Gå til innhold

neutral vaskemiddel!

Anbefalte innlegg

Gjest linnelinn
Skrevet

prøvde skifte vaskemiddel til Neutral siden jeg klør. Hadde ikke skabb likevel.

Vasket farget tøy, men en genser er grå utenpå og lys inni og den ble grå overalt. En mørkerosa genser fikk mørkt gråskjær, en rød bukse og.

Herregud, dette har aldri skjedd før til denne ekstreme graden med Omo!

Hva gjør jeg nå da? Må jeg kaste det? Vaske på nytt?

Alltid gått bra før! Ingen av klærne var nye eller noe!

Vasket på 60 grader, burde det vært på 40 da eller? Gjør det SÅ stor forskjell ?

Gjest Magika
Skrevet

Ja det burde vært på 40, eller du burde ikke vasket genseren sammen med de andre klærne. Mørke farger for seg, og pastell for seg, og lyse farger for seg selv, er min regel..

Er ikke sikker på om det finnes noe som kan bøte på skaden, men sjekk på hjemmesiden til produsenten.

Skrevet

Jeg vasker alltid farget tøy på 40 grader - bortsett fra ekstremt skitne olabukser eller mørkt undertøy

Skrevet

Jeg vasker aldri farget tøy på 60 grader.

Mørke farger for seg, brun/beige for seg, pastell for seg, knallfarget tøy for seg, hvitt for seg og svart for seg.

Du kan jo alltids forsøke å vaske klærne om igjen på samme temperatur, men sorter tøyet nøyere denne gang.

Skrevet

Jeg vasker aldri farget tøy på 60 grader.

Mørke farger for seg, brun/beige for seg, pastell for seg, knallfarget tøy for seg, hvitt for seg og svart for seg.

Du kan jo alltids forsøke å vaske klærne om igjen på samme temperatur, men sorter tøyet nøyere denne gang.

Wow, for et system! Kjører du halvfulle vaskemaskiner eller har du så mange klær at du fyller 6 maskiner?

Vi deler i 3. Hvitt - farget (disse kjøres begge på 60 grader) og så har vi en "buksevask" på 40 grader som har bukser og gensere.

Gjest linnelinn
Skrevet

er faktisk helt ekkelt å ta på de ferdigvaskede klærne som er tørre, får rester av vaskemiddel eller noe rart på fingrene og må vaske hendene etterpå...

hadde de tilbake i vaskemaskina til en ekstra skylling jeg, så får vi se...

Ellers er denne neutral bare noe dritt!

Og jeg klør av Omo!

Må teste ut Blenda nå da!?

Skrevet

Wow, for et system! Kjører du halvfulle vaskemaskiner eller har du så mange klær at du fyller 6 maskiner?

Vi deler i 3. Hvitt - farget (disse kjøres begge på 60 grader) og så har vi en "buksevask" på 40 grader som har bukser og gensere.

Det går faktisk helt fint. Maskina er kanskje ikke proppfull, men det ønsker jeg ikke uansett for å spare klærne. Er det stappfullt der inni så blir bare klærne skrukkete og fæle og jeg føler meg ikke sikker på om de faktisk har blitt helt rene.

Ser at sorteringen min kanskje virker veldig husmoraktig, men det er som regel ikke noe problem å fylle en vask.

Skrevet

er faktisk helt ekkelt å ta på de ferdigvaskede klærne som er tørre, får rester av vaskemiddel eller noe rart på fingrene og må vaske hendene etterpå...

hadde de tilbake i vaskemaskina til en ekstra skylling jeg, så får vi se...

Ellers er denne neutral bare noe dritt!

Og jeg klør av Omo!

Må teste ut Blenda nå da!?

Vi bruker bare Neutral (flytende) og har gjort det i mange år uten problemer. Jeg tror du må ha brukt for mye vaskemiddel og/eller for høy temperatur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...