegg

Gjest mrs.bruun
Skrevet

Hun er alltid sammen med sine foreldre. Drikker kaffe med sine foreldre og tante og onkel. Er på kjøre og gåturer sammen med sine foreldre. Hun har ikke barn selv og bor alene. Det virker ikke som hun har revet seg fra sine foreldre ennå. Jeg har inntrykk av å være eneste vennine og er ganske bekymret nå. Liker ikke å ha "ene-ansvaret" som vennine om dere skjønner. Har vært med i noen kaffeselskaper.

Lurer på når hun skal løsrive seg å skape seg et eget liv.

Må også si at min vennine har en tendens til å kverulere, dermed passer hun ikke inn sammen med mange andre. Kanskje derfor hun holder seg med foreldre? Hun er veldig flink til å hisse opp andre. Hun er også ganske enerverendre i diskusjoner og hisser seg opp i småting og holder på til hun får "rett". hun er sterkt vanemennske og må ha det på "sin måte". Hun har ikke vært ute siden hun var rundt 25 og det er jo lenge siden nå. Hun lever som foreldrene sine nå.

Noen ideeer om hvordan hjelpe min vennine utav den triste tilværelsen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Har lest litt om det
Skrevet

Det kan jo hende hun lider av Asperger syndrom, eller en personlighetsforstyrrelse. Da er det ikke så lett å hjelpe henne, det måtte isåfall være å anbfale en psykolog. En med Asperger har feks problemer med å takle vanlige sosiale regler, derfor blir de ofte ensomme. Klarer ikke opprettholde et forhold til andre. Familie har en jo alltid, så derfor er hun sammen med dem. KAN jo være noe slikt?

Gjest mrs.bruun
Skrevet

Det kan jo hende hun lider av Asperger syndrom, eller en personlighetsforstyrrelse. Da er det ikke så lett å hjelpe henne, det måtte isåfall være å anbfale en psykolog. En med Asperger har feks problemer med å takle vanlige sosiale regler, derfor blir de ofte ensomme. Klarer ikke opprettholde et forhold til andre. Familie har en jo alltid, så derfor er hun sammen med dem. KAN jo være noe slikt?

Men hun er fæl til å kverulere. Er det noe kjennetegn på noe da?

Skrevet

Høres ut som en blandig av søstra mi og en vennine. Vel, søstra mi har jeg gitt opp, og vennina mi drar vel til Brasil snart..

Skrevet

Man kan vel godt ha f.eks. Aspergers og like å ha lange "diskusjoner" der man knapt får med seg hva de andre sier.. Men Asperger er en særdeles hypet diagnose i disse dager, såvidt jeg har fått med meg. Har nesten trodd jeg har hatt det selv, til tider. :)

Skrevet

Hehe, hadde du ikke visst at jeg hadde mann og barn - så kunne du trodd jeg var lik. Er det ikke mulig at hun trives sammen med dem? Det gjør jeg - og har alltid gjort.

Skrevet

HUn er vel drit lei maset ditt da vel.

Gjest Har lest litt om det
Skrevet

Det kan jo være en form for personlighetsforstyrrelse. Jeg er ingen ekspert altså. Men høres ut som om det er ting hun sliter med som ikke er viljestyrt for å si det slik. Hun må nok få hjelp til selvinnsikt, skal hun klare å blir mer medgjørlig. Og hun må ville det selv, skjønne at det er nødvendig. DET er nok den største bøygen.

Skrevet

Det at hun tilbringer mye tid med familien, er for meg helt naturlig.

Hvis du synes hun går lite ut med venner, kan du vel invitere henne?

Skrevet

Din?

c",)

Neppe. Eg treng ikkje meir enn det eg får til kvardags.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...